ترک پوست (3)

ترک پوست (3)

به پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید

از برس زبر استفاده کنید

 

به این معنا که برس زیر روی پوست خود بکشید . برس زبر پوسته های زائد را از بین برده و به سلامت پوست کمک میکند . همچنین توصیه میشود برای کم کردن ترک های پوست ازین برس ها استفاده کنید . این یک روش برای از بین بردن ترک های پوست است .

•بهتر است از برس های زبری که از الیاف طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید . بهتر است برس زبر باشد ولی موهای آن خیلی سفت نباشند .

•جهت شستشوی شما باید از پایین تنه ( پاها ) به سمت بالا تنه ( قسمت قلب ) باشد . بیشتر قسمت های ترک خورده مانند شکم را برس بکشید . بهتر است هنگام برس زدن حمام کنید تا پوسته های اضافی نیز از بین رفته و شسته شوند .

•برس زبر را روی پستان های خود نکشید ، زیرا پوست پستان بسیار حساس است و هنگام برس کشیدن آسیب میبیند .

 

از مواد شیمیایی استفاده نکنید

 

در ترکیب بسیاری از مواد شوینده بدن ، سولفات وجود دارد و با گذشت زمان سولفات باعث خشکی پوست و از بین رفتن حالت الاستیکی پوست میشود . از شوینده هایی که از روغن های طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید . کمی روغن نارگیل روی بدن خود بمالید و با آب گرم آبکشی کنید . برای خشک کردن خود از حوله نرم استفاده کنید . اگر پوست شما خشک است نیازی به شست و شوی زیاد آن نیست . در این صورت بدن خود را با آب گرم شسته سپس خشک کنید .

 

از روغن های طبیعی استفاده کنید 

 

از روغن های نرم کننده و آبرسان های طبیعی استفاده کنید . روی قسمت پایین کمر ، پا ، ران ها ، پهلوها ، شکم و بقیه قسمت های بدن روغن طبیعی  بمالید .

روغن های طبیعی مانند روغن جوانه گندم و کره کاکائو ، روغن های طبیعی و معروفی هستند که برای نرم کردن پوست مادر باردار مناسب هستند . استفاده از چربی پشم ( در لوازم آرایش مورد استفاده قرار میگیرد ) نیز تاثیر معجزه آسایی دارد . هر روز صبح و شب پس از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید . اگر در قسمتی که ترک خورده احساس خارش میکنید روغن بیشتری بمالید .

 

از ضد آفتاب استفاده کنید 

 

اگر مدت زمان طولانی بیرون از منزل هستید یا شنا میکنید حتما ضد آفتاب کافی روی پوست خود بمالید بخصوص در قسمت سینه ، پهلوها و شکم به عبارت دیگر قسمت هایی که بیشتر در معرض ترک خوردگی قرار دارند ، ضد آفتاب بیشتری بمالید .

 

عادات خوب خود را پس از زایمان نیز حفظ کنید

 

رژیم غذایی حاوی مواد غذایی خود را حفظ کنید

 

•پس از زایمان به خوردن آووکادو ، ماهی ، آجیل ، سبزیجات و میوه ادامه دهید . داشتن رژیم غذایی مناسب که همه مواد مغذی را به پوست میرساند به بهبود و بازسازی قسمت هایی که ترک خورده اند کمک میکند .

•پس از زایمان برای کاهش وزن ، رژیم غذایی سخت نگیرید . به مرور زمان وزن خود را کاهش دهید ، در این صورت پوست زمان کافی برای جمع شدن و سفت شدن دارد .

•پس از زایمان به نوشیدن مایعات به اندازه کافی ادامه دهید تا آب رسانی به پوست به خوبی انجام گیرد و با نوشیدن مایعات حالت الاستیکی پوست حفظ میشود .

 

به مرور زمان تمرینات ورزشی سنگین تری انجام دهید 

 

پس از تولد نوزاد محدودیتی در انجام تمرینات ورزشی ندارید شما میتوانید روی تمرینات زیر تمرکز بیشتری داشته باشید :

•تمرینات قلبی عروقی 

دو چرخه سواری ، دو و شنا برای گردش خون بیشتر بسیار مفید بوده و کمک میکنند پوست شکل قبلی خود را پیدا کند .

•تمرینات قدرتی 

عضله قوی به سفتی پوست شما کمک میکند . تحت نظر مربی با تجربه ای ورزش کنید که بدانید چه تمرینی برای شما مناسب است .

اگر شکم شما ترک خودره است و نگران عکاسی های باردای خود هستید می توانید هنگام عکاسی بارداری روی شکمتان طرحی های زیبایی مرتبط با بارداری انجام دهید که این باعث زیبا ترشدن عکس های بارداری شما خواهد شد.

دکمه تماس با ما