آتلیه-کودک

آتلیه-کودک

آتلیه کودک بنسای  : وقتی که در مورد اصول عکاسی کودک در آتلیه تخصصی کودک صحبت می‌کنیم یعنی باید قوانین و الزاماتی را در نظر بگیریم که هم به زیباتر شدن عکس کودک کمک می‌کند و هم شرایط کودک را در نظر می‌گیرد. اصولاً کودکان رفتاری غیرقابل پیش بینی دارند که ممکن است در یک لحظه از حالت شاد و خندان به حالت خستگی و عصبانیت برسند. بحث های منطقی و توجیه کردن در مورد عکاسی کودکان وجود ندارد و بیشتر باید از برخی قلق های خاص استفاده شود.

 

عکس کودک در آتلیه کودک آتلیه تخصصی کودک

 

این موضوع بهانه خوبی شد تا در این مطلب وبلاگ آتلیه تخصصی کودک بنسای بهترین آتلیه کودک در شرق تهران به بررسی اصول عکاسی کودک بپردازیم و در مورد شرایط عکاسی کودکان و بهینه شدن آنها صحبت کنیم.

 

اهمیت اصول عکاسی کودک برای زیباتر شدن عکس

 

اصولا روند عکاسی کودکان سه گروه را درگیر می‌کند که مهمترین آنها خود کودکان هستند. در این عکاسی خانواده کودک و آتلیه کودک هم درگیر می‌شود که هر کدام از آنها وظیفه خاصی بر عهده دارند. حالا اگر هر کدام از این سه گروه وظیفه خود را به درستی انجام دهند و به اصول اولیه در نظر گرفته شده برای خود پایبند باشند، میتوانند انتظار بالاترین کیفیت عکاسی کودک را در آتلیه کودک داشته باشند. اصول عکاسی کودک بسیار متنوع هستند و بیشتر تابع شرایط کودک قرار می‌گیرند. البته این اصول هزینه چندانی برای خانواده‌ها و برای آتلیه کودک ندارند و بیشتر از لحاظ فعالیت و ذهنی آنها را درگیر می‌کنند.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک حرفه ای

آتلیه تخصصی کودک در تهران

 

حقیقت ماجرا این است که عکاسی کودکان بیشتر یک هنر برای زیباتر نشان دادن کودکان و شیطنت آنهاست. شما در مورد عکاسی بزرگسالان یا عکاسی بارداری انعطاف پذیری بیشتری دارید و با یک فرد مواجه هستید که به احتمال زیاد همه توصیه های شما را گوش می دهد. اما در مورد عکاسی کودک قضیه فرق می کند و شما دردسر بیشتری در آتلیه کودک خواهید داشت. بنابراین سعی کنید که اصول عکاسی کودک را بدانید و مراحل مختلف را با توجه به آن حرکت کنید تا کیفیت عکس شما حفظ شود.

 

عکس کودک با تم خاص

عکس خاص کودک در آتلیه کودک

 

گرفتن عکس زیاد با تکرار بالا

 

یکی از مهمترین اصول عکاسی کودک در آتلیه تخصصی کودک این است که عکس زیاد با تعداد بالا و با تکرار زیاد بگیرید. همانطور که شما به هنگام گرفتن سلفی و یا عکاسی خانوادگی سعی می کنید که بهترین مورد را تجربه کنید و در بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید، در جریان عکاسی کودکان هم باید به این اصل پایبند بمانید و تا جایی که می توانید در موقعیت های مختلف عکس بگیرید. در هر صورت شما از یک دوربین دیجیتال کمک می‌گیرید و پاک کردن حافظه آن ها چندان سخت نیست. اما حداقل از این حسن برخوردار هستید که در انتهای عکاسی گزینه های مختلف از ژست های عکس کودک را در کنار یکدیگر قرار دهید و در بین آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

 

تم یلدا در آتلیه تخصصی شرق تهران آتلیه حرفه ای کودک در شرق تهران

ایده عکاسی نوزاد

 

دخالت افراد دیگر با محوریت کودک

 

بارها در مطالب قبلی اشاره کردیم که در جریان عکاسی کودکان سعی کنید که از افراد خانواده یا حتی از دوستان کمک بگیرید تا ایده های جذاب تر و جالب تری در آتلیه کودک داشته باشید. این افراد می‌توانند به عنوان والدین نقش حمایتی در عکاسی کودک داشته باشند یا به عنوان دوست در کنار او حضور داشته باشند. اما یکی از اصول عکاسی کودک این است که شما عکاسی را کاملاً با محوریت کودک و با تمرکز بر روی او انجام دهید. مثلاً اگر شما قرار است از اعضای خانواده در عکاسی خود کمک بگیرید و سعی کنید که فوکوس لنز خود را بر روی چهره کودک قرار دهید و در کنار آن از سایر اعضای خانواده هم کمک بگیرید.

 

 ایده خاص در آتلیه کودک

عکس خانوادگی در آتلیه کودک تم عکاسی کودک

 

توجه به نورپردازی و زمان عکاسی

نورپردازی و زمان عکاسی کودک دو فاکتور مهم و حیاتی در انتخاب ایده عکاسی کودکان در آتلیه تخصصی کودک هستند. به عنوان مثال عکاسی در ساحل و در لبه دریا به هنگام طلوع آفتاب و غروب آفتاب جذاب‌تر است. اما ممکن است برخی به سراغ عکاسی کودکان در فضای باز بروند و زمان عکاسی خود را به اواسط روز واگذار کنند. به عنوان یکی از اصول عکاسی کودک سعی کنید که مسئله نورپردازی و زمان عکاسی را به عنوان فاکتوری مهم و تعیین کننده در نظر داشته باشید. آماده کردن کودک و سرحال نگه داشتن آن برای تنظیم نور پروژکتور در آتلیه کودک بسیار سخت است و به همین دلیل سعی کنید که در عکاسی کودکان بیشتر از نور طبیعی استفاده کنید.

 

آتلیه تخصصی کودک در شرق تهران

 

استفاده از لنز مناسب و فوکوس مناسب

 

مهمترین اصول عکاسی کودک و حتی نوزاداندر آتلیه کودک،  انتخاب لنز مناسب برای عکاسی و فوکوس مناسب با توجه به مسافت است. خوشبختانه انواع مختلفی از لنزها وجود دارد که پیشنهاد ما استفاده از لنزهای بین ۲۴ تا ۷۰ میلیمتر است. لنزهای ۷۰ میلیمتر عمق بیشتری به تصویر شما می دهند و لنزهای ۲۴ میلیمتر برای گرفتن عکس هایی با زاویه پهن مناسب هستند. در بیشتر موارد شما برای عکاسی کودکان می توانید از فوکوس ۹۵% استفاده کنید. اما در مواردی که احساس می کنید مسافت شما از کودک زیاد است، می توانید این فوکوس را با توجه به تجربه خود و نورپردازی محیط تغییر دهید.

 

عکاسی کودک در آتلیه کودک مدل عکس کودک

آتلیه تخصصی شرق تهران

شروع سریع و عکسبرداری سریعتر

 

یکی از قلق های بسیار مهم در عکاسی کودکان این است که از وقت خود نهایت بهره را ببرید و تا جای ممکن از اتلاف وقت خودداری کنید. کیفیت عکاسی کودک تا حدود زیادی تابع رفتار او و شرایط فیزیکی او است. اگر یک کودک از لحاظ روحی در سطح مطلوبی قرار داشته باشد و شما بهانه‌های مختلفی برای خنداندن او داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید ایده‌های مختلف را پیاده سازی کنید. بنابراین به عنوان یکی از اصول عکاسی کودک سعی کنید که فرایند عکاسی خود را خیلی سریع تر و با سرعت بالا انجام دهید و تا حد ممکن از خسته کردن و عصبانی کردن آنها خودداری کنید. گاهی اصرار بیش از حد عکاس یا خانواده می‌تواند کودک را از عصبانی کرده و روند عکاسی کودک را در آتلیه کودک تحت تاثیر قرار دهد.

 

تم خاص در آتلیه

آتلیه تخصصی نوزاد عکس نوزاد در آتلیه

 

رابطه خوب با کودکان

 

خنداندن کودکان یکی از بهترین تکنیک هایی است که شما می توانید روند عکاسی خود را در آتلیه کودک کنترل کرده و به شکل دلخواه تغییر دهید. شما به عنوان عکاس و همچنین خانواده کودکان باید دقت زیادی در رفتار کودک داشته باشید و سعی کنید که بهترین شرایط روحی و روانی را برای عکاسی او فراهم کنید. استفاده از وسایل بازی محبوب کودک و همچنین تعریف کردن جوک و شوخی کردن با کودکان بهانه های خوبی برای خنداندن آنها هستند و شما می توانید از آنها به عنوان اصول عکاسی کودک کمک بگیرید. توجه کنید که زیاده روی در این مورد ممکن است کنترل کودک را از دست شما خارج کند و نتوانید عکاسی را به شکل درست و مناسب به پایان برسانید.

 

آتلیه تخصصی در تهران عکاسی کودک

بهترین عکس های نوزاد

 

نتیجه گیری

 

با توجه به مواردی که گفته شد، اصول عکاسی کودک چندان پیچیده نیستند و شما میتوانید به راحتی آن ها را پیاده کنید. بحثی که در اینجا وجود دارد این است که خانواده و عکاس باید با توجه به وضعیت روحی کودک رفتار کند. گاهی شما انتظار دارید که کودک برخی حرکات انجام دهد که نیاز به فعالیت بالایی دارد و کودک شما تمایل چندانی به انجام آن ندارد. در این صورت اصرار بیش از حد خانواده ها یا عکاس نتیجه معکوس می دهد و کیفیت عکس را خراب میکند.

 

آتلیه کودک در شرق تهران عکس نوزاد و عکس کودک

آتلیه تخصصی کودک

 

معمولاً در جریان عکاسی نوزاد و کودک ، این عکاس و صاحب آتلیه کودک است که کارهای مربوط به تعویض لنز و فوکوس دوربین را انجام می دهد و در مورد نورپردازی هم تصمیم می‌گیرد. اما مواردی مانند محل عکاسی، انتخاب لباس برای عکاسی و همچنین حضور اعضای خانواده در عکس  تاثیر تصمیم خانواده قرار دارند و آن‌ها را مشخص می‌کند که وضعیت عکاسی به چه صورت باشد. بنابراین اصول عکاسی کودک فقط مربوط به آتلیه نیست و خانواده ها هم باید خود را در این مورد مسئول بدانند.

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک

دکمه تماس با ما