چه زمانی برای عکاسی نوزاد اقدام کنیم ؟

چه زمانی برای عکاسی نوزاد اقدام کنیم ؟

 

عکاسی نوزاد را باید به کلی از عکاسی کودک جدا دانست. چرا که هم به  دلیل شرایط جسمی نوزاد (فرم پذیری مناسب) و هم به دلیل اینکه بیشتر این ایام را خواب است نقش عکاس و دکور و نحوه ی پیچیدن نوزاد بزرگترین نقش را دارد

 

 

نمونه عکس نوزاد چند روزه

 

بهترین زمان برای عکس نوزادی مربوط می شود به شش روزگی تا بیست روزگی. اما اگر نوزاد شما در ماه های دوم و سوم نیز همچنان بیشتر ایام را خواب است امکان عکسبرداری از نوزاد تا انتهای سه ماهگی نیز ممکن است.

 

 

نمونه عکس نوزاد چند روزه

 

استودیو های حرفه ای عکاسی نوزا از جمله استودیو بنسای واقع در شرق تهران در همه ی فصل های سال این امکان را دارند که دمای محیط را در عرض چند دقیقه بین ۱۸ درجه تا ۳۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمایند تا متناسب با شرایط عکاسی (عکس بارداری یا عکس نوزاد یا عکس کودک) و خواست مشتری پیش رود.

پس در عکاسی نوزاد هرگز نگران سرما خوردگی نباشید .

 

عکس نوزاد چند روزه 

نمونه عکس نوزاد چند روزه

 

معمولا توصیه ما به عنوان کارشناس این امر این است که فرزنتان را یک ساعت قبل از عکاسی حمام ببرید و در آب گرم به خوبی بشویید٬

این کار باعث خستگی و آرامش عضلات نوزادتان شده و برایش خواب آرام و عمیقی به همراه می آورد.

 

 عکس نوزاد چند روزه

نمونه عکس نوزاد دو ماهه

 

 

 

نمونه عکس نوزاد سه ماهه

 

در بسیاری از آموزش های زبان اصلی توصیه می شود قطره استامینوفن به نوزاد داده شود. ما این موضوع را به تشخیص والدین و مشورت با پزشک متخصص سپرده ایم و به عنوان یک پیشنهاد مطرح نمی کنیم.

 

 

نمونه عکس نوزاد چند روزه

 

همچنین به صورت تجربی دریافته ایم که در ایران بهترین زمان عکاسی از نوزاد ساعت دوازده ظهر است. بدن نوزاد با ساعت درونی والدین تنظیم شده است و با توجه به اینکه یک نوزاد حدود ۱۶ ساعت در روز را می خوابد٬ یکی از بهترین زمان های شروع عکاسی این ساعت است. سلامت جسمی و عدم کسالت در عکاسی نوزاد بسیار با اهمیت است. همچنین لازم است شکم نوزاد سیر باشد و جای او برای راحتی بیشتر خشک و تمیز باشد.

 

 عکس نوزاد چند روزه

نمونه عکس نوزاد چند روزه

 

برای عکاسی نوزاد استفاده از وسایل تمیز و استاندارد مهم است. بدون تعارف باید گفته شود که انتخاب الیاف مناسب ٬تمیزی وسایل٬ بی لبه بودن اکسسوار و دکور ها و دقت و شناخت عکاس از موضوع باعث می شود این حرفه ددر دنیا جزو مهمترین اقتصاد های هر کشور مترقی باشد.

عکاسی از نوزاد عملا در سه ماهگی متوقف و تا حدود شش یا هفت ماهگی فاقد جذابیت خاصی است.

 

 

نمونه عکس نوزاد شش ماهه

 

 

شش ماهگی زمانی است که نوزاد به راحتی بر شکم میخوابد و در هفت ماهگی میتواند بدون کمک بشیند.

نتیجه ی عکاسی از نوزاد (عملا عکاسی کودک) بسیار چشم گیر است. به نظرم می آید این سن یکی از زمان های بسیار مناسب عکاسی است.

 

 

نمونه عکس نوزاد هفت ماهه

 

به طور خلاصه می توان بهترین سنین عکاسی از نوزادی را به این شکل مطرح کرد

مرحله یک: شش تا بیست روزگی (در شرایطی تا سه ماهگی)

مرحله دو: شش یا هفت ماهگی

مرحله سه: ده یا یازده ماهگی(در این سن کودک با کمک می ایستد)

مرحله چهار: سیزده  یا چهارده ماهگی

 

بهترین آتلیه های کودک شرق تهران با رعایت اصول و تهیه تجهیزات اصولی بیشتر امنیت و آرامش را برای  نوزاد و خانواده ی نوزاد فراهم می آورند.

 آتلیه کودک بن سای از بهترین آتلیه های شرق تهران در محدوده تهرانپارس  است . خدمات آتلیه کودک بن سای واقع در شرق تهران عکاسی کودک ، عکاسی نوزاد و عکاسی بارداری است . اگر به دنبال آتلیه کودک خوب در شرق تهران هستید میتوانید از خدمات  آتلیه کودک بن سای  استفاده کنید .

یک توصیه برای والدین شاغل:  روز عکاسی را جدی بگیرید. اگر میتوانید در روز عکاسی از نوزاد یا عکاسی کودک مرخصی بگیرید یا حداقل چند ساعت بیشتر استراحت کنید. حال خوب شما و بی عجله بودن حس آرامش را به ما نیز منتقل می کند. کار عکاسی نوزاد در اتلیه کودک کار لطیفی است و لازم است کودک بیشترین احساس آرامش را داشته باشد.

چند نکته در مورد لباس و وسایل مورد نیاز:

برای عکاسی نوزاد شما لباس های سایز صفر نوزاد خود را بیاوری

کمی شیر خشک (به دلیل سنگینی بیشتر خواب عمیق تری به نوزاد می دهد)

چند پوشک اضافه

یک زیر انداز نرم و مناسب که کودک به آن عادت دارد

مقدار بسیار زیادی حال خوب

مقدار بیشتری وقت شناسی (کمک می کند زمان کافی برای عکاسی داشته باشیم

 

این تمام چیزی است که لازم است شما همراه بیاورید.

استودیو بنسای دارای بزرگترین آرشیو بافت در تنوع بسیار زیاد است تمام ایام نوزادی را پوشش می دهد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که ذوق و سلیقه ی والدین در تهیه وسایل و تزیینات منحصر به فرد عکس نوزاد شما را از بقیه عکس ها متمایز خواهد کرد.

 

این مقاله در تاریخ ۹۸/۷/۶ بروزرسانی شده است ! 

دکمه تماس با ما