عکاسی کودک : عکاسی کودک در آتلیه تخصصی کودک

عکاسی کودک : عکاسی کودک در آتلیه تخصصی کودک

در زندگی چیزهای اندکی را می تون یافت که به اندازه ی عکاسی کودک و عکاسی از چهره ی معصوم کودکان لذت بخش باشند. وقتی از کودکان عکاسی می کنید ممکن است یک کودک همان لحطات اول شخصیت درخشان خود را آشکار کند، ژست های زیادی از خون نشان دهد و به طور کلی عاشق دوربین باشد. گاهی اوقات هم شما باسوژه ای مواجه خواهید شد که از غریبه ها بیزار است و خودش را از جعبه های دکمه دار سیاه رنگی کا آنهارا نشانه گرفته دور کنند اینجاست که پای مهارت عکاس درمیان است.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

عکاسی کودک

عکاسی کودک عکاسی کودک

 

. درنگ نکنید

 

حرکات و رفتار بچه ها غیرقابل پیشبینی هستند پس دور از انتظار نیست که هنگام عکاسی شروع به گریه یا بدخلقی کنند. در آتلیه کودک منتظر لحظه یا ژست ایده آل برای عکاسی کودک نباشید بلکه پی درپی شروع به گرفتن عکس کنید؛ مطمئنا جایی بین 30 عکسی که پشت هم از کودک گرفته اید، عکس مناسب و ایده آل را پیدا خواهید کرد. با این فرض که محیط آتلیه کودک دارای نور طبیعی مناسب است، ISO خود را بین 100-400 انتخاب کنید و از دریچه ی دیافراگم گشاد استفاده کنید (f/2.8-f/8) تا عمق میدان کمی داشته باشید. دوربین را در حالت عکاسی پی در پی قرار دهید تا بتوانید در عرض چند ثانیه 10، 20 یا 30 عکس بگیرید.

 

آتلیه کودک بهترین آتلیه کودک شرق تهران

بهترین آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه کودک شرق تهران آتلیه کودک در تهران

 

 

شدت نور را تنظیم کنید

 

برای ثبت بهترین تصاویر از کودکان در آتلیه کودک ، حالت ایده آل آنست که در طول روز به عکاسی بپردازید که محیط میزان نور طبیعی کافی داشته باشد. نور طبیعی باعث می شود پوست کودک لطیف و زیبا جلوه کند. اگر امکانش وجود دارد شرایطی را فراهم کنید که نور از پشت پنجره به درون بتابد زیرا نور مستقیم خورشید باعث ایجاد سایه می شود و برای پوست کودک هم مضر هست. در این وضعیت بهترین گزینه انتخاب لنز استاندارد 50 میلی متری است. دکمه ی تنظیم حالت را روی AV(Aperture Priority) قرار دهید و از ISO بالا و دیافراگم گشاد استفاده کنید. اجازه دهید دوربین به طور خودکار سرعت شاتر مناسب را انتخاب کند. از یک فلاش خارجی استفاده کنید تا نقاط تاریک را از بین ببرید.

 

بهترین آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه تخصصی کودک

آتلیه تخصصی کودک آتلیه تخصصی کودک

 

 کودک را ترغیب به خندیدن کنید

 

وقتی در آتلیه تخصصی کودک از کودکان عکاسی می کنید ممکن است لازم باشد برایشان ادا و شکلک درآورید تا آنها را وادار به واکنش کنید. مثلا می توانید برایشان شکلک های خنده دار درآورید، از پشت یک لباس یا صندلی قایم باشک بازی کنید، یا صداهای بامزه و خنده دار دربیارید. همزمان که دوربین خود را برای عکاسی کودک آماده می کنید، رفتار و اداهای بامزه هم دراورید تا کودک لبخند بزند و صورتش بهترین حالت را به خود بگیرد. برای شکار لحظه ی مناسب باید سریع باشید پس سرعت شاتر را بین 1.500 یا بیشتر تنظیم کنید، از دریچه ی دیافراگم گشاد استفاده کنید تا بک گراندتان مات شود و سپس شروع به عکاسی کنید.

 

عکاسی کودک آتلیه تخصصی کودک

آتلیه کودک

 

پایبند به سبکی خاص نباشید (جسور و ماجراجو باشید)

 

عکس های سیاه و سفید کلاسیک هستند و هیچگاه از مد نمی روند و برای عکاسی از کودکان نیز گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شوند. دکمه ی تنظیم حالت را روی AV تنظیم کنید و دریچه ی دیافراگم را گشاد کنید تا بک گراندی مات داشته باشید. از حالت سنجش نور نقطه ای (Spot metering) استفاده کنید و آن را روی صورت کودک تنظیم کنید. وقتی در حالت مونوکروم (تک رنگ) عکاسی می کنید کونتراست را مد نظر داشته باشید. بک گراند های سیاه و سفید جلوه ای خیره کننده دارند و کنتراست نور به جنبه ی دراماتیک عکس کمک می کند.

عکاسی کودک

تنظیمات پیشنهادی

 

به طور کلی وقتی از کودکان عکاسی میکنیم باید سریع باشیم و درنگ نکنیم. بنابراین سرعت شاتر یا ISO بالایی انتخاب کنید. بدترین اتفاق ممکن این است که لحظه ی ایده آلی را شکار کنیم اما به خاظر سرعت پایین شاتر عکسمان کمی تار شود. اگر نور طبیعی کافی فراهم باشد سرعت شاتر را روی 1.500 تنظیم کنید. دیافراگم f/5.6 یا گشادتر نیز انتخاب مناسبی است که به وضوح عکس کمک می کند.

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک

دکمه تماس با ما