آیا فلاش در آتلیه عکاسی نوزاد برای چشم نوزاد خطرناک است؟

آیا فلاش در آتلیه عکاسی نوزاد برای چشم نوزاد خطرناک است؟

تکنولوژی کارها را نسبت به گذشته بسیار آسان تر کرده است.اما دغدغه هایی نیز به وجود آورده است، برای مثال : آیا در آتلیه کودک فلاش در عکاسی نوزاد و کودک برای چشم نوزاد خطرناک است؟ یکی از مهترین سوالات خانواده هایی است که نوزادان خود را برای عکاسی به آتلیه عکاسی کودک میبرند.

با ظهور ابزارهای جدید، عکس گرفتن از اولین لحظات زندگی فرزند تازه متولد شده تان چند لحظه بیشتر وقت شما را نمی گیرد. مثل همه پدر و مادرها مسلماً شما هم دوست دارید از لحظه تولد نوزادتان عکس بگیرید تا یادگاری با ارزشی از این لحظه شیرین داشته باشید.

سوالی که در هنگام عکاسی از نوزاد پیش می آید این است که آیا در آتلیه عکاسی نوزاد استفاده از فلاش برای چشم های نوزاد خطرناک است یا خیر؟


پاسخ این سوال «خیر» است.


حقیقت این است که فلاش دوربین تقریباً هیچ اثری بر چشم های نوزاد نخواهد داشت.

 

 آتلیه کودک

 

بسیاری از مردم بر این عقیده هستند که اعضای بدن یک نوزاد تازه متولد شده به منابع پرانرژی نور بسیار حساس هستند و قرار دادن آن ها در معرض یک منبع قدرتمند نور مانند فلاش جهت عکاسی نوزاد و کودک می تواند روی بینایی آن ها تاثیر مخربی داشته باشد.

ژست عکس کودک


مطالعات گسترده ای روی این موضوع انجام و مشاهده شده است که فلاش دوربین روی نوزاد تاثیری ندارد؛ فقط مانند دیگر منابع نور مثل لامپ مهتابی یا نور مستقیم خورشید برای چند ثانیه نوزاد را خیره می کند اما به هرحال صدمه ای به بینایی او نمی زند. البته برای عکس گرفتن از یک نوزاد بهتر است از نور برق آسا و ناگهانی فلاش مخصوصاً در اتاقی کاملاً تاریک یا با شرایط نور ضعیف استفاده نشود، چون اثری مانند رعد و برق داشته و نوزاد برای چندثانیه به علت فشاری که به شبکیه ی چشم او وارد می شود و باعث اذیت شدن نوزاد می شود؛ ضمناً این اتفاق ویژه ی نوزادان نیست و استفاده از فلاش، روی بزرگسالان هم می تواند همین تاثیر را داشته باشد. در آتلیه نوزاد بنسای ما با نرم کننده های نور حرفه ای فلاش این مورد را کاملا حل کرده ایم و بهترین نور را زمان عکاسی نوزاد و کودک فراهم خواهیم کرد.

پزشکان معتقدند استفاده از فلاش در آتلیه کودک هنگام عکاسی نوزاد تازه متولد شده می تواند در بعضی موارد به یافتن مشکلات بینایی او کمک هم بکند. این کار ممکن است باعث به رنگ قرمز دیده شدن قرنیه ی چشم سوژه روی تصویر شود؛ اتفاقی که برای نوزادان تازه متولد شده هم می افتد و اگر تشخیص داده شود که رنگ قرمز یکی از چشمها درخشان تر از چشم دیگر است ممکن است به مراقبت های پزشکی فوری نیاز داشته باشد.

فراموش نکنیم که هنگام انجام جراحی های پزشکی هم یک منبع قوی نور مورد استفاده قرار می گیرد پس معلوم است که روی بینایی تاثیری ندارد.

در آتلیه تخصصی کودک و نوزاد بنسای با بهترین و حرفه ای ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی کودک در خدمت شما خواهیم بود

 

دکمه تماس با ما