نکات عکاسی دوران بارداری در آتلیه بارداری

نکات عکاسی  دوران بارداری در آتلیه بارداری

عکاسی  بارداری، روش فوق‌العاده جذابی است که به کمک آن، والدین یکی از زیباترین خاطرات خود را برای همیشه ثبت می‌کنند. به عنوان یک عکاس بارداری و نوزاد، در این سبک، چیدن صحنه و زاویه عکاسی متفاوت است. بر اساس سبک شما در عکاسی از بارداری و آنچه که سوژه انتخاب می‌کند، شیوه کار می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. در ادامه مطلب در وبلاگ آتلیه تخصصی بارداری و نوزاد بنسای نکاتی را درمورد شیوه‌ها و خصوصیات عکاسی  بارداری ارائه می‌کنیم.

 

چه زمانی در دوران بارداری برای عکاسی بارداری مناسب است؟

برای اطمینان از اینکه بارداری در تصاویر کاملاً واضح و مشخص باشد، عکاسی از بارداری نیز باید در ماه و هفته‌های آخر صورت گیرد. در غیر این صورت، هدف عکاسی مبهم می‌شود. شروع سه‌ماهه سوم بارداری، قبل از هفته 35 ‌ام، بهترین زمان عکاسی بارداری خواهد بود.برای رزرو عکاسی بارداری میتوانید چند ماه قبل از این دوره با آتلیه بارداری و نوزاد بنسای در شرق تهران هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

ژست بارداری

 

ساعت مناسب برای عکاسی در بارداری

بر اساس فصلی که در آن هستید، ‌ ساعت عکاسی بارداری را مشخص کنید. از ساعت‌های خیلی گرم یا خیلی سرد اجتناب کنید. باید مطمئن شوید که مادر در شرایط مطلوب و آرام‌بخشی قراردارد. سه‌ماه سوم بارداری به اندازه کافی دوران سختی برای مادران است. با مادر مشورت کنید تا از زمانی‌هایی که او تمایلی به عکاسی ندارد، مانند حالت تهوع صبحگاهی، مطلع شوید. جلسه عکاسی حاملگی نباید برای مادر طاقت‌فرسا باشد. با یک زمان سنجی درست ساعت مناسب عکاسی حاملگی را انتخاب کنید تا بهترین ژستهای عکاسی بارداری حاصل شود.

نکته مهم دیگر آن است که لباس مادر در عکاسی بارداری باید به‌ گونه‌ای باشد که شکم او را نپوشاند. هر چقدر که لباس در اطراف شکم چسبیده‌‌تر باشد، بهتر است. استفاده از یک لباس گشاد و آویزان در اطراف شکم، اندازه واقعی شکم را نشان نمی‌دهد. وقتی صحبت از عکاسی از بارداری می‌شود، هر چقدر شکم بزرگ‌تر باشد، بهتر است.

به عنوان یک مادر، در جلسه عکاسی سر ساعت مشخص مراجعه کنید. عکاسی با نور طبیعی، به‌ شدت وابسته به نور خورشید است. بنابراین دیر کردن حتی به مدت ده دقیقه هم ممکن است باعث شود که نور مطلوب محیط در ساعات طلایی را برای عکاسی حاملگی از دست بدهید.

 

 

ژست‌های عکاسی  بارداری

با حفظ ظرافت، در عکاسی از بارداری تمرکز برروی شکم قرار می‌گیرد. مادران باردار ظاهر متفاوتی با هم دارند. برخی از مادران تنها شکم بزرگی دارند، در حالی که سایرین ممکن است در قسمت‌های دیگر بدن نیز کمی چاق‌تر به‌نظر برسند. عکس را از زاویه و با ژستی تهیه کنید که وقتی مادر آن را دید احساس بدی پیدا نکند.

اغلب اوقات حالت ایستاده در عکاسی از بارداری ایده‌آل به نظر می‌رسد. چرخش جانبی کمی توسط مادر می‌تواند اندازه و شکل شکم او را به‌ خوبی نشان دهد. حالت نشسته برای مادر ممکن است خیلی راحت نباشد، بنابراین تا حد ممکن این ژست را کمتر کنید.

برای تمرکز بیشتر روی شکم، می‌توانید از مادر بخواهید برای ژست عکاسی بارداری  دستانش را اطراف شکم قراردهد. این حالت فضایی از ایجاد ارتباط بین مادر و نوزاد متولد نشده نشان می‌دهد و به گرمای عکس می‌افزاید. مادر می‌تواند به شکم خیره شود یا می‌تواند در عکس‌های فضای باز به افق نگاه کند.

 

 

 

 

می‌توانید از حضور پدر در کنار مادر نیز در ژست عکاسی از بارداری استفاده کنید. در این حالت، شادی، هیجان و انتظار والدین به خوبی در عکس‌ها نمایان می‌شود. از هر دو والدین بخواهید که دست‌شان را روی شکم بگذارند و به آن خیره شوند. پدر می‌تواند در حالی که روی زانوهایش قرار دارد شکم را در نهایت آرامش ببوسد.

در ژستهای دیگر پدر می‌تواند پشت سر مادر قرارگیرد و دستانش را روی شکم بگذارد و در عین حال به آن خیره شود. با حضور پدر هدف از عکاسی از بارداری نشان‌دادن ارتباط نزدیک والدین و انتظار بی‌صبرانه آنها برای تولد فرزندشان است

 

 

حتی اگر امکان‌پذیر باشد برای ژست عکس بارداری می‌توانید از برادر یا خواهر نیز کمک بگیرید. آنها هم می‌تواند در حین لمس شکم، ژست خلاقانه به عکس بارداری بدهند. در عین اینکه عکاسی از بارداری باید بیشترین تمرکز را روی مادر و شکم او داشته باشد، استفاده از اطرافیان درجه یک در چند عکس می‌توان ایده خوبی باشد.

 

 

زاویه صحیح بدن در عکاسی از بارداری

علاوه بر نحوه قرارگیری دست‌ها در اطراف شکم مادر، به کمک تنظیم زاویه بدن و کمر می‌توان منحنی‌ها را بیشتر به چشم آورد ژست مناسب بارداری حاصل شود. در عکس زیر زاویه قرارگیری مادر یک بار به سمت جلو و بار دیگر در حالت سه‌رخ است. موقعیت دوربین نیز ثابت است. نکته کلیدی این عکس آن است که او وزن خود را به یک سمت انداخته است و با خم‌کردن زانو به سمت زانوی دیگر، به ژست عکس بارداری صحیحی دست یافته است.

 

 

در آتلیه تخصصی بارداری بنسای بهترین عکسها در دوران حاملگی ثبت خواهد شد. جهت رزور عکس دوران حاملگی در آتلیه بارداری بنسای در شرق تهران با شماره های زیر در تماس باشید.

آدرس: شرق تهران - اتوبان رسالت نرسیده به اتوبان باقری جنب ایستگاه مترو علم و صنعت شهر کودک شاپرک طبقه ٥ واحد ٥٠٤

دفتر:

۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱

۷۷۱۸۹۶۲۴

برخی از عکسهای استفاده شده در این پست اینترنتی می باشد.

دکمه تماس با ما