نحوه پیچیدن نوزاد با شال و چند ژست عکس نوزادی در آتلیه کودک شرق تهران

نحوه پیچیدن نوزاد با شال و چند ژست عکس نوزادی در آتلیه کودک شرق تهران

عکاسی از نوزاد یکی از سخت‌ترین کارهایی است که بسیاری از عکاسان در انجام آن با مشکل مواجه می‌شوند. عکاسان برای اینکه بتوانند از نوزادان عکس بگیرند، باید ترفندهای بسیاری را در آتلیه عکس نوزاد و  آتلیه کودک پیاده کنند تا در بهترین موقع از آن‌ها عکس بگیرند. پیچیدن نوزاد برای عکاسی امری رایج بین عکاسان بوده تا از حرکت‌ آن‌ها هنگام گرفتن عکس جلوگیری کنند. اگر کمی حوصله به خرج دهید و چند ترفند ساده را یاد بگیرید، می‌توانید عکس‌های زیبا و جذاب از نوزاد خود بگیرید. برای آگاهی از این ترفندهای ساده ادامه مطلب در وبلاگ بنسای بهترین آتلیه کودک شرق تهران را از دست ندهید.

 

ژست عکس نوزادی مدل عکس نوزاد

آتلیه نوزاد

 

چند نکته قبل از عکس گرفتن از نوزاد

 

قبل از اینکه نوزاد خود را آماده عکس گرفتن کنید، بهتر است چند ترفند ساده برای طراحی محیط و همچنین نحوه پیچیدن نوزاد برای عکاسی نوزاد را یاد بگیرید. البته توجه داشته باشید که کودکان را به گونه‌ای آماده کنید که گریه نکرده و احساس راحتی کنند.

 

مناسب بودن دمای محیط

 

از آنجاییکه نوزادان در سنی قرار دارند که بسیار آسیب‌پذیرند، باید دمای اتاق را به گونه‌ای تنظیم کرد که هیچ مشکلی برای آن‌ها بوجود نیاید. بهتر است پیش از بردن نوزاد برای عکاسی، از شرایط و محیط آتلیه کودک اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای او بوجود نیاید. البته بسیاری از آتلیه‌ها دارای اتاق‌های مخصوص عکاسی از نوزاد بوده و از این بابت هیچ خطری کودکان را تهدید نمی‌کند. (در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه عکس کودک در شرق تهران این امکان فراهم است.)

 

نحوه پیچیدن نوزاد با شال در آتلیه کودک

نحوه پیچیدن نوزاد با شال نحوه پیچیدن نوزاد با شال

 

آماده کردن صحنه

 

بهتر است قبل از اینکه اقدام به پیچیدن نوزاد برای عکاسی کنید، صحنه را آماده کرده و شرایط را برای گرفتن عکس نوزاد مهیا کنید. این امر به صرفه‌جویی زمان کمک کرده و نوزاد را معطل نمی‌کند. از آنجاییکه نوزادن باید به راحتی تحرک داشته باشند، پیچیدین آن‌ها به مدت طولانی باعث اذیت او شده و در نهایت شروع به گریه می‌کنند. توجه داشته باشید، اصلی‌ترین نکته برای عکس گرفتن از نوزاد، کنترل گریه او است. اگر کاری کنیم که باعث گریه نوزاد شود دیگر عکس گرفتن از او محال است.

 

مدل عکس نوزادی

مدل عکاسی کودک در آتلیه کودک بهترین آتلیه کودک در تهران کجاست؟

 

زمانبندی مناسب

 

یکی از نکاتی که هنگام عکاسی نوزاد باید به آن توجه کرد، زمانبندی مناسب است. این بدان معناست که باید بهترین لحظات را شکار کرد و عکس‌های منحصربفرد گرفت. به طور مثال، هنگامی که نوزاد خمیازه می‌کشد، میتوان با کادربندی مناسب از این صحنه عکس گرفت و با ادیت، آن را تبدیل به یک عکس زیبا و جذاب کند. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد بین ۱۵ الی ۲۵ روزگی است. معمولا در این بازه زمانی نوزادان کاری جز خواب بلد نبوده و به راحتی می‌توان از آن‌ها عکس گرفت.

 

آتلیه کودک در شرق تهران

آتلیه کودک مدل عکس کودک

 

صبور باشید

 

نباید هیچ انتظاری از یک نوزاد چندروزه داشت چراکه او هیچ علاقه‌ای به عکس گرفتن نداشته و تنها کاری که می‌کند شیر خوردن و خوابیدن است. اگر به دنبال گرفتن یک عکس ماندگار از نوزاد خود هستید، باید با صبر و حوصله منتظر یک فرصت مناسب بوده تا از او عکس بگیرید. البته، لازم به ذکر است که پیچیدن نوزاد برای عکاسی نوازد یکی از نکات کلیدی بوده و می‌تواند برای مدت کوتاهی او را از تحرک و جنب و جوش بازدارد.

 

نحوه پیچیدن نوزاد برای عکاسی نوزاد

 

بهتر است هنگام پیچیدن نوزاد برای عکاسی نوزاد به پارچه یا قنداقی که آن را به دور او می‌پیچید توجه کنید. این پارچه‌ها هرگز نباید ضخیم و زبر باشد تا کودک در آن احساس راحتی کند. بهتر است همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، نوزاد را برای مدت طولانی پارچه پیچ نکنید. بهتر است قبل از اینکار تمام شرایط محیط نظیر دما، دکور، تنظیم نور و غیره را مهیا کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن از نوزاد خود عکس بگیرید. همچنین هنگام پیچیدن نوزاد، مراقب دست‌ها و پاهای او باشید تا به آن‌ها فشار نیاید. متاسفانه برخی از والدین به این نکته توجه نکرده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نوزادان خود وارد کرده‌ا‌ند. برای اینکار بهتر است از افرادی کمک بگیرید که به این کار آشنایی داشته و در نهایت آرامش آن را انجام دهند.

 

مدل عکس نوزاد

 

نحوه قرار دادن نوزاد در شال یا پارچه

برای اینکار توصیه می‌شود تا از یک شال بسیار نرم و سبک استفاده کنید. ابتدا پاهای کودک را جوراب پوشانده تا انگشتان او دچار آسیب نشوند. سپس با خم کردن زانوها به آرامی شال را از ساق او شروع کرده و تا نزدیکی شکم بپیچانید. سپس آرنج‌های او را به شکم چسبانده و مچ‌های نوزاد را زیر چانه قرار دهید. توصیه می‌شود هرگز مچ و انگشتان نوزاد را درون شال قرار ندهید. بهتر است این ناحیه از بدن خارج از شال قرار داشته باشد. با توجه به این مسئله، اکنون شال را دور دست‌های او تا زیر مچ بپیچانید.

 

آتلیه تخصصی کودک

 

معرفی چند ژست برتر برای عکاسی از نوزاد

پس از پیچیدن نوزاد برای عکاسی، حالا وقت آن رسیده تا ژست‌ها مناسب را به شما معرفی کنیم. برای آشنای با چند ژست برتر ما را تا انتها همراهی کنید.

قرار دادن نوزاد درون سبد

یکی از بهترین ایده‌ها برای ژست نوزاد، قرار دادن او درون یک سبد زیبا است. برای اینکه اطراف سبد زیبا جلوه دهد، بهتر است چند عروسک و گل در آنجا قرار داده و از بالا اقدام به عکس گرفتن کنید. گذاشتن عینک بر چشم نوزاد نیز کار جالبی است که اورا بامزه می‌کند. البته هرگز از عینک‌های سنگین استفاده نکنید تا به گوش‌ها و بینی نوزاد آسیب نرسد.

 

ژست عکس کودک

 

عکاسی در آتلیه

 

بسیاری از آتلیه‌ها مجهز به اتاق‌های مخصوص عکاسی نوزاد بوده و این کار را توسط عکاسان حرفه‌ای انجام می‌دهند. عکاس با آگاهی از ویژگی‌ها و خصوصیات نوزاد، تجربه لازم برای گرفتن عکس‌های زیبا را دارد. او با پیچیدن نوزاد برای عکاسی آماده شده و تمام دکور را طراحی می‌کند. بهتر است به دنبال آتلیه‌ نوزاد یا آتلیه کودکی  باشید که دارای مجوز رسمی بوده و از کادری مجرب برخوردار باشد. ( آتلیه کودک بنسای در شرق تهران دارای همه این موارد است). معمولا برخی از عکاسان بدون داشتن اطلاعات در زمینه عکاسی از نوزاد، اقدام به عکاسی کرده و کارهای بی‌کیفیت تحویل مشتری می‌دهند.

 

مدل عکس نوزادی

آتلیه تخصصی کودک آتلیه نوزادی شرق تهران

 

عکس‌گرفتن برهنه

یکی از متداول‌ترین ژست‌های عکاسی نوزاد، برهنه کردن او است. برای این کار بهتر است نوزاد خود را به حالت خیمه قرار داده و از نیمرخ از او عکس بگیرید. معمولا برای زیبا جلوه دادن این سبک از عکس، تمام پس زمینه روشن و سفید است تا معصومیت نوزاد به بیننده القا شود.

 

سخن پایانی

 

عکاسی از نوزاد با این که بسیار سخت است، اما با چند ترفند ساده می‌توان به راحتی از آن‌ها عکس گرفت. یکی از این تفرندهای پیچیدن نوزاد برای عکاسی است تا هنگام گرفتن عکس تکان نخورد. ما در این مطلب با معرفی چند ترفند ساده به شما آموختیم تا چگونه نوزاد خود را با شال و قنداق بپیچانید و آن‌ها را آماده عکاسی کنید. برای اینکه عکس‌های شما خوب از آب دربیایند، بهتر است با مراجعه به آتلیه کودک از افراد حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید.

دکمه تماس با ما