آتلیه کودک - اصول عکاسی کودک در آتلیه عکس کودک

آتلیه کودک - اصول عکاسی کودک در آتلیه عکس کودک

از زمانی که هنر عکاسی تبدیل به یک صنعت پول‌ساز شده، بسیاری از گرایش‌های جدید و کاربردی به آن اضافه شدند و متخصصان، اصول خاص خود را در این رشته پایه‌گذاری کردند. شاید تا چند سال قبل هیچ قاعده و روش خاصی برای عکاسی کودک و یا کلا آتلیه کودک وجود نداشت، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم عکاسی بسیاری از متخصصان با جمع‌آوری اطلاعات مختلف اقدام به پی‌ریزی اصول عکاسی کودک کردند. معمولا، کودکان به دلیل انرژی زیاد خود و جنب و جوشی که دارند، تمایل خاصی برای ژست گرفتن نداشته و این امر کار را برای عکاسان سخت کرده است.

 

آتلیه کودک آتلیه تخصصی کودک

آتلیه کودک

 

از این رو، برای عکاسی از کودکان باید بسیار صبور بود و منتظر بهترین عکس‌العمل آن‌ها ماند. برخی از عکاسان معتقدند که بهتر است هنگام بازی کردن از آن‌ها عکس گرفت؛ چراکه در آن لحظه تمام احساسات آن‌ها قابل لمس است و می‌توان خنده و شادی را در چهره معصوم آن‌ها دید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه عکس گرفتن از کودکان آشنا کنیم و چند نکته مهم در این خصوص بگوییم. با ما تا انتهای مطلب وبلاگ استودیو کودک بنسای همراه باشید.

 

تجهیزات لازم برای عکاسی از کودکان

 

قبل از اینکه با اصول عکاسی کودک در آتلیه عکس کودک آشنا شوید، بهتر است کمی با تجهیزاتی که برای اینکار لازم است آشنا شده و با دستی پر برای چالش پیش‌رو آماده شوید.

 

یک سه پایه کوتاه

 

از آنجایی که قد کودکان بسیار کوتاه است و برای گرفتن عکس از آن‌ها باید به صورت دو زانو نشست، بهتر است از یک سه پایه کوتاه استفاده کنید. اینکار باعث افزایش تمرکز شده و کمتر به پاها فشار وارد می‌آید. سعی کنید سه پایه را به گونه‌ای قرار دهید که کمی از قد کودکان پایین‌تر باشد؛ البته، این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد و با توجه به ایده‌ای که در سر دارید می‌توانید ارتفاع سه پایه را تنظیم کنید.

 

آتلیه کودک بهترین آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه کودک

 

وسایل بازی

 

اصول عکاسی کودک کمی پیچیده بوده و قبل از هرچیز نیاز به صبر حوصله و فراهم کردن تجهیزات لازم است. معمولا، کودکان علاقه خاصی به اسباب‌بازی داشته و وجود آن‌ها می‌تواند هم آن‌ها را سرگرم کند و هم عکس را زیباتر جلوه دهد. عکاسی از کودک به همره لوازم بازی یکی از ایده‌آل‌ترین سوژه‌های عکاسی در آتلیه کودک می‌باشد. شما می‌توایند از عروسک و انواع اسباب‌بازی‌ها هنگام عکاسی کودک استفاده کنید.

 

فلاش و رفلکتور نور

 

اگر قصد عکاسی از کودک در خانه یا محیط‌های بسته را دارید، بهتر است برای نورپردازی از فلاش و رفلکتور استفاده کنید. نورپردازی یکی از مهمترین فاکتورها در عکاسی کودک بوده و عدم استفاده از نور مناسب می‌تواند کیفیت عکس را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. قرار دادن رفلکتور در یک زاویه مناسب کمی کار سختی بوده و نیاز به داشتن تجربه دارد. بهتر است متناسب با ژست سوژه، رفلکتور را در زاویه مناسبی قرار دهید.

 

عکاسی کودک اصول عکاسی کودک در آتلیه عکس کودک

اصول عکاسی کودک در آتلیه عکس کودک

 

آشنایی با اصول عکاسی کودک

 

خب، اکنون که با تجهیزات مورد نظر برای عکاسی از کودک آشنا شدید، بهتر است به بحث اصلی بپردازیم. عکاسی از کودک باید طبق اصول خاصی انجام شود که در ادامه این مطلب وبلاگ آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران به آنها اشاره می‌کنیم.

 

آشنایی با روحیات کودک

 

بهتر است قبل از اینکه شروع به عکاسی از سوژه مورد نظر کنید با او ملاقاتی داشته باشید تا از خلقیات و روحیات او مطلع شوید. این امر کمک زیادی به شما می‌کند تا با دیدی باز برای عکاسی آماده شوید. معمولا، کودکان نمی‌توانند با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنند و همین موضوع کار را برای عکاسان غریبه سخت می‌کند. اگر کودکان علاقه‌ای به صحبت کردن با شما نداشتند، می‌توانید از والدین او بخواهید تا از خلقیات او بگویند.

 

کودک را با محیط مورد نظر عکاسی آشنا کنید

 

یکی از کلیدی‌ترین اصول عکاسی کودک ، محیطی عکاسی است. اگر کودک مورد نظر نتواند به خوبی با محیط ارتباط برقرار کند دچار استرس می‌شود. این امر ممکن است او را گوشه‌گیر و حتی منجر به گریختن او از محیط عکاسی کند. بنابراین، قبل از هرچیز کودک را برای آشنایی و انس گرفتن با محیط به آنجا ببرید و با رفتاری صمیمانه از استرس او بکاهید. برای اینکار می‌توانید یک بازی مهیج ترتیب دهید یا او را مشغول بازی با اسباب‌بازی کنید.

 

آتلیه کودک آتلیه تخصصی کودک

آتلیه کودک

آتلیه کودک آتلیه کودک

 

پشت زمینه را از قبل مهیا کنید

 

شما می‌توانید هنگام آشنا شدن کودک با محیط عکاسی از فرصت استفاده کرده و پشت زمینه عکس را آماده کنید. اگر در استودیو کودک حضور دارید، می‌توانید فلاش‌ها و رفلکتورها را تنظیم و تجهیزات مورد نظر را آماده کنید. اگر قرار است از صندلی یا تخت برای ایده عکاسی استفاده کنید بهتر است آن‌ها را نزدیک خود قرار دهید تا برای آوردن آن‌ها مجبور به ترک صحنه نشوید. ممکن است وقفه افتادن در فرایند عکاسی، کودک را خسته و کسل کند که این امر می‌تواند موجب عصبانیت و در نتیجه ترک صحنه از سوی او شود.

 

مدل عکس کودک

آتلیه کودک آتلیه تخصصی کودک

 

تعیین کردن ژست با سیستم پاداش

 

اصلی‌ترین نکته در اصول عکاسی کودک تعیین ژست است. اما، کودکان اغلب علاقه‌ای به اینکار نداشته و در برابر ژست‌های پیشنهادی مقاومت می‌کنند. برای اینکار کافیست به آن‌ها وعده پاداش دهیم. به طور مثال، از آن‌ها بخواهیم که اگر به درستی ژست بگیرند به آن‌ها یک خرس عروسکی زیبا هدیه خواهیم داد. برای جلب اعتماد آن‌ها بهتر است عروسک را نیز به کودک نشان دهید تا انگیزه او برای همکاری کردن دو چندان شود. بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از اینکار برای پیش‌بردن امور خود استفاده می‌کنند.

 

منتظر شکار لحظه‌ها باشید

 

یک عکاس حرفه‌ای در هرجایی که باشد به دنبال شکار لحظه‌ها و گرفتن شات‌های حیرت‌انگیز است. کودکان همواره حرکات جذاب و منحصربفردی از خود نشان می‌دهند؛ این حرکات می‌توانند باعث خلق آثار هنری زیبا و ماندگار شوند. به گونه‌ای که اگر تیزبین باشیم می‌توانیم تمام این لحظات و حرکات را به ثبت برسانیم.

 

آن‌ها را بخندانید

 

هیچ چیز زیباتر از این نیست که شاهد خنده‌های شیرین و از ته دل کودکان باشیم. یک از اصول عکاسی کودک این است که احساسات لطیف آن‌ها را به تصویر کشید. برای اینکار کافیست تا با آن‌ها بازی کنید و یا حرکاتی انجام دهید که موجب خنده آن‌ها شود. مثلا شکلک دربیاورید و یا اینکه جوک‌های بامزه تعریف کنید. اینکار اصلا سخت نیست چراکه کودکان قادرند به هرچیز کوچکی از ته دل بخندند.

 

آتلیه کودک آتلیه کودک

آتلیه کودک

ژست عکس کودک مدل عکس کودک

 

هنگام بازی کردن از آن‌ها عکس بگیرید

 

کودکان هنگامی که مشغول بازی هستند، انگار در یک دنیای دیگری قرار دارند و تمام احساسات و عواطف آ‌ن‌ها قابل مشاهده است. هیچ چیز بهتر از این نیست که از این احساسات واقعی عکسی به یادگار بگیریم. اگر به دنبال ثبت لحظات شیرین و به یادماندنی هستید، می‌توانید کودکان را به شهر بازی یا سایر مکان‌های تفریحی ببرید و از آن‌ها عکاسی کنید. یک عکاس حرفه‌ای همیشه به دنبال بهترین فرصت‌ها می‌گردد تا عکس‌های ماندگار بگیرد. چه صحنه‌ای زیباتر از اینکه از کودکان موقع بازی کردن عکس بگیریم.

 

آن‌ها را سرگرم کنید

 

یکی دیگر از اصول عکاسی کودک سرگرم کردن آن‌ها برای گرفتن شات‌های طبیعی است. برای مثال می‌توانید از یک حیوان خانگی نظیر گربه یا سگ استفاده کنید. هنگامی که کودک مشغول بازی کردن با حیوانات خانگی است، لحظات بسیار شیرینی خلق می‌شوند که نمی‌توان از آن‌ها به سادگی گذشت. البته، سلامت کودک در این لحظات بسیار مهم بوده و سعی کنید از حیواناتی استفاده کنید که هیچ خطری برای کودکان ناشته باشند. در برخی از مواقع دیده شده است که گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی صورت کودکان را هنگام بازی چنگ انداخته‌اند. از این رو، توصیه می‌شود تمام نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

اصول عکاسی کودک مدل عکس نوزاد

آتلیه کودک

 

بکارگیری ترفندهای مختلف برای ثابت نگه داشتن کودک

 

یکی از مسائلی که بیشتر عکاسان از آن گلایه می‌کنند، عدم ثابت ماندن کودکان هنگام عکاسی در آتلیه کودک است. برای اینکار کافیست تا از ترفندهای مختلف نظیر ترتیب دادن یک بازی صوری استفاده کنید. مثلا، از آن‌ها بخواهید اگر ۲۰ ثانیه ثابت بمانند یک آب‌نبات خوشمزه به آن‌ها خواهید داد. و یا بازی ‌هایی نظیر چالش مانکن و غیره که کودکان را تشویق به ثابت ماندن کنند. یک عکاس حرفه‌ای باید از تمام ترفنده و ظرفیت‌های موجود جهت تشویق کودکان به ژست گرفتن استفاده کند. اینکار نیاز به تجربه و حوصله زیاد داشته و اگر نتوانید به اعصاب خود در این زمینه مسلط باشید، هیچگاه عکاس خوبی نخواهید شد. از این رو، توصیه می‌شود برای مسلط شدن به اعصاب خود از تمرین‌های ذهنی و مدیتیشن بهره ببرید.

 

 

تماس جهت رزرو در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران :

 

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

 

 

آتلیه تخصصی کودک - بهترین آتلیه کودک شرق تهران - آتلیه کودک، عکاسی کودک

دکمه تماس با ما