آتلیه تخصصی کودک و عکاسی کودک یک ساله در آتلیه کودک

آتلیه تخصصی کودک و عکاسی کودک یک ساله در آتلیه کودک

باید بپذیریم که عکاسی کودک یک ساله یکی از سخت ترین کارهایی است که به هنگام فعالیت در آتلیه تخصصی کودک و آتلیه نوزاد با آن مواجه می‌شوید. برای این سختی دلایل متعددی وجود دارد که اصلی‌ترین آنها عدم کنترل شما روی کودک و رفتارهای توام با شیطنت آنهاست. گاهی این رفتارها به حدی آزار دهنده و خسته کننده می شود که حتی خانواده ها هم کنترل خود را از دست داده و ترجیح می‌دهند که روند عکاسی کودک متوقف شود.

 

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

اما هرچه شما به عنوان خانواده کودک یا صاحب آتلیه کودک با شرایط عکاسی کودک یک ساله بیشتر آشنا باشید و از لحاظ روانی اطلاعات بیشتری در این زمینه بگیرید می توانید عکاسی کودک را به شکل بهتری مدیریت کنید. به همین دلیل در این مطلب به بررسی نحوه عکاسی از کودکان یک ساله خواهیم پرداخت و چند پیشنهاد هم در کنار آن ارائه می دهیم.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

عکاسی کودک

 

 

 

شرایط کودکان یک ساله و تاثیر آن روی عکاسی

 

قبل از اینکه بخواهیم در مورد عکاسی کودک یکساله و شرایط برگزاری صحبت کنیم باید این حقیقت را بپذیریم که کودکان یک ساله شرایط متفاوتی نسبت به خانم های باردار یا حتی کودکان با محدوده سنی بالاتر یا پایین تر دارند. مثلاً اگر بخواهیم آنها را با هم مقایسه کنیم می توانیم ۳ نتیجه زیر را بگیریم:

  • کودکان یک ساله درک کمتری نسبت به شرایط عکاسی دارند و به همین دلیل کار با آن‌ها نسبت به زنان باردار و کودکان با سن بالاتر سخت تر است.
  • کودکان یک ساله نسبت به نوزادان فعالتر هستند و این کار کنترل آنها را برای خانواده‌ها و برای عکاسان سخت می‌کند. به همین دلیل دادن ایده عکاسی کودکان یک ساله بسیار سخت و پیچیده است.
  • سرگرم کردن کودکان یک ساله بسیار سخت تر است. اگر نوزادان با حربه هایی مانند شیر دادن و یا کودکان بزرگسال با طرحهایی مانند خوراکی و اسباب بازی سرگرم می شوند، سرگرم کردن این کودکان بسیار سخت تر است و خانواده‌ها باید با توجه به سلیقه خود و شرایط کودک برنامه ریزی کنند.
  • کار عکاسان برای برقراری ارتباط با کودکان یک ساله بسیار سخت است و به همین دلیل باید هم از لحاظ روانشناختی و هم از لحاظ تکنیک های عکاسی در سطح حرفه ای باشند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، حالا شما به عنوان خانواده برای عکاسی کودک ۱ ساله خود می توانید شرایط خاصی فراهم کنید که در کنار عکاس آتلیه باشید و ایده‌های زیر را پیاده کنید.

 

آتلیه کودک عکاسی کودک

عکاسی کودک

 

برای عکاسی کودک یک ساله هم سطح آنها باشید

 

اولین نکته‌ای که به هنگام کار با کودکان یک ساله باید بدانید این است که آنها تا حدود زیادی خود را با شما مقایسه می کنند و بیشتر به فکر یادگیری و تقلید رفتارهای شما هستند. اگر به عنوان خانواده یا به عنوان عکاس به فکر اجرای یک ایدهٔ خاص هستید و احساس می کنید که کودک توانایی اجرای آن را ندارد، خودتان دست به کار شوید و همان ایده را در سطح کودک اجرا کنید.

معمولاً عکاسی کودک یک ساله نسبت به سایر شیوه های عکاسی آتلیه نیاز به فعالیت بیشتری دارد و عکاس باید خود را به شکلهای مختلف درگیر کند. این درگیری می‌تواند شامل جست و خیز و رقص کودکانه باشد یا حتی شامل تعریف کردن جوک و داستان برای او.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک در آتلیه کودک

عکاسی کودک

 

برای درآوردن صداهای عجیب و غریب آماده باشید

حتماً دیده اید که بعضی از خانواده‌ها برای ارتباط با کودکان خود از صداهای عجیب و غریب استفاده می‌کنند که فقط مختص به آنهاست. به ندرت پیش می آید که یک کودک یک ساله توانایی حرف زدن داشته باشد و یا حتی بتواند گفته های شما را درک کند. در این صورت پیدا کردن یک راهکار ارتباطی مناسب به شما کمک می کند که کنترل بهتری روی رفتارهای کودک داشته باشید و ایده های خود را پیاده کنید.

اگر خانواده از قبل کلیپ هایی در مورد ارتباط با کودک خود در اختیار شما قرار دهند، شما هم می توانید از این شیوه برای ارتباط با کودک استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این ارتباط بسیار مصنوعی و سخت است و به همین دلیل در هنگام عکاسی کودک یکساله با شنیدن صدای عجیب و غریب چندان شگفت انگیز نیست.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

تم های مختلف را امتحان کنید

 

هنر عکاسی کودکان یعنی استفاده از تم های مختلف برای زیباتر نشان دادن کودک و ایجاد یک تصویر یادگاری از لحظات مختلف. به همین دلیل آتلیه ها برای گرفتن عکس آتلیه ای محدودیت خاصی ایجاد نمی کنند و تا حد ممکن به خانواده ها اجازه می دهند که ایده ها و ژست های مختلف را امتحان کنند. بنابراین به عنوان خانواده در مورد عکاسی کودک یک ساله خود به دنبال بهانه های مختلفی مانند جشن تولد یا هر بهانه دیگری بروید.

در ضمن استفاده از تم های مختلف مانند لباس شلخته، حضور در اتاق بازی، یا هر ابزار دیگری این امکان را به شما می دهد که کودک یک ساله خود را در محیط آتلیه یا در فضای عکاسی سرگرم نگه دارید و کمتر با چالش‌های مختلف مواجه شوید. به خاطر داشته باشید که عکاسی کودک یک ساله باید بر مبنای راحتی آن ها و جلوگیری از خستگی کودکان طراحی شود و بعد از آن ایده های خانواده پیاده شوند.

 

عکاسی کودک آتلیه عکاسی کودک

آتلیه کودک

عکاسی کودک آتلیه کودک

 

صبر و حوصله با کمی چاشنی خلاقیت!

 

موضوع بسیار مهم دیگری که در جریان عکاسی کودکان باید رعایت شود، مسئله صبر و حوصله خانواده و صاحب آتلیه است. رفتار غیر قابل پیش بینی کودکان به شکلی است که می تواند در هر مرحله روند عکاسی را تحت تأثیر قرار دهد و حتی مجبور شوید که بارها و بارها ایده‌های عکاسی خود را تغییر دهید. اما چیزی که اهمیت دارد این است که خانواده و صاحب آتلیه تا حد امکان عصبانی نشوند و برای هر رفتار کودک عکس العمل مناسبی داشته باشند.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که وقتی که شما به عنوان خانواده یک کودک یک ساله را به آتلیه کودک می برید، باید خود را برای شرایط سخت آماده کنید و انتظار هر رفتاری را از طرف کودک داشته باشید. معمولاً در مورد این کودکان چیزی به اسم توجیه وجود ندارد و تمامی رفتارهای آنها از روی خصوصیات ذاتی و شرایط سنی آنهاست. بنابراین طبیعی است که عکاسی کودک یک ساله نسبت به سایر شیوه های عکاسی آتلیه ای متفاوت باشد و این کار خانواده‌ها و صاحبان آتلیه را سخت کند.

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهرا

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

 

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

 

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک

 

 

دکمه تماس با ما