آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری بنسای : عکاسی از نوزادی که تازه متولد شده است می تواند از جهات زیادی با عکاسی های دیگر، متفاوت باشد. در موارد خاصی حتی اجازه استفاده از فلش را ندارید زیرا ممکن است نور فلش باعث وحشت کودک و در نهایت گریه و بی قراری او شود. بنابراین نوری که برای عکاسی از کودک ایجاد می کنید باید طبیعی و یا اگر در استودیو هستید، ملایم باشد.

 

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد آتلیه تخصصی کودک

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

 

دمای محیط را بسنجید

 

گرما و سرمای بیش از حد کودک را آزار داده و به احتمال زیاد اجازه یک عکاسی آرام را به شما نمی دهد. مطمئن شوید که دمای محیط برای کودک و نوزاد مناسب باشد. در برخی از ژست ها ممکن است نیاز باشد کودک بدون لباس باشد و بنابراین لازم است محیط برای او به اندازه کافی گرم و مطلوب باشد. این مورد را هم باید در نظر داشته باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

 

جایگاه امنی برای کودک فراهم کنید

 

بسیاری از آتلیه ها برای عکاسی کودک از سبد های چوبی استفاده می کنند. ترکیب چوب با محیط اطراف قطعا جذاب است اما باید ابتدا پارچه یا خز بسیار نرمی را درون سبد قرار داده و سپس کودک را روی آن بگذارید. پارچه ای که برای این کار درون سبد قرار می دهید به هیچ عنوان نباید باعث آزار کودک شود و یا بدن کودک را دچار التهاب و خارش کند. همچنین کودک نباید امکان غلت زدن و یا افتادن را داشته باشد.

 

لازم نیست واقعیات را بیش از حد نشان دهید

 

اینکه عکس های گرفته شده از نوزاد طبیعی باشد اهمیت دارد اما به شرطی که از جذابیت عکس کم نکند. بهتر است پس از اتمام کار و به هنگام ادیت کردن تصاویر، مواردی مثل آب دهان نوزاد، دانه های قرمز روی پوست نوزاد، شیر خشک شده کنار لب های نوزاد و … را با دقت از عکس ها حذف کنید. والدینی که کودک خود را به شما سپرده اند؛ انتظار عکس های بی عیب و نقص و عالی را دارند.

 

عکاسی کودک آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد آتلیه عکاسی کودک و آتلیه نوزاد

 

ژست های مختلف را امتحان کنید

 

 

سن مناسب برای عکاسی نوازادان زیر دو هفته و بهترین زمان آن ۱۰ روزگی است؛ زیرا در این سن نوزاد امکان حرکت کمتری دارد و ژست دادن به نوزاد، آسان تر است. در سنین بالاتر امکان تکان دادن دست و بدن بیشتر و عکاسی به مراتب سخت تر می شود. بهتر است نوزاد را در وضعیت های مختلف قرار دهید و ژست های متفاوتی را تست کنید. اگر نوزاد در یکی از ژست ها احساس ناراحتی کرد؛ سریعا آن ژست را تغییر دهید. ژست هایی که در آن ها نوزاد به خواب عمیقی فرو رفته است، در عکاسی از کودک بسیار محبوب واقع شده اند به این منظور باید اطمینان حاصل کنید که نوزاد سیر بوده و خسته و خواب آلود است. تغییر از هر ژست به ژست دیگر، تغییر پس زمینه ها و رسیدگی به نیازهای نوزاد مواردی هستند که حتما باید در نظر گرفته شوند تا در نهایت بتوانید تصاویر زیبا و باکیفیتی بگیرید.

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

آتلیه عکاسی کودک

عکاسی کودک آتلیه کودک

 

اصول عکاسی از کودک در منزل

 

 

خیلی از والدین برای صرفه جویی در وقت و هزینه، ترجیح می دهند خودشان در منزل از فرزند دلبندشان، عکس بگیرند. این کار چندان سختی نیست؛ تنها کافی است یک دوربین آماده داشته باشید و از کودک در حال انجام کارهای گوناگون، عکس بگیرید. برای این کار باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. مثلا توجه بیشتر را روی چشم های کودک بگذارید و یا از او در حال انجام کارهای جالب و شیطنت های کودکی، عکس بگیرید. همین تصاویر به نسبت ساده است که در آینده به خاطره انگیزترین تصاویر، تبدیل می شود. توصیه می شود عکاسی از کودک در منزل را در طول روز و زمانی که نور طبیعی وجود دارد، انجام دهید.

 

استفاده از پس زمینه هایی با رنگ های ساده، استفاده از میوه و اسباب بازی در کادر مربوط به عکاسی و… مواردی است که به جذاب تر شدن عکس های شما، کمک می کند. اگر برای عکاسی از کودک یا نوزاد در منزل به دنبال ایده می گردید؛ بهتر است اولین ها را در ذهن داشته باشید: اولین باری که کودک چشم هایش را باز می کند، اولین باری که او را به حمام می برید، اولین باری که غذا می خورد، اولین باری که لبخند می زند و… همگی می توانند سوژه های نابی برای عکاسی باشند. با بزرگ تر شدن کودک، موقعیت برای گرفتن عکس هم زیادتر می شود. اولین باری که راه می رود، اولین باری که قاشق به دست می گیرد و…

 

عکاسی کودک عکاسی کودک

آتلیه کودک

 

عکاسی از کودکان در فضای باز

 

عکاسی در فضای باز همان قدر که هیجان انگیز است، می تواند سخت هم باشد. شیطنت ها و بازیگوشی های کودک که متناسب با سن اوست؛ قطعا حوصله و صبر بیشتری از عکاس، می طلبد. اگر کودک سرگرم باشد، کار شما راحت تر می شود. بنابراین برای عکاسی از کودکان فضاهایی مثل پارک، ساحل شنی، حیاط خلوت و باغ، پیشنهاد می شود. باید سعی شود تا حد امکان تصاویر جلوه ای مصنوعی به خود نگیرند. تصاویری که از شن بازی کودک در ساحل و یا دویدن بر روی چمنزار گرفته می شود به مراتب جذاب تر از اجبار کودک برای لبخند زدن به لنز دوربین می باشد. نکته دیگر اینکه اگر کودکی که سوژه عکاسی شما شده است؛ فعال و پر جنب‌ و جوش است، سرعت شاتر خود را بالاتر ببرید.

 

ادامه مطلب قبل...

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهتری آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی

دکمه تماس با ما