آتلیه عکاسی کودک و نکات مهم حضور در آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک و نکات مهم حضور در آتلیه کودک

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که خانواده‌ها در مورد عکاسی کودکان در آتلیه عکاسی کودک مرتکب می شوند این است که برای لحظه حضور کودک در آتلیه هیچ برنامه‌ریزی مشخصی ندارند. این در حالی است که آنها از قبل در مورد زمان حضور در آتلیه و همچنین شرایط عکاسی اطلاعات کاملی دارند و از آنها خواسته می شود که به قوانین آتلیه کودک پایبند باشند. برنامه ریزی قبلی خانواده‌ها برای عکاسی کودک هم به صاحب آتلیه عکاسی کودک و هم به کودک کمک می‌کند که عکاسی جذاب و مناسبی داشته باشد. با توجه به سابقه قبلی که اکثر خانواده‌ها در مورد حضور کودک در آتلیه کودک کوتاهی می‌کنند، در این مطلب آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران چند نکته مهم و ضروری را آماده کرده ایم تا شما به عنوان خانواده آنها را رعایت کنید و کودک شما از حضور در آتلیه  کودک لذت ببرد.

 

آتلیه عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک آتلیه عکاسی کودک

 

در مورد حضور کودک در آتلیه کودک آنها را توجیه کنید

 

اولین کاری که خانواده‌ها قبل از حضور کودک در آتلیه کودک باید انجام دهند این است که آنها را نسبت به شرایط آتلیه عکاسی کودک و قوانین آنجا توجیه کنند. عکاس آتلیه کودک و صاحب آتلیه کودک به خوبی رفتار با کودکان و نحوه کنترل آنها را می‌دانند و شما نیازی به نگرانی در مورد آنها ندارید. اما چیزی که شما به عنوان خانواده کودک باید رعایت کنید این است که در مورد شرایط آتلیه کودک با کودک خود صحبت کنید و از او بخواهید که به این موارد پایبند بماند.

البته نیازی نیست که آنها را نسبت به محیط آتلیه کودک بترسانید یا یک پادگان نظامی را برای آنها تصور کنید. فقط سعی کنید که در مورد گوش دادن به عکاس و انجام ژست‌های مختلف به او تذکر دهید و همچنین از او بخواهید که از محدوده های تعریف شده برای او خارج نشود. در یک آتلیه تخصصی کودک تجهیزات گرانقیمت بسیاری وجود دارد که صدمه دیدن آن ها هم برای آتلیه هزینه بردار است و هم به عنوان خانواده کودک شما باید ضرر آنها را بپردازید.

 

آتلیه عکس کودک آتلیه عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

 

قبلا ژست عکاسی  کودک را امتحان کنید

 

متأسفانه خانواده‌ها بیش از آنکه به کیفیت عکاسی توجه کنند روی ژست عکس کودک خود متمرکز هستند و سعی می‌کند که قبل از حضور کودک در آتلیه کودک به شکل‌های مختلف به دنبال ژست های خاص عکس کودک بگردند. برخی از آنها به سراغ ژست های استفاده شده توسط بچه های فامیل و برخی هم به سراغ ژست های نشان داده شده در اینترنت می‌روند که هر کدام از آنها بر مبنای اصول و ایده خاصی پیاده سازی شده اند.

صاحب آتلیه کودک هیچ مخالفتی با ایده ها و  مدل عکس کودک شما برای عکاسی کودک ندارد، اما انتظار دارد که شما کودک خود را نسبت به این ژست ها توجیه کرده باشید و آنها آمادگی پیاده سازی آنها را داشته باشند. در هر صورت شما قبل از حضور کودک در آتلیه ژست های مختلف را دیده اید و احتمالاً از بین هزاران ایده مختلف به چند مورد محدود رسیده اید. حالا سعی کنید که همان ایده ها و ژست ها را در منزل و به شکل های مختلف آزمایش کنید تا در زمان حضور در آتلیه کودک دچار مشکل نشوید.

 

ژست عکاسی کودک ژست عکاسی کودک

ژست عکاسی کودک

 

لباس های مختلف را برای حضور کودک در آتلیه کودک امتحان کنید

 

همانطور که مشغول امتحان کردن ژست های مختلف هستید، حتماً لباس‌های مختلف کودکتان را هم امتحان کنید تا در مورد ایده‌های اصلی خود به قطعیت برسید. مسلماً شما چند ژست رسمی و غیر رسمی یا چند ژست اسپرت برای کودک خود انتخاب می کنید که باید متناسب با آنها لباس هم داشته باشید. البته قبل از حضور کودک در آتلیه عکاسی کودک می توانید از آنها در مورد لباس کودک هم بپرسید تا آنها را هم به عنوان گزینه در نظر بگیرید.

در هر صورت سعی کنید که از ژست های مختلف به همراه لباس های متفاوت با یک دوربین معمولی و غیر حرفه ای عکس بگیرید و آنها را توسط اعضای خانواده مورد بررسی قرار دهید. اگر در مورد یک یا چند دست لباس به قطعیت رسیدید می‌توان گفت که زمان حضور در آتلیه فرا رسیده و شما این آمادگی را دارید که یک عکس زیبا و جذاب داشته باشید.

 

مدل عکس کودک مدل عکس کودک

مدل عکس کودک

 

یکی یا دو مورد اسباب بازی مورد علاقه کودک را ببرید

 

بخش مهمی از ایده های عکاسی کودکان بر مبنای استفاده از تجهیزات مختلف در جریان عکاسی کودک است. در حقیقت عکاسان می‌توانند از اسباب بازی های کودکانه یا حتی از حیوانات خانگی در جریان عکاسی استفاده کنند و از این طریق جذابیت بیشتری به عکس و تصویر ببخشند. از طرف دیگر علاقه کودکان به یک یا چند مورد از اسباب بازی ها می تواند بهانه خوبی برای سرگرم کردن آنها باشد.

به همین دلیل تا جایی که می توانید چند قلم از اسباب بازی های مورد علاقه کودک را همراه خود داشته باشید تا در هنگام عصبانیت و خستگی احتمالی از آن ها استفاده کنید و کودک خود را کنترل کنید.

 

آتلیه کودک

 

سرحال باشید و کودک را شاد نگه دارید

به هر اندازه که شما به هنگام حضور در آتلیه عکاسی کودک شاد و سرزنده باشید مطمئن باشید که این احساس را هم به کودک خود انتقال خواهید داد و آنها هم از حضور در این فضا لذت خواهند برد. در هنگام عکاسی کودک لازم است که جابجایی های زیادی بین کودک و عکاس صورت گیرد و احتمالاً کودک مجبور می‌شود که ژست های مختلفی را امتحان کند. این موضوع به احتمال زیاد باعث خستگی کودک و بعضاً عصبانی شدن آنها در هنگام حضور کودک در آتلیه کودک میشود.

بنابراین شما به عنوان خانواده به هر اندازه که شاد و سرحال باشید همین احساس را به کودک خود انتقال خواهید داد و مطمئن باشید که آنها هم تجربه جذابی دارند. از شوخ طبعی در حین عکاسی کودک لذت ببرید و حتی اجازه دهید که عکاس هم با کودک شما شوخی کند تا یک فضای گرم و صمیمی به وجود بیاید. به هر اندازه که یک خانواده رسمی و جدی باشید سعی کنید که به هنگام حضور کودک در آتلیه تخصصی کودک این احساسات را کنار بگذارید و اجازه دهید که کودکتان لذت ببرد.

 

آتلیه عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک آتلیه عکاسی کودک

 

زمان عکاسی فقط آتلیه باشید

متاسفانه یکی دیگر از اشتباهاتی که خانواده ها انجام می دهند این است که مدام در طول عکاسی کودک در آتلیه کودک به تلفن همراه خود پاسخ می دهند و یا برای انجام کارهای دیگر برنامه ریزی می کنند. کسانی که در این زمینه تجربه دارند معمولاً از همان قبل چند ساعت در طول روز را برای حضور کودک در آتلیه در نظر می گیرند و به طور کامل در اختیار کودک هستند تا روند عکاسی به شکل مناسب و مطابق با نظر کودک و عکاس پیش برود.

 

آتلیه عکاسی کودک

 

اما ممکن است در این بین برخی از خانواده‌ها اصرار به استفاده از گوشی همراه داشته باشند یا از قبل طوری برنامه ریزی کرده باشند که بین برنامه‌های آنها تداخل به وجود بیاید. در این صورت حتی ممکن است کودک نسبت به رفتار والدین شاکی شده و روند عکاسی کودک را به صورت نیمه کار رها کند. توصیه ما به خانواده ها این است که برای حضور کودک در آتلیه کودک از قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و هیچگونه برنامه همزمان و موازی در نظر نگیرند.

در نهایت به خاطر داشته باشید که هر چه رفتار شما به هنگام حضور در آتلیه کودک بهتر باشد تبدیل به یک تجربه جذاب تر و دوست داشتنی تر برای کودکان می شود و شما خودتان هم از این لحظات لذت خواهید برد. اما اگر در رعایت هر کدام از این موارد کوتاهی کنید دچار مشکلات مختلف و متنوعی می شوید که بعضا در سال‌های آینده حسرت آنها را خواهید خورد.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد زمان حضور کودک در آتلیه عکاسی کودک نیاز دارید یا برای انجام عکاسی کودک در آتلیه برنامه‌ریزی کنید و با ما در بهترین آتلیه عکاسی کودک شرق تهران تماس بگیرید.

 

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

 

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

 

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک

دکمه تماس با ما