کودک خجالتی در آتلیه کودک

کودک خجالتی در آتلیه کودک

عکاسی کودک با کودک خجالتی در آتلیه کودک

 

 

 

در آتلیه کودک شما گاها با کوچولو هایی مواجه می شوید که بسیار خجالتی هستند و عکاسی در آتلیه کودک از آن ها تا حد زیادی سخت است . این مدل بچه ها به راحتی راضی به عکس گرفتن نمی شوند و شما برای عکاسی کودک از آن ها باید به روش های دیگری روی بیاورید .

بچه های خجالتی در عکس کودک سعی می کنند خودشان را پشت پدر و یا مادر خود قایم کنند و علاقه ای به جلوی دوربین آمدن ندارند .

و این کار آن ها قطعا شرایط را برای شما سخت و دشوار می کند اما نگران نباشید این مشکل قابل حل است و شما قادر خواهید بود تا از آن ها عکس کودک بگیرید .

 

اگر در عکاسی کودک با کوچولویی خجالتی مواجه شدید ابتدا باید خودتان را معرفی کنید .

سعی کنید با او مانند یک آدم بالغ رفتار بکنید . این کار به او این احساس را می دهد که شما او را به عنوان یک بزرگسال می بینید و این حالت بسیار برای بچه ها خوشایند است .

هم سطح سوژه ی کوچولویتان بشوید و شروع به صحبت کردن راجع به کارهایی که آن روز می خواهید انجام دهید کنید و در انتها حتما او را آگاه کنید که اگر همکاری کند در آخر عکس های زیبایی خواهد داشت .

وقتی سوژه ی شما بداند که چه کاری می خواهید انجام دهید کم کم حالت راحت تر و ریلکس تری پیدا می کند و در انتها به آرامی خجالتش را نیز کنار میگذارد و راحت میشود و شما می توانید عکس های طبیعی و زیبایی از او بگیرید .

 

نکته : زمان عکاسی کودک از کوچولویی که خجالتی است سعی کنید فضای بیشتری به او بدهید .

کودکان خجالتی غالبا علاقه ای به نزدیک شدن به افراد ندارند و ترجیح میدهند فاصله شان را با غریبه ها حفظ کنند . پس زمانی که سوژه ی شما یک کوچولوی خجالتی است سعی کنید از او فاصله بگیرید چرا که اگر نزدیکش بشوید و او هنوز احساس خجالت بکند عکس های خوبی نمیتوانید بگیرید .

 

زمان عکاسی کودک سکوت نکنید 

شما باید در سوژه ی کودکتان علاقه ایجاد کنید و این ایجاد علاقه با صحبت کردن با کودک و سوال کردن راجع به او شکل می گیرد .

 

پیشنهاد من به شما این است که هنگام عکاسی کودک از کوچولو های خجالتی دنبال پیدا کردن لبخند آن ها و عکس گرفتن از آن نباشید .

حتما نباید همیشه توی همه ی عکس ها کودکان بخندند . گاهی وقت ها زمانی که پشت پدر و مادرشان قایم شده اند و دارند یواشکی اطراف را می پایند میتوان از آن ها عکس های زیبایی گرفت .

 

با کوچولو های خجالتی شما باید خیلی خاص برخورد کنید .

کودکان خجالتی غالبا وابستگی خاصی به یکی از اسباب بازی ها یا عروسک هایشان دارند . سعی نکنید آن عروسک را از دست کودک بگیرید تا عکس زیباتری داشته باشید .

این کار شما به آن ها حس بدی می دهد و آن ها ممکن است از شما بدشان بیاید و یا در شرایطی بدتر از شما بترسند . پس هیچوقت چنین ریسکی نکنید که برای داشتن عکسی بهتر کودک را از خودتان دور کنید .

باید بگذارید با هر شرایطی که کودک راحت است عکاسی کودک پیش برود .

 

 

 

 

 

 

 

دکمه تماس با ما