کنتراست در عکاسی کودک

کنتراست در عکاسی کودک

کنتراست در عکاسی کودک

 

 

اغلب عکاسان آماتور و تازه کار اطلاعات دقیقی راجع به کنتراست و چگونگی ایجاد آن در عکس کودک ندارند . 

آتلیه کودک

آن ها نمیدانند که ایجاد یک کنتراست زیبا در عکس میتواند باعث زیباتر و گیراتر شدن چهره ی کودک در عکس کودک شود .

 

شما به عنوان یک عکاس که میخواهد تمامی اصول عکاسی کودک را بیاموزد باید بدانید که چگونه با استفاده از کنتراست زیبا و به جا یک تصویر جالب ایجاد کنید .

 

به طور کلی دو نوع کنتراست در عکاسی وجود دارد :

کنتراست نوری و کنتراست رنگی

آتلیه کودک

در مقاله ی امروز راجع به کنتراست نوری  و کنتراست رنگی صحبت می کنیم 

 

نوع اول : ( کنتراست نوری )

نمونه ی بارز این نوع کنتراست میتوان به عکس های سیلوئت اشاره کرد که در سایت استودیو بن سای بسیار زیاد نمونه هایش موجود است و شما میتوانید با سرچ کلمه آتلیه بن سای وارد سایت ما بشوید و نمونه کار عکس های سیلوئت مان را مشاهده کنید .

 

به طور کلی به عکس هایی عکس سیلوئت می گویند که سوژه تاریک تر از حد معمول و پس زمینه پر نور تر از سوژه ی عکس کودک شما باشد .

باید دقت کنید که در عکس های سیلوئت باید پس زمینه و سوژه به شکل  خیلی اغراق آمیزی از هم دیگه جدا شده باشند و تفاوت نوری بسیار آشکاری داشته باشند . در غیر این صورت آن عکس نه تنها سیلوئت نیست بلکه یک عکس خراب و کاملا غیر حرفه ای است .

آتلیه کودکاستفاده از این نوع کنتراست ( کنتراست نوری ) مخصوصا در عکس کودک هایی که تک رنگ هستند به شدت تاثیر گذار و زیبا است .

به این دلیل که در این عکس ها تنها عامل ایجاد تصویر اختلاف نوری ای است که میان پس زمینه و سوژه برقرار شده است .

 

نوع دوم ( کنتراست رنگی ) :

 

از این نوع کنتراست کمتر از کنتراست نوری استفاده میشود و مورد توجه زیادی نیست و یکی از دلایلش سختی بیشترش نسبت به کنتراست نوری است . به اضافه اینکه گرفتن عکس هایی با کنتراست رنگی مناسب سخت است و کار هر عکاس آماتوری نیست و شما باید به اندازه کافی حرفه ای و کارکشته باشید تا بتوانید از پس آن بربیایید .

 

به طور خلاصه هنگام عکاسی کودک عکس های شما باید حتما یا کنتراست رنگی داشته باشند و یا حتما کنتراست نوری داشته باشند در غیر این صورت سوژه ی شما هرقدرم زیبا و دل فریب باشد عکس تان جذابیتش را از دست میدهد .

دکمه تماس با ما