white balance در عکاسی کودک

white balance در عکاسی کودک

عکاسی کودک

 

 

تراز سفیدی چیست ؟ آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که گاهی هنگام عکاسی، سوژه‌های شما رنگ زردی پیدا می‌کنند؟ یا اینکه چرا وقتی حین عکاسی از فلاش دوربین استفاده می‌کنید، عکس‌ها تم آبی رنگی به خود می‌گیرند؟

 

درک مفهوم تراز سفیدی یا White Balance و نحوه عملکرد آن در عکاسی دیجیتال مهم است. زیرا تنظیم نادرست آن باعث می‌شود که عکس‌های شما رنگ نامناسبی داشته باشند. اضافه شدن هرگونه رنگ اشتباه باعث می‌شود رنگ‌ها در عکس (مانند رنگ پوست) غیر طبیعی به نظر برسد.

 

تراز سفیدی یا همان وایت بالانس در شرایط های مختلف با منابع نوری متفاوت باعث میشود که رنگ سفید تصویر شما در عکس کودک به رنگ های مختلف و غیر طبیعی در بیایند .

 

مثل زمانی که در فضای باز درحال عکاسی کودک هستید و سپس میخواهید بعد از یه مدت کوتاهی ادامه عکاسی کودک را به داخل آتلیه کودک و یا منزل ببرید .

در این زمان هنگام ورود شما به آتلیه کودک و مواجه شدن با یک فضایی متفاوت از لحاظ رنگ و نور چشم شما سریعا خودش را با تغییرات تطبیق میدهد .

 

زمانی که میخواهید عکاسی کودک انجام دهید ابتدا باید تراز سفیدی را تنظیم کنید و برای اینکار ابتدا باید به دوربین بفهمانید که سوژه ی کودک شما توسط چه منبع نوری ای روشن شده است . اگر منبع نوری تان را به اشتباه برای دوربین مشخص کنید آن هم در هر شرایط نوری متفاوتی یک نتیجه کاملا متفاوت به شما تحویل می دهد .

 

همانطور که از اسمش مشخص است . هدف از این کار سفید نشان دادن اجسام سفید و خنثی سازی هرگونه عامل ناخواسته که توسط منبع نوری ایجاد میشود است تا همه ی رنگ ها به رنگ اصلی خودشان دیده بشوند .

عکس کودک

دکمه تماس با ما