نکات عکاسی کودک

نکات عکاسی کودک

نکات عکاسی در آتلیه کودک 

 

در این مقاله میخواهیم راجع به نکات مهمی که شما باید هنگام عکاسی در آتلیه کودک رعایت کنید صحبت کنیم . با این نکاتی که امروز به شما می گوییم میتوانید هنگام عکاسی در آتلیه کودک از رخ دادن برخی اتفاقات خجالت آور جلوگیری کنید .

در این مقاله میخواهیم چندین اشتباه مشترک بین تمامی عکاسان را برایتان بگوییم . شاید شما هم این مشکلات را داشته باشید .

پس با ما همراه باشید !

 

درس ۱ عکاسی کودک : 

بلافاصله پس از اتمام جلسه ی عکاسی در آتلیه کودک عکس ها را بر روی کامپیوتر بریزید و کارت حافظه دوربین را پاک کنید !

فکر کنید در یک فضای باز در حال عکاسی کودک هستید و ناگهان میان عکاسی کارت حافظه پر میشود و نمیتوانید دیگر عکاسی کنید . و شرایط بدتر دقیقا زمانی است که دست در کیف دوربینتان می کنید تا یک کارت حافظه خالی بیرون بیاورید و متوجه میشوید که هیچ کارت حافظه ی خالی ای همراه خود ندارید .

این یکی از اعصاب خورد کن ترین مسائل هنگام عکاسی کودک در فضای باز است که شما قطعا اگر حواستان جمع نباشد به آن دچار میشوید .

 

به اضافه اینکه اصلا چهره جالبی ندارد که شما هنگام عکاسی در آتلیه کودک و دقیقا جلوی مشتری های خود همچین سوتی ای بدهید .

اگر بلافاصله پس از تمام شدن هر یک از عکاسی کودک هایتان عکس ها را بریزید داخل کامپیوتر و حافظه را پاک کنید آنوقت به این مشکل دچار نمیشوید .

 

درس ۲ : عکاسی کودک با فرمت RAW

 

خیلی وقت ها شرایط جوری است که شما عکس JPEG می گیرید و از آن هم بسیار راضی هستید و میتوانید به راحتی استفاده اش کنید اما گاهی اوقات به مشکلاتی اعم از مشکلات نوری برای شما هنگام عکاسی کودک پیش میاید که اگر فرمت عکس هایتان JPEG باشد دیگر نمی توانید آن ها را به راحتی اصلاح کنید و به مشکل بسیار بزرگی برمی خورید .

پس ابدا هنگام عکاسی کودک که از دیگر انواع عکاسی ها حساس تر است ریسک نکنید و با فرمت JPEG عکاسی کودک انجام ندهید .

 

 

درس ۳ : با برنامه سوژه ی کودک هماهنگ شوید

 

حتما اگر میخواید از یک کودک و یا نوزاد عکاسی کنید سعی کنید خودتان را با برنامه ی آن ها تنظیم کنید 

عکاسی کودک یکی از لذت  بخش ترین مشاغل دنیا است اما اگر نتوانید خودتان را با آن ها وفق دهید این کار برایتان مشکل و عذاب آور میشود و دیگر از آن لذتی نمی برید .

اگر میخواهید در هنگام عکاسی کودک سوژه ی شما سرحال باشد و با آن چشمان زیبا و لبخند معصومش به شما نگاه کند پس ابتدا بگذارید کودک استراحت کافی داشته باشد . غذایش را بخورد و سپس اگر شرایط را مناسب دیدید عکاسی کودک را آغاز کنید .

 

 

درس ۴ : لنز سریع

 

هنگام عکاسی کودک بهترین انتخابی که می توانید انجام دهید این است که لنز های سریع را برای عکاسی کودک خود انتخاب کنید .

لنز هایی که دریچه دیافراگم شان زیاد باز میشود و نور بیشتری را به داخل لنز راه میدهند .

این اتفاق باعث میشود تا شما بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و در نتیجه می توانید حرکات را بدون لرزش و یا تاری در عکس کودک نشان دهید و این برای عکاسی کودک که سوژه ی شما ثابت نیست و دائما در حال تحرک است عالیست .

دکمه تماس با ما