مشکلات دندان و لثه در بارداری (2)

مشکلات دندان و لثه در بارداری (2)

آلوئه ورا یکی از بهترین درمان های مشکلات دهان و دندان است . این ماده طبیعی با خواص ضد میکروب ، ضد قارچ و ضد باکتری ، خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارد .

 

10 درمان خانگی برای رفع مشکلات دهان و دندان و خونریزی لثه 

 

1.چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است . این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش تورم لثه و کنترل تشکیل پلاک بر روی دندان ها میشوند . پلی فنول ، ماده ی فعالی که در چای سبز وجود دارد ، باعث کاهش تشکیل پلاک و توقف ایجاد حفره ی دهانی میگردد .

2.روغن زیتون

افزودن روغن زیتون به سالاد به شدت توصیه میشود ، زیرا سبب استحکام و تقویت دندان ها و کاهش تشکیل پلاک میشود . روغن زیتون همچنین دارای خواص ضدباکتریایی است که از تحلیل استخوان و لثه در دوران بارداری جلوگیری میکند .

3.عسل

عسل با وجود شیرین بودن ، یکی از درمان های طبیعی مشکلات دهان و دندان است . عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که با دارا بودن مواد مغذی ضروری ، ویتامین ها و مواد معدنی ، به حفظ سلامت لثه ها کمک می نماید .

4.روغن میخک

روغن میخک یکی دیگر از درمان های طبیعی موثر است که به عنوان یک ضدعفونی کننده برای مبارزه با مشکلات لثه در دوران بارداری کاربرد دارد . با جویدن یک تکه میخک یا مالیدن روغن آن بر روی لثه ها ، میتوان از تاثیرات آن بهره مند شد . این روغن یکی از درمان های مناسب برای رفع مشکلات دهان و دندان است و باعث از بین رفتن عفونت های باکتریایی میشود .

5.آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین درمان های مشکلات دهان و دندان است . این ماده ی طبیعی با خواص ضد میکروب ، ضد قارچ و ضد باکتری ، خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارد . آلوئه ورا از تشکیل حفره های دهانی جلوگیری نموده و التهاب ، خونریزی و تورم لثه را کاهش میدهد . درنتیجه باعث تسکین مشکلات دندان میگردد . این ماده میتواند به شکل های مختلفی هم چون نوشیدنی ، مکمل ، خمیر دندان و ژل ، مورد استفاده واقع شود .

6.اطریفل ( هلیله ، بلیله ، آمله )

اطریفل داروی گیاهی طب سنتی است که درمان مناسبی برای کاهش باکتری های دهان است . این باکتری ها سبب التهاب لثه ، ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان میشوند . اطریفل را به آب افزوده و غرغره کنید ، به همان روشی که آب نمک را غرغره میکنید . اطریفل در هر دو نوع به صورت گیاه خام یا به شکل پودر قابل استفاده است .

7.آرنیکا

آرنیکا یا سوسن کوهی به خانواده ی آفتاب گردان ها تعلق دارد و بهترین درمان برای درد بافت لثه است . با غرغره کردن محلول این گیاه با آب ، آثار درد به صورت شگفت آوری بر طرف میشود . آرنیکا را میتوان به شکل گیاه یا در قالب مواد حاوی آن از عطاری ها تهیه نمود .

8.جوش شیرین

این ماده به خنثی کردن اسیدهایی که باعث بیماری های لثه میشوند ، کمک می نماید . مسواک خود را مرطوب کنید و سپس مقدار کمی جوش شیرین بر روی آن بپاشید . پس از تمیز کردن دندان ها ، دهان را به طور کامل بشویید . همچنین میتوان از مخلوطی از خمیر دندان طبیعی حاوی جوش شیرین با خمیر دندان معمولی استفاده نمود . اما بهتر است از محلول جوش شیرین برای تمیز کردن دندان ها استفاده شود .

9.چای مریم گلی

برگ های این گیاه به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد باکتری و خواص ضد درد دندان ، بسیار ارزشمند هستند . برگ ها را دو تا سه دقیقه در آب بجوشانید . اجازه دهید خنک شود سپس دهان خود را با آن شست و شو دهید .

10.روغن درخت چای

این روغن با دارا بودن خواص آنتی باکتریالی و ضد التهابی ، به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان مشکلات دهان و دندان در نظر گرفته میشود . ترکیب روغن درخت چای با آب و شستشوی دهان با آن ، باعث رفع عفونت ها و درمان سریع التهابات لثه میگردد . چهار قطره از روغن درخت چای را به مقداری آب بیافزایید و روزانه دهان خود را با آن شستشو دهید . برای اطمینان ، نمونه های با کیفیت و دارای نشان استاندارد را خریداری نمایید.

توجه داشته باشید از آنجاییکه مصرف بیش از حد برخی گیاهان دارویی مضر است، لذا حتما باید با نظر پزشک مصرف شود.

امیدوار هستیم که روش های درمانی و پیشگیرانه ی ذکر شده، بتوانند در درمان مشکلات دهان و دندان و خونریزی لثه در دوران بارداری به شما کمک کند. فراموش نکنید که در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید ، نظر متخصص همیشه اولویت دارد.

 جهت رزرو عکاسی نوزاد، عکاسی بارداری و عکاسی کودک با استودیو عکاسی بنسای تماس حاصل بفرمایید.

دکمه تماس با ما