آتلیه عکاسی کودک و نوزاد و اهمیت نور در آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک و نوزاد و اهمیت نور در آتلیه کودک
نوردر عکاسی، حرف اول را می‌زند و به عبارتی نور، خود عکاسی است. مرز بین نور و عکاسی به قدری نازک است که می‌توان آن‌ها در هم ادغام کرد و یکیدر نظر گرفت. قبل از اقدام به عکاسی کودک در آتلیه عکاسی کودک ، به این حقیقت واقف باشید که هنر عکاسی کودک، هنر ثبت آنی ژست‌های این موجود ظریف و غیرقابل پیشبینی است. شاید بتوانید میزان نوردهی را تحت کنترل بگیرید، اما کنترل سوژه بازیگوش و پرانرژی کمی سخت است. پس از هر فرصتی استفاده کنید چرا که ضمانتی برای تکرار آن وجود ندارد. کودک به اندازه کافی بازیگوش است و زمان زیادی را برای مدیریت شیطنت‌های خود می‌طلبد پس تا جای ممکن، سرعت عمل داشته باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

نواع نور در آتلیه عکاسی کودک و آتلیه عکاسی نوزاد

نورهای پیوسته همان نورهای استودیویی هستند که همیشه روشن می‌مانند یک منبع نور مداوم بسیار کامل و ایده‌آل است.  برای نورپردازی در عکاسی کودک و عکاسی نوزاد که حرکت زیادی ندارند و معمولاً با دیافراگم‌های بازتری از آنها عکاسی می‌شود، مناسب است.  نورپردازی در عکاسی کودک و عکاسی نوزاد، که سوژه‌های شما غالباً نمی‌توانند حرکت کنند و یا فضای بسیار کمی برای حرکت دارند، داشتن یک منبع نور که بتواند نور و اصلاح کننده‌ی شما را تا حد ممکن پایین و به سمت زمین نگه دارد، بسیار مفید است.

 

آتلیه عکاسی کودک آتلیه عکاسی نوزاد

آتلیه کودک

 

فلاش استودیویی

منابع ، چراغ‌های استودیویی هستند ( از طریق گیرنده‌ها و فرستنده‌ها ) و با فشار دادن شاتردوربین، یک بار نورپردازی را انجام می‌دهند. از آنجا که این نوع منبع نور زمانی بسیار کوتاه نورپردازی می‌کند، حتی هنگام عکاسی از سریع‌ترین سوژه‌ها هم می‌توانید حرکت را فریز شده ثبت کند، این نور استاندارد در آتلیه عکاسی است
اما اگر به عکاسی خانواده‌ها و کودکان نوپا علاقه دارید و می‌خواهید کنترل دقیق‌تری روی نورپردازی سوژه‌ی خود داشته باشید، نورهای چشمک زن بسیار بهتر خواهند بود.

 

آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک آتلیه عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

پایه‌های نور

در آتلیه کودک ایمنی در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد . پایه‌ی نور یک قطعه‌ی از تجهیزات اتلیه است، بایداستحکام پایه‌ بسیار خوب باشد. مستحکم بودن پایه‌ها و همچنین میزان تحمل وزن آنها است، بسیار مهم است چرا که باید وزن اصلاح کننده های نور (چتر)راباید تحمل کنند. منبع نور خود را به سمت سوژه قرار دهید و عکس بگیرید، اما نه بار نور خشنی که منبع‌های نور تولید می‌کنند؛ در واقع برای اینکار نیاز است نوری نرم‌تر باشد .  همانطور که گفته شد نور عمومی استودیویی مناسب عکاسی نوزاد است، اما معمولاً برای عکاسی از نوزاد بیش از حد قدرتمند هستند. برای دستیابی به این ظاهر نرم‌تر از نور، باید از اصلاح کننده‌ها و یا نرم کننده‌های نور استفاده شود، متداول‌ ترین نوع اصلاح کننده‌های نور چترهای عکاسی و یا سافت باکس‌ها هستند.  هر دو کار یکسانی را انجام می‌دهند؛ در واقع آنها نور شدید و جهت دار را از منبع نور می‌گیرند و آن را پخش و نرم می‌کنند. در نتیجه به جای پرتوی شدید نور، از مقدار بسیار زیادی نور نرم استفاده میشودو از همه طرف سوژه‌ را روشن می‌کند. سایه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند و بر سوژه تمرکز بیشتری می‌شود تا بیشتر در معرض دید بیننده قرار بگیرند. این نوع نورپردازی بسیار زیباست و برای به تصویر کشیدن معصومیت کودکان نیز واقعا ایده‌آل است. اصلاح کننده‌های نور را در عکاسی از والدین ، باید آن را در ارتفاع بیشتری قرار داد تا بالای سر بلندترین عضو خانواده قرار بگیرد.

 

آتلیه عکاسی کودک آتلیه کودک

آتلیه عکس کودک

آتلیه کودک آتلیه عکس کودک

 

تنظیمات نوردهی در آتلیه کودک و آتلیه نوزاد

در مرحله اول: عکاس آتلیه تخصصی کودک باید تصمیم بگیرد که؛ نور قرار است روی سوژه مانور دهد یا صحنه و پس‌زمینه؟ اگر قرار است نور را برای صحنه عکاسی کودک بگذارید، بهتر است پس‌زمینه نسبتا خلوت و ساده باشد تا نور در ازدحام صحنه گم نشود. دو الی سه المان فرعی در پس زمینه کفایت می‌کند.

 

آتلیه عکاسی کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک


در مرحله دوم: در انتخاب فاصله و شدت نور فلاش دقت کنید، توصیه می‌کنیم دوربین را هم سطح کودک قرار دهید و برای تنظیم فاصله و شدت نور دقیق باشید هرگز هرگز برای عکاسی نوزاد با فلاش، دوربین را مقابل چشمان نوزادان قرار ندهید. بهتر است از نور فلاش برای عکاسی‌ از پاها، نوزاد خوابیده یا به طور کلی از فاصله دور از نوزاد انجام بگیرد..
درعکاسی سیاه و سفید از نوزاد نقاط روشن و تاریک تصویر رابا نور تعیین کنید، از پس زمینه‌های خلوت و ساده استفاده کنید :
از سایه‌های تند و پس زمینه تیره غافل نشوید. می‌توانید نیمی از بدن کودک را در بخش نهان سایه و نیم دیگر را در معرض نور قرار دهید
تاثیر نور در عکاسی کودک محدود به نورهای شدید و خشن نیست. گاهی نوری درملایم درپس زمینه غوغا می‌کند.

 

عکاسی نوزاد عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

نور طبیعی و ملایم:

به خاطر داشته باشید برای عکاسی دراماتیک و پرتره از کودک، هیچ راهی به جز استفاده از نورهای ملایم و نرم ندارید.

 

دکمه تماس با ما