آتلیه کودک بن سای

 آتلیه کودک بن سای

آتلیه کوک بن سای بهترین آتلیه کودک شرق تهران : عکاسی کودک برای بسیاری از خانواده ها به ویژه مادر کودک بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اکثر مادرانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، مدام از کودک خود در مناسبت‌های مختلف عکس کودک می‌گیرند. اگر چه عکس گرفتن و عکاسی از بچه‌ها بسیار جالب است. ولی با این حال، آشنایی با نحوه درست و دقیق عکاسی از کودکان به ویژه در آتلیه کودک و آتلیه نوزاد بسیار مهم است. در این مقاله در وبلاگ آتلیه تخصصی کودک بنسای بهترین آتلیه کودک تهران به نکات مهمی که باید در عکاسی کودک رعایت کنید خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه عکس کودک آتلیه تخصصی کودک

 

تنها با آشنایی و دانستن اصول و قواعد نحوه عکاسی کودک می‌توان عکس‌های حرفه‌ای و زیبا از کودکان خود ثبت کرد و به یادگار داشت. با این حال، باید در نظر داشت، که عکس گرفتن از کودکان در اغلب موارد می‌تواند چالش بر انگیز باشد. به همین دلیل باید صبور بود و آمادگی کامل را داشت. تا بتوان با رفتارهای طبیعی آن‌ها سازگاری داشت. نباید انتظار داشت که کودکان به حرف هایمان به صورت کامل گوش دهند و دستور المعل هایمان را به صورت دقیق اجرا نمایند. بنابراین باید به راهکارها و توصیه هایی که در این مورد وجود دارد، توجه نمود.

 

عکاسی کودک

آتلیه عکس کودک آتلیه کودک

 

عکاسی از کودک

 

دوران کودکی یکی از مهمترین دوران زندگی هر فردی است. این دوران در آینده انسان و شکل دهی به شخصیت انسان در آینده نقش بسیار مهمی دارد. علاوه بر این، دوران کودکی یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین دوران برای والدین محسوب می‌شود. در این دوران والدین دوست دارند، همه حرکات، کارها و فعالیت‌های کودک خود را ثبت کنند و به یادگار داشته باشند. بنابراین بسیاری از والدین در این دوران به ثبت لحظات شیرین و دل انگیز کودکانشان می‌پردازند.

البته برای عکاسی از کودک به صورت حرفه‌ای و زیبا،  باید به آتلیه تخصصی کودک رجوع کرد. با این حال، اگر می‌خواهید شخصا به گرفتن عکس از کودکانتان بپردازید، در این صورت توجه به برخی نکات زیر و درشت و رعایت نکاتی در عکاسی می‌تواند، بسیار مفید باشد و سبب شود که بتوانید عکس‌های گرفته شده از کودکتان را به عکس‌های زیبا و هنری تبدیل کنید.

 

آتلیه کودک بهترین آتلیه کودک تهران

آتلیه کودک

 

نکات مهم در عکس گرفتن از کودک

 

برای این که بتوانید از کودک به بهترین و جالب ترین روش عکاسی کنید، در این صورت باید برخی از نکات زیر و درشت را مدنظر داشته باشید. برای این منظور می‌توانید توصیه‌ها و راهنمایی‌های زیر را در عکاسی از کودکان مدنظر داشته باشید.

 

شناخت خلق و خوی کودک

 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در عکس گرفتن از کودکان توجه به خلق و خوی کودک است. والدین باید ابتدا شناخت درست و صحیحی از خلق و خوی کودک خود داشته باشند تا بتوانند بهانه گیری‌ها کودک را در زمان عکس گرفتن به حداقل کاهش دهند. چرا که بسیاری از کودکان در زمان عکس گرفتن، حوصله شان سر می‌رود و تمایلی به عکس گرفتن ندارند. از این رو، عکس گرفتن از آنها کاری سخت و دشوار می‌شود. به همین دلیل بهتر است به خصوصیات اخلاقی کودک آشنایی کامل داشت و به شیوه‌ای که او دوست دارد و خسته نمی‌شود، از او عکاسی کرد.

 

آتلیه نوزاد آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه کودک

 

یافتن تایم‌های مناسب (Happy Times)

 

از دیگر نکاتی که در عکاسی کودک به ویژه در آتلیه کودک باید به آن دقت کرد و آن را مدنظر داشت. انتخاب بهترین و مناسب ترین زمان برای عکاسی است. برای این منظور بهتر است، زمانی که کودک سرحال است و حال و حوصله دارد، را انتخاب کنید. زمانی که کودک خسته، بی حوصله، بهانه گیر و غیره … است، از وی عکس نگیرید. در این شرایط عکس گرفتن از کودک را به زمان دیگری باید منتقل نمود. بهترین زمان برای عکس گرفتن از بچه‌ها زمانی است که کودک کاملا سرحال است و می‌تواند با شما همراهی کند.

 

عکس نوزاد آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

یکی از مشکلاتی که در مورد نوزادان وجود دارد. این است، که آنها تمایلی به صرف وقت زیاد برای لبخند زدن ندارند. در واقع نوزادان زمان زیادی را برای انجام کاری صرف نمی‌کنند. بنابراین باید موقعیت‌ها و زمان‌های کودکان بیشترین رضایت را دارند و لبخند می‌زنند را شناسایی کرده و در این زمان به عکاسی از کودک بپردازید. به نظر می‌رسد، در بسیاری از کودکان برخی زمان هاست، که مناسب برای عکاسی است، زمان هایی مانند حمام کردن، یا بعد از خوردن نیمی از غذا که به کودک اجازه بازی داده می‌شود، زمان مناسبی برای عکاسی است. در این زمان با اطمینان می‌توان گفت که چشم‌های کودک باز است و می‌توان نظر او را به خود جلب کرد

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

استفاده از نمای نزدیک یا بسته (Close Ups)

 

روش دیگر برای عکاسی کردن از کودکان و بهبود زاویه‌ها و صمیمی تر جلوه دادن تصاویر در آتلیه کودک ، نزدیک شدن و استفاده از فاصله کانون بلند تر است. برای عکاسی از نمای نزدیک بهتر است، از فاصله کانونی بلندتر استفاده کنید.

 

آتلیه کودک شرق تهران آتلیه کودک

 

شات مراقبت (Nursed Shots)

 

استفاده از حالت نرس شات (حالت پرستاری) هم می‌تواند برای عکاسی از کودک مناسب باشد. در حالت پرستاری از کودک به دلیل این که کودک به صورت عمودی قرار دارد و افقی نیست. در این حالت بیشتر به افراد دیگر شباهت دارند. در این صورت، زاویه‌های مناسبی برای عکاسی می‌توان پیدا کرد. در این زاویه موقعیت‌های مانند بالای شانه، نشستن کودک، در آغوش گذاشتن، دراز کشیدن بر روی شکم و غیره را می‌توان امتحان کرد. هر کدام از این حالت ها، زاویه‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این باید در نظر داشت که نوزاد به تنهایی سوژه عکاسی نیست و در کنار او پدر بزرگ و مادر بزرگ، خواهر و برادر، دوستان و غیره حضور دارند. همه این‌ها را می‌توان به پشت زمینه عکس داشته باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

استفاده از یک بازی مخفی

 

زمانی که می‌خواهید در یک فضای باز از کودک عکاسی کنید. در این صورت می‌توانید موضوع عکاسی را در یک بازی مخفی انتخاب کنید. مثلا استفاده از بازی قایم باشک می‌تواند مناسب باشد. از کودک بخواهید پشت یک چیزی پنهان شود. پنهان شدن در پشت درخت و غیره … می‌تواند خوب باشد. این لحظه، لحظه خوبی برای عکس گرفتن از کودک است.

همچنین بازی با شن و ماسه یک موقعیت مناسب و ایده آل برای عکاسی از کودک است. کودکان بازی با شن و ماسه را خیلی دوست دارند و این بازی می‌تواند آنها را ساعت‌ها مشغول نگه دارد و شما منتظر شکار موقعیت‌ها و لحظاتی که کودکان در این بازی دارند، باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک و نکات عکاسی کودک

 

استفاده از حالت شات اکشن (action shots)

 

در برخی از عکس‌ها حالت شات اکشن (action shots) را امتحان کنید. برای این موضوع می‌توانید به کودکان خود توپ بدهید تا آنها بازی کنند. تا در یک چشم اندازه مناسب از آنها عکس برداری کنید. برای این منظور می‌توانید زمانی که توپ را به سمت یک شی و یا جسمی پرتاپ می‌کنید و یا شرایط دیگر استفاده کنید.

حیوانات خانگی را فراموش نکنید

در زمان عکس گرفتن از کودکان حیوانات خانگی را هرگز فراموش نکنید. در نظر داشته باشید که این حیوانات هم بخشی از خانواده هستند. بنابراین آنها را هم در عکس بگنجانید. در این صورت متوجه خواهید شد که چه میزانی از شادی و هیجان را به وجود آورده اید.

آتلیه کودک و عکاسی کودک

ورزش و بازی

 

زمین بازی کودکان مکان و محلی بسیار مناسب برای عکاسی از آنهاست. این محل برای گرفتن عکس‌های اکشن بسیار ایده آل است و تغییرات زیادی را فراهم می‌کند.

اگر دختر و یا پسری دارید که به ورزش علاقه دارد، در این صورت شرایط و موقعیت مناسبی برای عکس وجود دارد. در حالی که آنها دارند با توپ بسکتبال، فوتبال، تنیس و غیره بازی می‌کنند، می‌توانید از آنها عکس‌های پرتره بسیار خاص و جالبی را تهیه کنید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

 

جمع بندی

 

عکاسی کودکان و ژست دادن به آنها برای اکثریت والدین کاری بسیار سخت و دشوار است. چرا که نه تنها کودکان حاضر به همکاری برای عکاسی نیستند و ژست عکس کودک برای آنها کاری دشواریست. علاوه بر این گرفتن عکس از بچه‌ها و ژست دادن به کودکان نیازمند صرف زمان زیاد و داشتن حوصله و صبر زیاد است. بنابراین باید قبل از این که شروع به گرفتن عکس کنید، باید برخی از نکات قبل از عکاسی را مدنظر داشته باشید.

اولین و مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که بچه‌ها خیلی سریع در حال تغییر هستند. همچنین در زمان عکس گرفتن به مدت زمان طولانی تر نمی‌توانند یک ژست عکاسی کودک و یا حالت را حفظ کنند. بنابراین شما باید سریع باشید و مدام از وی عکس برداری کنید. بنابراین دوربین خود را همیشه بر روی حالت عکس برداری مداوم قرار دهید و با گرفتن چند فریم به عکاسی ادامه دهید. این کار، در دوره‌ای که ما قرار داریم، بسیار راحت است و با دوربین‌های دیجیتال دشواری خاصی ندارد.

 

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهتری آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی

دکمه تماس با ما