غذای ناسالم برای کودک شما

غذای ناسالم برای کودک شما

٥ غذای ناسالم برای کودک شما

 

 

 

احتمالا توصیه های زیادی درمورد چگونگی تغذیه کودکتان پس از شش ماهه نخست زندگی اش در مورد رژیم غذایی جامد دریافت کرده اید . اما آیا تا به حال هیچکس به شما در مورد خوراکی هایی که برای فرزندتان مضر است اخطار داده است ؟

 

 

البته که حس مادرانه شما را از تغذیه نوزاد با غذاهای سفت ، تند و دیرهضم باز میدارد ، اما ممکن است گاهی بقدری سرمان شلوغ شود که چیزی برای تغذیه به فرزندمان بدهیم که از فوائد و مضرات آن چندان مطلع نباشیم مثل شکلات یا بیسکوییت که اینها مناسب کودکان نیستند .

 

 

در زیر هرآنچه که شما نیاز دارید که باید از آن اجتناب کنید بیان میشود .

 

 

 

بیسکوئیت ، کلوچه ، چیپس

 

 

 

چیپس و کلوچه نمک بالایی دارند . فرزند شما تا زمانی که یک ساله شود تنها به ٤ دهمه گرم سدیم روزانه نیاز دارد . نمک بالا چیزی نیست که کودک شما بتواند با آن کنار بیاید ، او نمک مورد نیاز خود را از شیر مادر تهیه خواهد کرد .

 

 

بیسکوئیت سطح شکر و کره ی فراوانی دارد ، همچنین دارای آرد است که برای کودک شما غیرقابل هضم است .

 

 

وقتی میخواهید برای کودکتان غذای خانگی تهیه کنید مطمئن شوید که به او بیش از ٨ دهمه گرم سدیم یا ٢ گرم نمک در روز نخواهید داد .

 

 

اگر ضروری است که کلوچه و چیپس به او بدهید در روز ٢ یا ٤ بار اینکار صورت گیرد ، کل پاکت را در اختیار کودک نگذارید .

 

 

 

غذاهای بسته بندی شده

 

 

 

غذاهای بسته بندی شده که آماده ی خوردن هستند چه برای بزرگسال چه برای کودکان معمولا حاوی نمک و شکر بالایی هستند و این همان چیزی است که آنرا برای کودکان ناسالم میکند .

 

 

بعلاوه این غذاها مطمئنا حاوی مواد نگهدارنده هستند که برای کودک شما اصلا خوب نیست . وقتی درست کردن سایر غذاها کلی از وقت مادران را میگیرد طبیعی است که آسانتر است از غذاهای بسته بندی شده استفاده کنند ، اما وقتی مسئله سر سلامت و خوب بودن کودک شماست ممکن است نخواهید مصالحه کنید و سرسری بگذرید .

 

 

 

نوشیدنی های گازدار

 

 

 

نوشیدنی های گازدار ابدا مناسب فرزندتان نیست . نوشیدنی های ملایم سطح شکر اضافی دارند . همچنین آنها کربن دار شده هستند که باعث میشود کودک شما حالت اسیدی و ترشی پیدا کند . همچنین به دندان های درحال رشد فرزند آسیب میرساند .

 

 

نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین هستند ، آنها باعث میشوند کودک شما احساس سیری زودرس بکند و اشتهای او را خراب کند .

 

 

به اضافه اینکه نوشیدن نوشیدنی های گازدار در این سنین همچنین باعث چاقی میشود .

 

 

 

آبمیوه ها

 

 

 

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که مصرف آب میوه چه اشکالی میتواند داشته باشد ، چرا که آنها از میوه های طبیعی تهیه میشوند .

 

 

واقعیت این است که آبمیوه های آماده حاوی شکر اضافه است می باشد . حتی اگر شکری به آن اضافه نشده باشد آب میوه ها از لحاظ شکر طبیعی در سطح بالایی هستند و چون تفاله میوه از آب میوه جدا شده کودک شما از فیبر مورد نیاز محروم میشود .

 

 

آبمیوه ها دارای ذرات اسیدی هستند که میتواند باعث خرابی دندان فرزند شما شود . بنابراین بهترین آشامیدنی ای که کودک شما در سال اول میتواند دریافت کند شیر مادر و شیر خشک است .

 

 

شما میتوانید بعداز شش ماه نخست آب نیز به کودکتان بدهید . وقتی کودک شما توانایی استفاده از غذای جامد را پیدا کرد میتوان آبمیوه ی رقیق شده و آب سبزیجات در وعده های غذایی مصرف کند .

 

 

شما میتوانید آبمیوه را با آب میزان یک به ده رقیق کنید .

 

 

بهترین زمان دادن آبمیوه به کودک در حین وعده های غذایی یا بعداز آن است . نباید هیچوقت آبمیوه را در زمان خواب به کودک بدهید چرا که میتواند باعث خرابی دندان هایش بشود .

 

 

 

شیرینی ها

 

 

 

شیرینی ها بدترین تخریب کنندگان هستند وقتی که کودکان مصرف آنها را در سنین پایین شروع میکنند به سرعت به شیرینی عادت میکنند .

 

 

همین حالت در مورد شکلات نیز وجود دارد . میزان بالای شکر موجود در شیرینی ها نه تنها کالری اضافه ایجاد میکند بلکه همچنین مینای دندان کودک شما را میپوساند و باعث بروز مشکلات دندانی برای فرزند شما میشود .

 

 

اگر میخواهید به فرزندتان شیرینی بدهید مطمئن شوید که او بلافاصله بعداز خوردن دندانهایش را می شوید .

 

 

همچنین شکلات و سایر شیرینی های زود حل شونده بهتر از تافی و مسقطی هستند که کودکان باید آنها را برای زمان طولانی بجوند .

 

 

هرچه شیرینی بیشتر در فضای دهان باقی بماند بیشتر احتمال خرابی دندان وجود دارد .

 

 

همچنین بعداز اینکه فرزندتان شیرینی خورد میتوانید به او تکه ای پنیر بدهید تا شکر موجود خنثی شود .

 

 

 

با رعایت کردن این توصیه ها شما شاید قادر باشید که خسارت وارده توسط شیرینی به کودکتان را تا حدی کم کنید .

دکمه تماس با ما