آتلیه کودک : آتلیه کودک

آتلیه کودک : آتلیه کودک

کودکان به دنیا می آیند، بزرگ می شوند و یک روز متوجه می شویم که دیگر بچه نیستند! چه شانسی که هنر عکاسی وجود دارد تا مراحل رشد کودکانمان را ثبت کرده و به ما نشان بدهد! در ادامه این مطلب آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران به شگردهای حرفه ای عکاسی کودکان می پردازیم با ما همراه باشید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

روش های مختلف عکاسی :

یکی از پر طرفدارترین انواع عکاسی کودک در آتلیه کودک ، نوعی است که من آنرا «خانواده» نامنگذاری کرده ام که شامل مادر و فرزند، نوزاد تازه متولد شده، و کلاً کودک و خانواده اش همانطور که هستند، می شود.

من برای جلا دادن به عکاسی سنتی خانواده، شخصاً نور طبیعی را ترجیح می دهم. امروزه به تعداد عکاس ها، روش های گوناگون عکسبرداری وجود دارد و با وجود دوربین های عکاسی دیجیتال و چند وسیله ی جزئی دیگر، اجرای یک سئانس عکسبرداری در منزل بسیار آسان است.

هدف این مطلب دادن چند توصیه ی تکنیکی و خلاق به شما است تا بتوانید هر هفته با صرف کردن کمی وقت، رشد سریع کوچولوهای خودتان را ثبت کنید. این تکنیک ها، همانهایی هستند که خود من هم در منازل مشتری هایم و با استفاده از نور طبیعی محیط، مورد استفاده قرار می دهم.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

محل عکسبرداری :

محلی را برای این کار انتخاب کنید که کودک شما در آنجا احساس راحتی بکند و حداکثر امکانات سرگرمی برای او فراهم باشد. تلویزیون، آی پد، پارک و انواع اسباب بازی ( با توجه به سن و سال کودک ) بهترین امکاناتی هستند که به شما اجازه ی تمرکز و دقتی را که برای انجام کارتان نیاز دارید خواهند داد. برای شروع، یک نقطه ی ساده و پر نور را انتخاب کنید تا کم کم به محیط عادت کنید. به مرور زمان شما می توانید به سراغ نقاط پیچیده تر بروید.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

نورپردازی :

من برای پوست حساس نوزاد، نور طبیعی ولی گسترده را ترجیح می دهم. به همین دلیل فکر می کنم که یک روز بارانی بهترین موقع برای عکسبرداری از نوزاد است. به پنجره نزدیک می شویم و تمام! از نور مستقیم خورشید روی چهره ی نوزاد دوری کنید چون اکثراً باعث ایجاد سایه هایی می شوند که در جای مناسب خودشان نیستند و خطوط بدن فرشته ی کوچولوی شما را سخت تر و خشن تر نشان می دهند.

 

آتلیه کودک عکاسی کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

شگردهای حرفه ای عکاسی کودکان

ترفند من برای بهتر نشان دادن پوست زیبا و صورتی رنگ یک نوزاد، افزایش نوردهی به اندازه ی نیم درجه است؛ و برای به دست آوردن یک نور گسترده تر، از یک بازتابنده استفاده می کنم.

این « بازتابنده » می تواند یک مقوای سفید باشد که در نقطه ی مقابل منبع اصلی نور قرار می دهیم. برای مثال، اگر نوزاد شما به روی تختخواب شما به روی شکم دراز کشیده، و پنجره در سمت راست شما قرار دارد، شما باید مقوای سفید را در سمت چپ خود قرار دهید. این مقوا، نور طبیعی اتاق را به سمت دیگر چهره ی نوزادتان خواهد تاباند… این هم از یک نوردهی حرفه ای در یک چشم به هم زدن! یک بار امتحان کنید، و تفاوت «قبل» و «بعد» از استفاده از این مقوای سفید را ببینید!

 

عکاسی کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه تخصصی کودک

 

عکسهایی را که می گیرید ، نشمارید !

تعداد عکسهایی را که می خواهید بگیرید، نشمارید. ضرب المثل معروفی است که می گوید: « فقط تمرین و تکرار باعث بی عیب و نقص شدن کار می شود ». این ضرب المثل نه تنها در مورد عکاس حرفه ای مورد علاقه ی شما بلکه در مورد خود شما هم صدق می کند! این که قبل از گرفتن تعداد زیادی عکس خوب، صدها عکس را خراب کنید، کاملاً طبیعی است. زیاد عکس بگیرید و خودتان، کارتان را نقد کنید.

تا می توانید از کودکانتان عکس بگیرید؛ این بهترین خاطره و ارثیه ای است که می توانید برای آنها به یادگار بگذارید … خاطره ی روزهای خوشی که با شما سپری کرده اند (همانطور که برای خود من بوده).

 #آتلیه_کودک#آتلیه_تخصصی_کودک ، آتلیه کودک شرق تهران ، بهترین آتلیه کودک در شرق تهران

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه تخصصی ، عکاسی کودک

دکمه تماس با ما