آیا عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد سخت است ؟

آیا عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد سخت است ؟

آیا فکر میکنید عکاسی از نوزاد در آتلیه نوزاد کار سختی است؟

 

اگر بخواهیم به سختی های کار در آتلیه نوزاد فکر کنیم گریه کردن استفراغ کردن دل درد اولین موضوعاتی است که به ذهن ما میرسد.

 

بین تمامی این موضوعات فکر هایی است که ما را به سمت ثبت لحظات از نوزاد در آتلیه نوزاد سوق میدهد.

 

انگشتان کوچک آن ها پوست نرم و لطیف چشمان درشت تمام جزییاتی است که قلب والدین را پر از احساس میکند برای عکاسی از نوزادشان و بی تاب ثبت لحظات نوزاد زیرا والدین به خوبی میدانند که این لحظات بر چشم برهم زدنی میگذرد و فرصت برای ثبت این لحظات بسیار کم و اندک میباشد.

 

تمام این توضیحات دلیلی است برای آن که والدین با وجود اگاهی از سختی ها میخواهند که از نوزادشان در اولین سال زندگی عکس بگیرند و سختی آن را به جان میخرند.

 

احساس شادی دارید یا نگرانی؟بر خود میبالید یا احساس ضعف میکنید؟فکر به این که این کار از شما خواسته شده خوشایند است یا میترسید که نتواتید آن را به خوبی انجام دهید؟

 

پیش خود فکر میکنید شاید به خاطر نداشتن تجهیزات و نور های حرفه ای از پس کار به خوبی برنیایید؟

فکر کردن به نداشتن نور مناسب زمان کوتاه با وجود فشارهای زیاد برای عکاسی از نوزاد شما را نگران میکند؟ممکن است درزمان کوتاه نتوانید و نوزادتان خواب الود شود و گریه کند ؟یا دل درد بگیرد؟

فکر میکنید برای خلق تصاویر شگفت انگیز از نوزادتان فرصت کمی دارید؟

 

حال بیاییم فکر ناتوانی و سختی در آتلیه نوزاد  را کنار بگذاریم الان شمایید و نوزاد دلبندتان و فکر عکاسی از او و ثبت لحظات شگفت انگیز.حال بیایید این گونه فرض کنیم که هیچ تجهیزات استودیویی ندارید و تنها دارایی شما دوربین و نور طبیعی است.فکر میکیند کافی نیست؟

 

باید بگویم کافی است و فقط باید به نکات زیر توجه نمایید

 

اولین قدم برای انجام این کار برنامه ریزی است.شما باید از والدین نوزاد برامه کودک را بپرسید.آتلیه نوزاد والدین او به خوبی به برنامه ی او اشراف دارند و زمان خوابیدن گریه کردن خواب آلودگی و بازی کردن او را میدانند پس از والدین برنامه نوزاد را بپرسید و برنامه خود را بر اساس زمان بندی طراحی کنید.

حال سوالی که مطرح میشود این است که مکان عکاسی شما کجاست؟ آتلیه نوزاد ؟ آیا میخواهید در خانه از نوزاد عکاسی کنید؟اگر بله بهتر است محیطی کم نور را انتخاب کنید که با چراغ روشن شده باشد.و یا حیاط خلوط و محیطی کم نور که با نور متراکم روشن شده باشد.

بدانید و بپرسید که نورگیری منزل در چه زمانی بهتراست.

بودن شما به والدین احساس امنیت میدهد زیرا ممکن است ان ها بدون حضور شما نتوانند کارهای لازم را انجام دهند.به والدین بگویید لباس های سفد و تمیز را از قبل آماده کنند.لباس های گرم و مورد نیاز را دم دست بگذارند.دقت کنید در انتخاب لباس از رنگ های  ست هم استفاده کنید.اگر وقت کافی برای تنظیم کردن رنگ لباس ندارید سعی کنید از لباس های سیاه و سفید استاده نمایید تا وقتی از شما گرفته نشود.

از برنامه ای والدین در اختیار شما قرار دادند به درستی استفاده کنید به طور مثال اگر نوزاد ساعت 10 صبح بیدار است از یک ربع قبل در مکان حاضر باشید.

به دنبال نور باشید به این گونه که لحظه ی فرود نور را دنبال کنید و ببینید سایه به کجا افتاده است.با دنبال کردن نور و پیدا کردن سایه ها خیلی مطالب را متوجه خواهید شد.

حال شما بهترین مکان نور را پیدا کردید پس باید به فکر پس زمینه باشید

پس زمینه را با چه چیزی پوشانده اید؟پتوی سفید؟فرش؟اکسسوری های کوچک؟

 

در حین این که والدین مشغول آماده کردن کودکشان هستند شما با تنظیمات دوربین خود چند تست عکاسی نمایید و از طریق هیستوگرام چک نمایید تا مطمئن شوید عکس های زیبایی خواهید گرفت.آتلیه نوزاد

حال که مراحل قبل را انجام دادید نوزاد را به کمک والدین در صحنه قرار دهید آرامش خود را حفظ کنید و عکاسی نمایید در حین آن که دوربین را کنار گذاشته اید دست خود را روی شاتر نگه دارید تا به محض کوچک ترین حرکت زیبایی از سوی نوزاد آمادگی برای عکاسی را داشته اشید و به سرعت دست ه کار شوید.یک صحنه شگفت انگیز میتواند از بیست عکس شما بهتر باشد.

آتلیه نوزاد

نکات فنی ا برای عکاس بهتر استفاده نمایید.مثلا ایزو مناسب سرعت شاتر مناسب و اندازه دیافراگم مناسب اگر در خانه هستید نوزاد را کنار نور پنجره قرار دهید ا در جریان نور باشید اگر در اتلیه هستید از نور طیعی استفاده نمایید.همچنین میتوانید فوکوس را روی چهره ی نوزاد قرار دهید و پس زمینه را از صورت او تفیک کنید.

بهتر است برای خلاقیت بهتر وقایع را یادداشت نماید مثل نور از کجا می آید؟سایه به کجا میتابد؟کادر بندی تان چگونه است؟فاصله شما و سوژه تا چقدر است؟

 

 

 

دکمه تماس با ما