عکاسی نوزاد

عکاسی نوزاد

عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد

 

 

در مقالات قبلی بسیار راجع به اهمیت عکاسی پرتره از کودکان برای شما گفته ایم . حال امروز می خواهیم برخی تکنیک های عکاسی پرتره برای عکاسی نوزاد را در آتلیه نوزاد به شما بیاموزیم .

این اطمینان را به شما میدهیم که با مطالعه ی این مطلب و یادگیری این نکاتی که می خواهیم در اختیار شما بگذاریم می توانید به راحتی عکس هایی حرفه ای و زیبا از نوزادان دلبندتان بگیرید .

 

یکی از راه های گرفتن عکس های زیبا از نوزادان استفاده از عمق میدان با ژرفای پایین ، محو کردن پس زمینه و هم چنین افزایش لطافت تصویر است .

 

دیافراگم باز در دوربین عکاسی به معنای عکاسی با عمق میدان کم است .

یعنی چه ؟‌

یعنی این گونه سوژه ی اصلی عکس نوزاد را با وضوح و دیگر المان های داخل عکس را به صورت محو ثبت می کنیم .

هم چنین اگر دیافراگم شما هنگام عکاسی در آتلیه نوزاد باز باشد  شما می توانید در موقعیت هایی که نور کم هست هم عکاسی نوزاد انجام دهید .

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما برای کاهش یا افزایش نور باید فاصله نوزاد تا پنجره را به خوبی مدیریت کنید .  

 

 

برای داشتن عکسی با لطافت لازم است که روشنایی عکستان را افزایش دهید .

برای پس زمینه ی عکس نوزاد یک پتو یا ملحفه پهن کنید .

می توانید از لباس ها و یا اسباب بازی نوزاد که در آتلیه نوزاد موجود است نیز در دکور چینی عکس استفاده کنید .

توجه داشته باشید که اگر با عمق میدان کمی عکاسی نوزاد را انجام دهید بافت ها و پرز های پتوی پس زمینه به زیبایی محو میشوند .

آتلیه نوزاد

هنگام ژست دهی به نوزاد دقت کنید  که جهت تابش نور از کدام سمت است .

نور باید از بالا به چهره بتابد و بیشتر پیشانی نوزاد و گونه ها و نوک بینی اش را روشن کند اینگونه چشم های سوژه ی شما در عکاسی نوزاد دارای درخششی زیبا خواهد بود .

این زاویه ی عکاسی تقریبا میتوان گفت طبیعی ترین زاویه برای نورپردازی به سوژه ی نوزاد است چرا که چشم به تابش نور از بالا عادت دارد و اذیت نمی شود .

 

هنگام عکاسی نوزاد بهتر است دوربین را بر مد اولویت دیافراگم قرار دهید . 

در این حالت شما هم میتوانید سرعت شاتر مناسب را برای عکاسی نوزاد انتخاب کنید و هم می توانید خودتان دیافراگم دوربین را به صورت متناسبی تنظیم کنید .

در شرایطی که محیط شما محیطی کم نور است بهتر است لنز را بر ماکسیموم دیافراگم قرار دهید تا عمق میدانی با ژرفای پایین داشته باشید .

 

در عکاسی نوزاد نیاز است که شما ایزوی دوربین را تا حد امکان بالا ببرید تا بتوانید اینگونه از سرعت شاتر بالا و در حدود یک صدم استفاده کنید .

 

در عکس های پرتره همیشه چشم ها مهم ترین المان در عکس هستند فرقی هم نمی کند عکاسی نوزاد باشد و یا عکاسی بزرگسال . بهرحال بیشتر  توجه بر روی چشم ها است و شما باید روی آن ها فوکوس بیشتری داشته باشید .

اما گاهی وقت ها شما دوست دارید خلاق باشید و عکس های خلاقانه ثبت نمایید .

پس در اینجور شرایط باید فوکوس را از روی چشم ها بردارید و بر روی چیز دیگری بگذارید .

عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد

دکمه تماس با ما