آموزش عکاسی کودک

آموزش عکاسی کودک

آموزش عکاسی در آتلیه کودک

 

عکاسی کودکان اللخصوص اگر پنج سال به پایین باشد بسیار بسیار چالش برانگیز است . اگر قبلا این کار را انجام داده باشید و یا انجام دادنش را تماشا کرده باشید مطمئنا خودتان متوجه این موضوع شده اید که عکاسی آتلیه کودک چقدرکار سخت و دشواری است .

 

در این مقاله سعی میکنیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که به کمک آن ها عکاسی کودک بهتری در آتلیه کودک داشته باشید .

کودکان غالبا توجه طولانی مدت به شما ندارند و احتمال خیلی زیاد با شما خوب همکاری نمی کنند . 

و یا دمدمی مزاج و غیر قابل پیش بینی میشوند . خلق و خوی کودکان در یک ثانیه میتواند عوض شود و از یک بچه ی شیرین به یک بچه ی اخمالو و غرغرو بشوند .

اما تحت هر شرایطی آن ها باز هم فرشته های خدا بر روی زمین هستند .

 

با این حال این مسئله عکاسی از آن ها را ابدا آسون نمیکند و شما اگر مایل به عکاسی کودک هستید باید صبرتان را افزایش دهید و سعی کنید تحت هر شرایطی آرامشتان را حفظ کنید .

سعی کنید یک استراتژی ایجاد کنید تا بتوانید به عنوان یک روشی که مخصوص خودتان است در عکاسی از آن استفاده کنید .

آتلیه کودک

با بچه ها دوستانه رفتار کنید !

به گونه ای که فضای آتلیه کودک کاملا عوض بشود و جوی شاد و دوستانه به وجود بیاید .

این مهم ترین قسمت کار شما است که اگر بتوانید به خوبی در آن موفق بشوید آنقدری خوش شانس خواهید بود که بتوانید عکس خوب بگیرید .

در عکاسی کودک تنها دست گرفتن دوربین و آماده عکاسی کودک شدن کافی نیست . شما باید با کودک حرف بزنید و ارتباط خوبی برقرار کنید . آنقدر خوب که او به راحتی حرف شما را گوش دهد و اینگونه کارتان را راحت کند .

اگر لازم است هم باید به تبدیل به یک دلقک شوید . چرا که آموزش لبخند زدن به کودکان اصولا با واکنش منفی روبرو میشود و جواب نمیدهد .

بخندید ، جوک بگویید و با او بازی کنید تا بتوانید لبخند کودک را ببینید . حتی میتوانید از آن ها بخواهید نخندند تا به عمد و برعکس حرف شما لبخند بزنند .

 

در عکاسی کودک شما باید تا حد ممکن سریع عمل کنید .

چرا که کودکان حرکات یک دفعه ای و لبخند های یهویی زیاد انجام میدهند و اگر شما در آن لحظه حواستان به کودک نباشد ممکن است یک سوژه ی خوب را از دست بدهید .

 

وقتی یک دکور جدید را می چینید چند دقیقه ی اول بسیار حیاتی و بهترین زمانی هست که شما میتوانید عکس های زیبا خلق کنید چرا که بعد از چند دقیقه آن ها تمرکزشان را از دست میدهند و روی برمیگردانند .

آتلیه کودک

برای اینکه بتوانید عکس هایی بگیرید که کودک دقیقا به لنز دوربین نگاه میکند از والدین بخواهید تا بیایند پشت سر شما بایستند و با او  بازی دالی انجام دهند .

و درنهایت سعی کنید او را به بهانه ی جایزه دادن گولش بزنید تا کمک کند به عکاسی کودک شما و در نهایت یادتان نرود که حتما جایزه ای که قولش را به آنها داده اید را بدهید . 

عکاسی کودک

دکمه تماس با ما