قانون یک سوم در عکاسی آتلیه کودک

قانون یک سوم در عکاسی آتلیه کودک

قانون یک سوم در عکاسی آتلیه کودک

 

 

قانون یک سوم یک قاعده ترکیب بندی بسیار  بسیار پرکابرد  برای عکاسی کودک در آتلیه کودک است که به شما در ثبت عکس هایی با ترکیب بندی مناسب  در آتلیه کودک کمک می کند. قبلا ، برای به کار بردن این روش، عکاس آتلیه کودک باید تصویر روبرویش را در ذهنش به سه قسمت مساوی هم عمودی و هم افقی تقسیم می کرد تا بتواند قانون یک سوم را رعایت کند . اما الان  بیشتر دوربین ها دارای یک مد به اسم «قاعده یک سوم» هستند که تقسیم بندی مذکور را، به صورت خطوطی فرضی بر روی صفحه نمایش LCD دوربین نمایش می دهد و کار عکاسان آتلیه کودک را راحت تر میکند . تنها چیزی که  باقی می ماند این است که با تنظیم و جابجایی دوربین، خطوط مهم صحنه مثلا خط افق  را با یکی از خطوط اصلی منطبق کرده و عناصر اصلی صحنه را در یکی از نقاط تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار دهیم.

به این صورت میتوان گفت که شما قانون یک سوم را در عکس خود رعایت کرده اید .

 

با این که قاعده یک سوم ، به عنوان یک «روش» شناخته شده است، اما لزوما در همه شرایط نیازی به پیروی از آن نیست و خیلی وقت ها وقتی شما در عکاسی آتلیه کودک از آن سر باز میزنید میتوانید عکس های جذاب تر با ترکیب بندی بهتری ثبت کنید . به عنوان مثال در بعضی از عکسها لازم است که ترکیب بندی یکنواخت باشد و سوژه به جای آنکه در محل تقاطع خطوط یک سوم باشد، در مرکز عکس قرار گیرد. یا این که در بعضی عکسها بهتر است سوژه در گوشه تصویر قرار گیرد.آتلیه کودک

 نکته مهم در همه این موارد، این است که شما هنگام عکاسی در آتلیه کودک به ترکیب بندی صحنه توجه داشته باشید و نهایتا اگر مناسب دانستید، می توانید از قاعده یک سوم استفاده کنید و یک عکس کودک زیبا ثبت کنید .

 

دکمه تماس با ما