چند نکته عکاسی کودک و عکاسی نوزاد در بهترین آتلیه کودک شرق تهران

چند نکته عکاسی کودک و عکاسی نوزاد در بهترین آتلیه کودک شرق تهران

عکاسی کودک و عکاسی نوزاد در آتلیه کودک یکی از بهترین مواردی است که می‌تواند خاطرات ماندگاری برای کودکان و خانواده‌های آنها رقم بزند. اصولاً عکس‌های آتلیه‌ای کیفیت بالایی دارند و تغییرات در آنها با سلیقه خانواده‌ها و توسط یک عکاس حرفه‌ای در آتلیه کودک انجام می‌شود. این بهانه خوبی برای دوست داشتن عکس‌های آتلیه‌ای است و به همین دلیل خانواده‌ها سعی می‌کنند که حداقل برای یکبار هم شده تجربه آتلیه کودک را داشته باشند.

 

نکات عکاسی نوزاد در آتلیه آتلیه عکس کودک

آتلیه کودک شرق تهران

 

عکاسی کودک تفاوت‌های زیادی با سایر عکاسی‌ها مانند عکاسی صنعتی یا عکاسی بارداری دارد. در عکاسی کودک در آتلیه کودک جزئیاتی وجود دارد که هم می‌تواند کیفیت عکس را بالا ببرد و هم از لحاظ روحی و روانی برای کودکان مناسب باشد. شاید تعداد بسیار کمی از عکاسان به صورت حرفه‌ای در زمینه کودکان فعالیت کنند، اما اگر به فکر عکاسی کودک در آتلیه هستید، توصیه ما این است که نکات ذکر شده در این مطلب آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک در شرق تهران را به طور کامل رعایت کنید تا عکس با کیفیت بالاتری بگیرید. 

 

آتلیه کودک بنسای آتلیه تخصصی عکس کودک

آتلیه کودک

 

  • عکاسی کودک در آتلیه کودک یا در فضای باز یا در منزل؟!

سوالی که خانواده‌ها را به چند گروه تقسیم می‌کند این است که عکاسی کودک خود را در آتلیه کودک برگزار کنیم یا به سراغ فضای باز برویم یا از عکاس بخواهیم که به منزل ما بیاید؟ هر کدام از خانواده‌ها جواب‌های متفاوتی به این سؤال می‌دهند و توجیه متفاوتی هم دارند. طبیعتاً مهمترین فاکتور در این انتخاب، انتظار خانواده‌ها از عکاسی کودک است. اما برای اینکه به انتخاب شما در این زمینه کمک کنیم به موارد زیر توجه کنید:

  • عکاسی کودک در آتلیه در شرایط کنترل شده انجام می‌شود، نور پردازی در آن استاندارد است، به شکلهای مختلف می‌توان نتیجه کار را دید، تصاویر فانتزی زیادی وجود دارد، عکاس احساس راحتی می‌کند، و خانواده‌ها هزینه کمتری برای عکاسی می‌پردازد.
  • عکاسی کودک در فضای باز شرایط غیر کنترل شده‌ای دارد، اطمینان کافی در مورد نور پردازی نیست، عکس‌ها را فقط می‌توانید در داخل دوربین ببینید، خبری از تصاویر فانتزی نیست، ممکن است برای عکاس سخت باشد، کودک راحت‌تر و شادتر است، هزینه بیشتری برای عکاسی می‌پردازید.
  • عکاسی کودک در منزل شرایط کنترل شده‌ای دارد، در مورد نورپردازی محدودیتی نیست، امکان دیدن نتیجه کار وجود دارد، تصاویر فانتزی در آن کم است، ممکن است برای عکاس سخت باشد، کودک شما احساس راحتی می‌کند و هزینه بیشتری برای عکاسی می‌پردازید.

طبیعتاً شما به عنوان والدین بررسی‌های مختلفی بر روی این گزینه‌ها انجام می‌دهید در نهایت به یک گزینه می‌رسید. اما اگر انتخاب نهایی شما عکاسی کودک در آتلیه بود، حتماً به موارد زیر پایبند باشید.

 

مدل عکس کودک

عکاسی آتلیه ای کودک

ژست عکس کودک عکس کودک در آتلیه

 

  • آن تایم و دقیق باشید

آن تایم بودن و دقیق بودن هم برای شما به عنوان خانواده کودک و هم برای عکاس بسیار مهم است. معمولاً روال عکاسی کودک در آتلیه کودک به این صورت است که شما از قبل زمان عکاسی را رزرو می‌کنید. هم عکاس برای این مدت زمان برنامه ریزی کرده و هم شما برنامه ریزی می‌کنید. از طرف دیگر انتظار نداشته باشید که کودک با شما کمال همکاری را داشته باشد. این به دلیل رفتار غیر قابل پیش بینی کودکان است.

کودکان حساس هستند و به جزئیات توجه زیادی دارد. پس به هنگام عکاسی کودک تمامی برنامه‌های خود را تعطیل کنید و سر وقت در آتلیه حاضر باشید. عکاس هم باید در مورد این زمان بندی حساسیت داشته باشد تا با یک کودک بد اخلاق و اخمو مواجه نشود. هرچه کودک عصبانی‌تر و خسته‌تر شود، کیفیت کار نهایی پایین‌تر خواهد بود و شما از عکاسی کودک در آتلیه پشیمان خواهید شد. یکی از مهمترین نکته عکاسی کودک در آتلیه کودک این است.

 

آتلیه تخصصی کودک  ژست عکاسی کودک

 

  • کودکان را درگیر کنید

 

درگیر کردن کودکان در جریان عکاسی بهترین روش برای بالا بردن کیفیت کار است. در حقیقت شما با این درگیری به آنها این احساس را می‌دهید که مسئولیت عکاسی را برعهده می‌گیرند و تلاش می‌کند که کیفیت عکس در سطح بالایی حفظ شود. به عنوان مثال از شب قبل از عکاسی به آنها می گویید که چه رفتارهایی ممکن است به فرآیند عکاسی لطمه بزند و یا چه رفتارهایی در آتلیه کودک نامناسب است. از آنها بخواهید که به حرف‌ها و توصیه‌های عکاس گوش دهند و این احساس را در آنها به وجود بیاورید که نتیجه تلاش آنها برای خودشان است. این موضوع به بالا رفتن کیفیت عکاسی کودک در آتلیه کمک می‌کند.

 

مدل عکس نوزاد عکاسی نوزاد

بهترین آتلیه کودک شرق تهران

 

  • در حین کار خود داستان تعریف کنید

 

اولاً نه شما رئیس کودکان هستید و نه عکاس می‌تواند به آنها دستور بدهد. اما به کار بردن برخی روش‌های خاص  منجر به هیجان زده شدن کودکان می‌شود و نتیجه مثبت آن در کیفیت عکس دیده می‌شود. شما قرار نیست که داستان‌هایتان را فقط برای اتاق خواب و برای کودکتان در نظر بگیرید. می‌توانید یکی از محبوب‌ترین داستان‌ها را با کمی تغییر در مورد آتلیه بسازید و کودک را در بخش‌های مختلف آن درگیر کنید. حتی اگر این خلاقیت را داشته باشید که در داستان شما از آتلیه کودک و خود کودک نام ببرید باز هم به کیفیت عکاسی کودک در آتلیه کمک می‌کند.

 

بهترین عکاسی کودک در شرق تهران

مدل عکس نوزاد بهترین آتلیه کودک تهران کجاست؟

 

  • از کودکان ایده بخواهید

 

در مطالب قبل برای گرفتن ایده عکاسی کودک اشاره کردیم که می‌توانید از طرح‌های اینترنتی استفاده کنید. اما این طرح‌های اینترنتی ممکن است در برخی موارد قابل انجام نباشند یا برای کودک شما توجیه پذیر نباشند. اینجاست که خود کودک می‌تواند به شما کمک کند و از فانتزی‌های کودکانه او کمک بگیرید. بارها پیش آمده که در آتلیه کودک بنسای بهترین آتلیه کودک در تهران ایده اصلی عکاسی کودک توسط خود او مطرح شده و اتفاقاً به یک عکس جذاب و دیدنی تبدیل شده است. این حربه‌ی خوبی برای درگیر کردن کودک در فرایند عکاسی کودک و جلوگیری از شیطنت‌های کودکانه اوست.

 

 

برای استفاده از این ایده شما باید از قبل در مورد عکاسی کودک در آتلیه کودک به او توضیح دهید و به او نشان دهید که قرار است چه اتفاقی بیفتد. گاهی نشان دادن عکس‌های آتلیه‌ای سایر بچه‌هایتان یا حتی نشان دادن عکس آشنایان و همسایه‌ها می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. در نهایت از کودک بخواهید که یک ایده جذاب و دوست داشتنی به شما معرفی کند. حتی اگر در جریان عکاسی از این ایده استفاده هم نکنید، باز هم کودک شما احساس می‌کند که در جریان عکاسی دخالت دارد.

عکاسی نوزاد در آتلیه عکاسی نوزاد

بهترین آتلیه در تهران کجسات؟

 

  • اعتماد به نفس کودک را بالا ببرید

 

همیشه تصاویر کودکان عصبانی و شاکی با اعتماد به نفس بالا یک ایده جذاب برای عکاسی کودک در آتلیه کودک است. در حقیقت عکاسان هم دوست دارند که در تصویر خود اعتماد به نفس کودک را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. این یعنی شما به عنوان خانواده باید شرایطی برای کودک خود به وجود بیاورید که کمترین تزلزل را در شخصیت خود داشته باشد. حال ممکن است این اعتماد به نفس مربوط به عکاسی باشد یا در هر زمینه دیگری.

 

عکاسی کودک

بهترین آتلیه کودک

آتلیه کودک شرق تهران

 

یک نکته عکاسی کودک در آتلیه توجه به پوشش کودک و انتخاب لباس مناسب، مرتب کردن مو و سایر قسمت‌های مربوط به تیپ کودک، تعریف کردن از رفتار و شخصیت او، قرار دادن کودک در مرکز همه صحبت‌ها، صحبت کردن با احترام در مورد او و همچنین پرسیدن نظر او برای بخش‌های مختلف می‌تواند اعتماد به نفس کودک شما را افزایش دهد. فراموش نکنید که شما به عنوان والدین بیشترین آشنایی را با شخصیت کودک دارید و عکاس به کمک شما برای کنترل کودک و گرفتن عکس بهتر نیاز دارد. این نکته در عکاسی کودک در فضای باز نیز صدق می کند

 

دکمه تماس با ما