چند نکته در مورد عکاسی تخصصی کودک و نوزاد

چند نکته در مورد عکاسی تخصصی کودک و نوزاد

این مقاله توسط تیم علمی هنری استودیو بن سای تهیه شده و هدف آن از نگارش ارتقا دانش بصری والدینی است که دنبال یک آتلیه حرفه ای کودک می گردند.

در صورتی که به آتلیه کودک نیاز دارید با کلیک بر روی متن های زیر بخش مربوط به خودتان را انتخاب نمایید.

 

رزرو وقت

سوالات متداول

جوایز و افتخارات

آتلیه نوزاد

آتلیه کودک

آتلیه بارداری

عکس های ترکیبی

 

شاید از خودتان سوال کرده باشید بهترین آتلیه کودک منطقه من چیست و مثلا سرچ کرده باشید آتلیه کودک عالی در شرق تهران .

پس از سرچ اتلیه خوب کودک مد نظرتان عکس ها را دیده باشید و از میان آن ها عکس هایی را خیلی پسندیده باشید. اما در واقع راز عکس های خوب نوزاد و کودک در چیست.

نکات زیر در عکاسی کودک در عین سادگی راهگشای شما است.

 

با حوصله و صبور باشید

 

اگر انتظار دارید اولین عکس شما بهترین باشد در مورد عکاسی کودک اشتباه فکر کرده اید. تغییرات حالت سوژه همان چیزی است که شما میخواهید و این مورد به صبر شما وابسته است.

 

دست به تجهیزات باشید

 

هر وسیله ای که برای عکاسی کودکتان نیاز دارید را در کنار دستتان قرار دهید. لحظه های ناب بچه ها بی خبر  می آیند و آن لحظه خاص را فقط با سرعت عمل میتوانید ثبت کنید.

 

به ظواهر توجه کنید

 

تغییرات ظاهری / خمیازه / آب دهن آویزان / اولین لحظه ی راه رفتن و حتی زمین خوردن ها و گریه ها لحظات نادر کودک شما هستند. به این اشکال ظاهری توجه کنید.

 

به عمق توجه کنید

لازم نیست همه ی جنبیات رفتار کودک شما را همه بدانند. بسیاری از این رفتار ها کد های شناخته توسط شما هستند. این ها را به عنوان یک موضوع داخلی ثبت کنید و بعد ها در مورد ان ها با کودکانتان گفتگو نمایید.

 

بی تفاوت به نظر بیایید

 

کودکان بسیار با هوش و حواس جمع اند. جوری رفتار نکنید که گویی همه حرکاتشان را زیر نظر دارید. این باعث می شود با آزادی عمل رفتار کنند.

 

به آن ها آزادی عمل بدهید

 

هیچ چیز در عکاسی کودک بدتر از بکن نکن های ما بزرگتر ها نیست. این موضوع را با دقت مد نظر بگیرید که آن ها هم مثل ما آزادی عمل را دوست دارند.

 

از نور طبیعی بهره بگیرید

 

نور طبیعی دارای صمیمیت فوق العاده ایست . آن چیزی که میبینید را مد نظر قرار دهید و از نور طبیعی به عنوان یک اتفاق خوب بهره بگیرید

از نور مصنوعی کمک بگیرید

 

متعصب نباشیم. همه چیز های خوب در طبیعت نیست. اختراعات بشری در خدمت عکس های مدنظر شما خواهد بود. از ترکیب نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید.

 

از عملکرد کامل دوربینتان آگاه باشید

 

اگر بدانید که دوربین شما حتی دوربین موبایلتان چه امکاناتی دارد از آن ها بهتر بهره خواهید گرفت. در یوتوب و آپارات و دیگر سایت ها به دنبال آموزش ها و راهنمایی ها بگردید.

 

از پلاگین های مکمل استفاده کنید

 

بسیاری از پلاگین ها عملکرد دوربین های شما را بهبود می بخشند. مدل گوشی خود را در گوگل سرچ کنید و پلاگین های مورد نظر را بیابید. اندروید و آی او اس بسیار متنوع اند در این موارد.

 

دکمه تماس با ما