آتلیه کودک و نکات حرفه ای ترکیب بندی در عکاسی کودک

آتلیه کودک و نکات حرفه ای ترکیب بندی در عکاسی کودک

رعایت اصول ترکیب بندی در زمان عکاسی کودکان ، اهمیت بسیار زیادی دارد  . به طور کلی شرایط عکاسی از کودکان ، در مقایسه با افراد بزرگسال متفاوت می باشد و همانگونه که در رابطه با نور پردازی ، تکنیک های ژست و تنظیمات صحنه می بایست نکاتی را رعایت نمود ، در رابطه با ترکیب بندی به عنوان اولین اصل و تکنیک در رعایت خلاقیتهای هنری در زمان عکاسی کودک نیز ، نیاز به رعایت اصول خاصی وجود دارد .در این مطلب آتلیه تخصصی کودک بنسای بهترین آتلیه کودک تهران به طور مختصر برخی از این شرایط و نکات را مورد اشاره قرار میدهیم .

 

آتلیه کودک آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه کودک

 

اولین و مهمترین نکته در ترکیب بندی عکاسی کودک در آتلیه کودک و آتلیه نوزاد آن است که دوربین را در سطح همتراز با کودک قرار بدهیم. در بسیاری از عکس های کودکان می توان مشاهده نمود که عکس از زاویه بالا و ارتفاع یک تا دو متری از بالای سر کودک گرفته شده است . در این شرایط ، نسبت تناسب اعضای بدن به درستی نمایش داده نمی شود و باعث می گردد تا سر کودک نسبت به بقیه بدن بزرگتر دیده شده و به طور کلی کودک در مقایسه با واقعیت ، کوتاه تر به نظر برسد . بنابراین به عنوان اولین نکته لازم است تا دوربین در سطح تراز چشم کودک قرار بگیرد .

 

آتلیه تخصصی کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

عکاسی از نوزادان 

 

عکاسی از نوزادان شرایط دشوار تری نیز دارد زیرا نوزادان به عنوان سوژه مورد عکاسی ، بسیار بدون حرکت ، و بدن هرگونه حالت پذیری خاصی هستند .شاید بهترین راه برای عکاسی از آنها ، خواباندن نوزاد در درون سبد یا خواباندن او بر روی تخت یا حتی کف اتاق باشد .

 

عکاس باید در حالت کاملا دراز کش در کنار کودک قرار بگیرد . و اگر بتوانید مسیر زاویه دید مستقیم نوزاد به دوربین را پیدا کنید ، عکس شما پرسپکتیو خاصی پیدا خواهد کرد .در صورتی که نوزاد بتواند کمی سر خود را بالا بیاورد ، ثبت حالت چشمهای او با توجه به موقعیت قرار گیری عکاس و دوربین ، و در پرسپکتیو به دست آمده ، بسیار عالی خواد بود .

 

آتلیه عکاسی کودک آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه کودک بنسای

آتلیه عکس کودک عکاسی کودک

 

عکاسی از کودکان خردسال  در آتلیه کودک

 

 

در رابطه با کودکان خردسال نیز همان اصل فوق مورد تایید است. عکاس در حالت خوابیده یا نشسته می تواند حرکت های کودک را به ثبت برساند .بهترین حالت برای ثبت عکس از کودکانی که قادر به راه رفتن یا انجام کار های مختلف هستند ؛ زمانی است که کودک خود را مشغول به انجام کاری می کند و در حال لذت بردن از آن است . عکاسی در فضاهای باز ، مثل پارک ها یا فضاهای سبز و در شرایط وجود نور طبیعی ؛ بهترین و ایده آل ترین شرایط برای عکاسی از کودکان در این سن را به وجود می آورد .

 

کودکان در محیط های آشنا مثل منزل خودشان و یا در زمان بازی با وسایل مختص به خودشان ، واکنش های بهتری نشان می دهند بنابراین بهترین شات ها را در زمانی می توانید به ثبت برسانید که کودک در حال بازی و لذت بردن از اسباب بازی های خودش می باشد .

 

آتلیه کودک آتلیه عکاسی کودک

بهترین آتلیه کودک شرق تهران

 

از فواصل کانونی مختلف استفاده کنید 

 

 

در عکاسی از کودک ، استفاده از فواصل محتلف کانونی لنز ، ارزش زیادی دارد . در صورتی که از دوربین های حرفه ای استفاده می کنید ، چند لنز متفاوت را با خود به همراه داشته باشید و در صورت استفاده از دوربین های غیر حرفه ای ، از تمام قابلیت های زوم در دوربین خود استفاده کنید .

 

در هنگام عکاسی ، اندازه نما ها در ترکیب بندی را به خاطر بسپارید . از هر اندازه نما حداقل سه تصویر به ثبت برسانید .از انجام شات های بسته ( کلوز آپ ) غافل نشوید . والدین دوست دارند تا حالت های چشم ، لب ، لبخند کودک خود را به خاطر بسپارند . حتی شات های بسته از انگشتان دست و پای کودک نیز برای آنها خاطره ساز خواهد بود .

 

آتلیه کودک

آتلیه نوزاد آتلیه نوزاد

 

 

لنز های زوم بلند ( مثل 200-70 ) ابزاری مناسب برای عکاسی از کودک است .این لنز به شما اجازه می دهد تا از کودک و صحنه بازی او فاصله بگیرید . در این شرایط او همکاری بهتری برای انجام کار نشان خواهد داد و به صورت راحت تری در شرایط بازی و خوشگذرانی قرار می گیرد و این درست همان لحظه ای است که شما منتظر آن هستید .

 

آتلیه کودک شرق تهران آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

قانون یک سوم و خطوط راه نما را به یاد داشته باشید 

 

رعایت قانون یک سوم در هر یک از ژانر های عکاسی دارای اهمیت است و در عکاسی از کودکان اهمیت آن بیشتر نیز می شود .چشم های کودک را بر روی نقاط طلایی قرار دهید . این نقطه درست همانجایی است که بیننده انتظار دارد چشم کودک را در آنجا ببیند . 

 

آتلیه کودک بهترین آتلیه تهران

 

 

در کارد های باز تر ، اندام های بالا تنه را بر روی خطوط یک سوم قرار دهید . و همواره مراقب خط افق در عکس های فضای باز باشید .

 

فضای دید عکس را رعایت کنید 

 

قرار دادن فضای خالی در سمت و جهت نگاه کردن کودک در عکس ، به زیبایی اثر ثبت شده شما ، خواهد افزود . همیشه فضای خالی در جهت دید سوژه را رعایت نمایید .

 

پس زمینه را تمیز کنید 

 

حذف هر گونه عامل حواس پرت کن از پس زمینه بسیار مهم است . کودک به عنوان اصلی ترین سوژه مورد توجه باید در برجسته ترین حالت ممکن دیده شود . استفاده از دیافراگم باز برای محو کردن پس زمینه ، نزدیک شدن به سوژه  و پر کردن کادر با خود سوژه از جمله راه های حذف و از بین بردن عوامل حواس پرت کن از پس زمینه می باشند .

 

آتلیه کودک

 

فضای کادر خود را ساده کنید 

استفاده از فضای های شلوغ ، پر کنتراست و پر از نور و سایه ، برای عکاسی از کودکان در آتلیه کودک توصیه نمی شود . ساده تر بودن صحنه وکادر به بهتر دیده شدن کودک کمک می کند .وجود تعداد زیادی از کنتراست های رنگی ، تنها باعث افزوده شدن به عوامل حواس پرت کن در کادر عکس شما خواهد شد .

آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران #بهترین_آتلیه کودک_شرق_تهران

 

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

 

 

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

 

 

 

آتلیه عکاسی کودک - بهتری آتلیه کودک شرق تهران

 

 

 

دکمه تماس با ما