مشکلات برقراری رابطه زناشویی 1

مشکلات برقراری رابطه زناشویی 1

 

در دوران بارداری با وجود تغییرات زیادی که در بدن شما رخ میدهد شاید مشکلات جنسی آخرین چیزی است که به آن فکر میکنید . در این قسمت به مشکلات شایع در برقراری رابطه ی جنسی از ترشح شیر در پستان ها تا حالت تهوع میپردازیم و راهکار های ساده ای برای حل این مشکلات نشان میدهیم . به شما کمک میکنیم رابطه ی جنسی بهتر و لذت بخشی را در این دوران تجربه کنید .

 

مشکلات شایع مادر باردار

 

شکم شما ورم کرده ، بدن شما پف کرده و برای برقراری رابطه ی جنسی تردید دارید . در حالی که در رحم خود فرزندی را می پرورانید شک میکنید که آیا میتوانید صمیمیت و عشق قبل از بارداری را دوباره با همسر خود تجربه کنید !

ولی اجازه ندهید این افکار و مشکلات شایع رابطه ی شما و همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد . حفظ و تقویت رابطه بین شما و همسرتان اهمیت زیادی دارد و حتی این رابطه قبل از تولد نوزاد باید محکم تر شده باشد ( قبل از اینکه عوض کردن پوشک و تغییر در برنامه ی خواب مشکلات جدیدی را برای شما ایجاد کند و شما وقت کافی برای تقویت عشق و صمیمیت نخواهید داشت )

سعی کنید جریان متلاطم آب را هدایت کرده و راه حل مناسبی برای حل مشکلات پیدا کنید . با توجه به نکات زیر میتوانید با مشکلات جنسی در دوران بارداری مقابله کنید .

 

حالت تهوع

 

در بارداری مشکلات مرتبط با شکم و دستگاه گوارش مانند حالت تهوع باعث از بین رفتن تمایل جنسی در بیشتر خانم ها میشود و با شروع ویار صبحگاهی برقراری رابطه ی جنسی آخرین چیزی است که به آن فکر میکنید . علاوه بر این سردرد ( ممکن است پس از یک رابطه ی جنسی افزایش یابد ) ویار بارداری را بدتر میکند . بنابراین تا بهتر شدن ویار صبر کنید یا برنامه ی زمانی رابطه ی جنسی خود را تغییر دهید ( مثلا اگر صبح حالت تهوع دارید برقراری رابطه را به بعداز ظهر موکول کنید ) سخت نگیرید ، معمولا حالت تهوع در ابتدای سه ماه دوم بارداری بهتر میشود .

 

خستگی

 

با رشد جنین به خصوص در سه ماه اول و سوم بارداری مادر احساس خستگی زیادی میکند . لحظه ای که سر خود را روی بالشت میگذارید از شدت خستگی به خواب عمیق فرو میروید . و این مسئله احساس بین زن شوهر عاشقی که به طور معمول رابطه ی جنسی داشته اند را از بین می برد .

خوشبختانه برای شما و همسرتان راه حل ساده ای وجود دارد . صبح قبل از انجام هر کاری رابطه ی جنسی برقرار کنید ( این کار باعث میشود در طول روز احساس بهتری داشته باشید ) یا بعداز ظهر آخر هفته قبل از غروب آفتاب فرصت خوبی است . پس از برقراری رابطه ی جنسی وقتی هنوز همسر شما در رخت خواب است میتوانید بالشت خوبی برای همسر خود باشید .

 

افزایش تکان های جنین

 

درحالی که شکم شما مانعی بین شما و همسرتان است نمیتوانید برخی از حالت های برقراری رابطه ی جنسی که قبل از بارداری عاشق این حالت ها بودید را دوباره تجربه کنید . البته کماکان میتوانید حالت های مختلفی مانند حالت خوابیده به پهلو که عشق و صمیمیت بیشتری به همراه دارد را امتحان کنید .

سه ماه اول بارداری برای عکاسی بارداری اقدام نکنید سه ماه دوم و ماه های آخر مناسب ترین زمان برای مراجعه به آتلیه بارداری آماده شوید که بهترین حالت شما است و شکم شما در عکاسی بسیار عالی خواهد بود.

 

ادامه دارد .. 

دکمه تماس با ما