ترکیب بندی در عکاسی کودک۱

ترکیب بندی در عکاسی کودک۱

ترکیب بندی در عکاسی کودک

 

بهتر است این نکته را بدانید که زمانی که شما وارد بحث ترکیب بندی در عکاسی کودک میشوید هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که شما بخواهید حتما به آن عمل کنید و یا  نتوانید آن قانون را بشکنید .

 

به علاوه اینکه هیچکس قوانین را دوست ندارد .. همینطور عکاس ها .. هیچکس دوستشان ندارد .

 

با این وجود منظور ما این نیست که بدون هیچگونه راهنمایی ای به جلو بروید و هرکاری که میخواهید را انجام دهید .. خیر .. منظور ما این است که سعی کنید به قوانین اهمیت چندانی ندهید اما زمانی که  إحساس کردید نیاز است .. از آن ها کمک بگیرید .

 

در مقاله ی امروز  آتلیه بن سای قصد چندین راهنمایی به شما کند تا بتوانید هنگام عکاسی کودک استفاده ی مفید و موثر از آن ها داشته باشید .

 

 

ترکیب بندی و یا همان کامپوزیشن که نام انگلیسی آن است به گونه ای  که عناصر داخل یک صحنه ی عکاسی در کادر عکس جای میگیرند است .

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ترکیب بندی برای عکاسی کودک و  دیگر عکاسی ها قانون های خاصی ندارد که بخواهید به صورت تک به تک آن ها را بیاموزید .

تنها چندین نکته برای ترکیب بندی وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید .

 

معروف ترین تکنیک ترکیب بندی عکاسی کودک

 

 

قانون یک سوم

 

این قانون بسیار ساده است برای انجام دادنش در ابتدا کادری که میخواهید ببندید را به ۹ مستطیل مساوی به صورت ۳ خط عرضی و ۳ خط طولی تقسیم کنید .

اکثر دوربین های عکاسی برای راحت تر بودن کار عکاس هنگام عکاسی کودک این خط ها را به صورت پیش فرض بر روی حالت live view دارند .

 

باید اینگونه عمل کنید .

سعی کنید المان های مهم صحنه ی عکاسی تان را در طول یک یا چند خط یا جایی که خطوط همدیگر را قطع میکنند قرار دهید .

غالبا تمامی عکاسان به طور طبیعی مایل هستند تا سوژه ی کودک را هنگام عکاسی کودک در وسط کادر قرار دهند اما اگر بتوانید تصویر کودک را با استفاده از قانون یک سوم دور از مرکز عکس کودک نگه دارید قطعا عکس جذاب تر با یک ترکیب بندی بهتر خواهید داشت .

 

دکمه تماس با ما