آموزش عکاسی نوزاد

آموزش عکاسی نوزاد

آموزش عکاسی در آتلیه نوزاد

 

کار در آتلیه نوزاد از آن دسته مشاغل پر هیجان و مورد علاقه ی بسیاری از عکاسان است .

عکاسان با تجربه ی زیادی در این زمینه عکاسی نوزاد کار کرده اند که طی سال ها تجربیات فراوانی به دست آورده اند .

در مقاله ی امروز به برخی از این تجربیات مفید می پردازیم .

با ما همراه باشید !

 

آتلیه نوزاد 

 

 لباس های راحت

بسیار مهم است که هنگام عکاسی نوزاد شما به عنوان عکاس در آتلیه نوزاد احساس راحتی بکنید . هنگام عکاسی نوزاد شما ممکن است به اندازه عکاسی کودک فعالیت و تحرک نداشته باشید اما بسیار مهم است که هنگام عکاسی نوزاد احساس راحتی بکنید و بتوانید با آن لباسی که به تن دارید راحت باشید .

 

هنگام عکاسی در آتلیه نوزاد شما ممکن است بخواهید عکس خانوادگی نیز بگیرید . در چنین شرایطی غالبا پدر و مادر ها نمیدانند که چه لباسی باید بپوشند و پوششان دقیقا چه باید باشد .

مادر هایی که به تازگی وضع حمل کرده اند اصولا بدن هایی متفاوت از قبلشان دارند که خیلی هم آن را دوست ندارند پس شما باید با ادبیاتی خاص که مادر دلخور نشود به او پیشنهاد بدهید که از لباس های گشاد استفاده کند .

 

قبل از اینکه پایتان را داخل آتلیه نوزاد برای عکاسی نوزاد بگذارید بهتر است از قبل به مجموعه ای از طرح ها ، ژست ها و ایده های متنوع برای عکاسی فکر کرده باشید و هنگامی که میخواهید عکاسی نوزاد را شروع کنید بدانید که میخواهید چکار کنید .

 

زمان مناسب عکاسی نوزاد کی است ؟

این سوال سواله بسیاری از والدینی هست که به تازگی کوچولویشان به دنیا آمده است و میخواهند او را برای عکاسی نوزاد به آتلیه نوزاد بیاورند .

غالبا زمان مناسب عکاسی نوزاد پونزده روزه اول تولد نوزاد است اما برخی از خانواده ها تاکید خاصی برای عکاسی پرتره از کوچولویشان دارند به همین دلیل شما هنگام وقت دهی باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که اغلب نوزادان در هفته ی اول مشکلات پوستی ای شامل آکنه دارند که هرچقدر آن ها کمتر باشند برای عکاسی پرتره مناسب تر است . پس سعی کنید هنگام وقت دهی این مسئله را نیز در نظر بگیرید .

 

و البته فراموش نکنید که هنگام تعیین زمان برای عکاسی نوزاد نظر والدین را نیز حتما بپرسید تا بعدا دچار مشکل نشوید .

 

قبل از اینکه بخواهید عکاسی نوزاد را شروع کنید سعی کنید حتما یک مکالمه ی هرچند کوتاه با والدین راجع به خلق و خوی کوچولو داشته باشید . هرچقدر با شناخت بیشتر از نوزاد وارد آتلیه نوزاد شوید کار عکاسی تان روون تر و سریع تر پیش میرود .

به اضافه اینکه صحبت با والدین باعث میشود استرس و اضطراب بی جای آن ها کمتر بشود و بتوانند با آرامش بیشتری در عکاسی نوزاد حضور داشته باشند که این به نفع شما نیز است .

 

حال میرسیم به مهم ترین نکته در عکاسی نوزاد

 

حتما حتما قبل از دست زدن به نوزاد دستانتان را بشورید و آن ها را ضد عفونی کنید .

نوزادان بدن و پوستی به شدت حساس دارند که ممکن است با تنها یک بار تماس با میکروب بیمار بشوند .

نوزادان بسیار در برابر بیماری و آلودگی آسیب پذیر هستند و این وظیفه ی شما است که به عنوان یک عکاس بتوانید شرایطی را برای او فراهم کنید که کم ترین خطر ممکنه را برایش داشته باشد .

و حتما به یاد داشته باشید که اگر مریضی و یا سرما خوردگی دارید جلسه ی عکاسی را کنسل کنید و اصلا و ابدا تحت هیچ شرایطی عکاسی نوزاد انجام ندهید .

 

 آتلیه نوزاد

 

دکمه تماس با ما