آتلیه کودک - نورپردازی در آتلیه کودک

آتلیه کودک - نورپردازی در آتلیه کودک

آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک تهران : شما هیچ وقت نمی‌دانید که یک نوزاد چه زمانی قرار است غذا بخورد و یا بخوابد، به همین دلیل باید از قبل آماده باشید و شرایط نورپردازی مناسب را برای عکاسی از کودک آماده کنید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

انواع تکنیک‌های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد و کودک در آتلیه کودک

نورپردازی رامبرانت

 

این تکنیک با تاباندن نور به صورت سوژه از زاویه 90 درجه انجام می‌شود. من معمولا زمانی از آن استفاده می‌کنم که در حال عکاسی از زاویه بالا هستم و نتیجه‌ی آن هم این می‌شود که یک طرف صورت کاملا روشن است ولی فقط بخش‌هایی از طرف دیگر روشن خواهد بود. در زمان استفاده از این تکنیک نورپردازی یک مثلث نور کوچک روی قسمتی از صورت که در سایه قرار دارد خواهد افتاد.

در صورتی که می‌خواهید بدانید این تکنیک به صورت عملی چه نتایجی خواهد داشت، می‌تواند به آثار رامبرانت مراجعه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودکآتلیه کودکآتلیه کودک آتلیه کودک

 

سافت‌لایت

به منظور اجرای این تکنیک نورپردازی برای عکاسی از نوزاد شما به یک چتر و یک منبع نور نیاز خواهید داشت. چتر یکی از اصلاح‌کننده‌های نور است که شما می‌توانید از آن برای ایجاد نور نرم و یکدست استفاده کنید. در صورتی که بتوانید قسمت مشکی رنگ چتر را حذف کنید می‌توانید از آن به صورت Shoot-Through هم استفاده کنید.

 

نورپردازیBroad

نورپردازی Broad برای روشن کردن و نورپردازی قسمت زیادی از بدن سوژه کاربرد دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که جهت ایستادن سوژه مقدار کمی با جهت نور تفاوت دارد. شما می‌توانید این افکت را در عکس بالا ببینید. جهت صورت نوزاد کمی با جهت به سمت چپ است و منبع نور نیز به سمت چپ می‌تابد. نتیجه این نوع نورپردازی این است که بخش زیادی از صورت سوژه روشن شده است و فقط قسمت کمی از صورت سوژه در سایه است.

شما برای اینکه بتوانید تعادل نور را بدون آسیب رساندن به چشم‌های نوزاد در آتلیه کودک حفظ کنید حتما به یک رفلکتور نیاز دارید. در کیت‌های رفلکتور موجود در بازار چند عدد رفلکتور با رنگ‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید از تمام آن‌ها استفاده کنید اما در صورتی که از نور آفتاب استفاده می‌کنید، حتما توصیه می‌کنم از رفلکتور شفاف موجود در کیت استفاده کنید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودکآتلیه کودکآتلیه کودک آتلیه کودک

 

عکاسی از نوزاد در منزل

ما تا به اینجا در مورد عکاسی از نوزاد در استودیو صحبت کردیم، اما اگر بخواهید داخل خانه از نوزاد خودتان عکاسی کنید چطور؟ در ادامه با روش‌های عکاسی از نوزاد در داخل خانه با استفاده از نور طبیعی صحبت خواهیم کرد

خورشید را پیدا کنید

احتمالا می‌دانید که نور طبیعی تضمین‌کننده‌ی موفقیت یک عکس است. بنابراین داخل منزل خودتان به دنبال نقطه‌ای بگردید که خورشید داخل آن قرار دارد. نحوه حرکت خورشید را به یاد داشته باشید و آماده باشید در حین پروسه لوکیشن خودتان را تغییر دهید.

برای تشخیص نحوه حرکت و زاویه خورشید می‌توانید از نرم‌افزارهای تخصصی مثل Sun Seeker استفاده کنید. با استفاده از این اپ شما می‌توانید پروسه عکاسی را برنامه‌ریزی کنید و بهترین ساعات خورشید، زمان طلوع، غروب، حرکات خورشید و جهت آن را برنامه‌ریزی کنید.

 

آتلیه کودک عکاسی نوزادآتلیه کودکآتلیه کودک آتلیه کودک

 

استفاده از رفلکتور

 

در صورتی که به هدایت نور به سمت سوژه و یا تنظیم افکت‌های نور و سایه در عکس نیاز دارید، رفلکتور وسیله بسیار خوبی است. من اکثر اوقات از رفلکتور استفاده می‌کنم و همیشه هم از نتایج به دست آمده رضایت دارم. رفلکتور علاوه بر عکاسی از نوزاد در آتلیه کودک برای عکاس‌هایی هم که همیشه لوکیشن خودشان را تغییر می‌دهند نیز گزینه‌ی خوبی هستند و حمل و نقل آن‌ها خیلی آسان است.

 

ادیت و ویرایش عکس

 

شما می‌توانید با کمک لایتروم تمام نواقصی که روی پوست نوزاد شما وجود دارد را بپوشانید و کمک کنید پوست نوزاد نرم و صاف به نظر برسد. فتوشاپ هم می‎‌تواند در حذف اشیاء مزاحم و یا مشکلات پوستی به شما کمک زیادی کند.

 

استفاده از نور و سایه برای افزایش جذابیت بصری عکس

 

نور و سایه برای عکاسی از نوزاد به یک اندازه مهم هستند. بیننده اول به قسمت‌های روشن عکس توجه می‌کند و پس از چند ثانیه سعی می‌کند جزئیات قسمت‌هایی که در سایه قرار دارند را ببیند.

 

نورپردازی کامل صورت نوزاد

 

زمان عکاسی از نوزادها در استودیو منبع نور باید در جهتی قرار بگیرد که صورت نوزاد قرار دارد. صورت هم باید به سمت منبع نور قرار بگیرد و از بالای پیشانی تا پائین صورت سوژه نورپردازی شود.

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک 

 

دکمه تماس با ما