نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

 

 

نوزادان ، پر چالش ترین سوژه ها برای عکاسی

 

آیا شما هم عکاسی نوزاد را پر چالش و دشوار میدانید ؟

نوزادان گریه میکنند ، استفراغ میکنند ، تندتند جایشان را کثیف میکنند و در کل از حساس ترین سوژه ها برای عکاسی هستند . و درکل نوزادان سوژه هایی هستند که کارهایی را در طول عکاسی نوزاد انجام میدهند که هیچ عکاسی مایل به دیدن آن ها در آن مدت زمان عکاسی نیست .

 

اما میان تمام این کارهایی که انجام میدهند و باعث آزار و اذیت بزرگ تر ها میشوند در طول روز کارهایی میکنند که والدین دوست دارند تصویر آن ها را تا ابد برای خودشان داشته باشند .

مانند زمانی که چشم هایشان را درشت میکنند ، خنده های ریزی در خواب میزنند و یا زمانی که سکسکه شان میگیرد و بدن کوچولویشان با هر سکسکه تکان های ریزی میخورد و متعجب میشوند .

تمام این تصاویر لحظه هایی هستند که والدین مایل به ثبت آن ها هستند و دوست دارند که از آن ها یادگاری داشته باشند . چرا که این لحظات با قلب آن ها بازی میکند و زمانی که کوچولویشان رشد کرد و بزرگ شد دلتنگ آن لحظات خواهند شد .

 

عکاسی نوزاد به خودی خود سخت است حال تصور کنید شما تجهیزات نورپردازی استودیویی نداشته باشید و بخواهید با نورهای طبیعی از نوزادتان عکاسی کنید .

تنها چیزی که شما در دسترس دارید دوربین تان و نور طبیعی ای است که در طول روز میتابد .

شاید فکر کنید کافی نیستند اما اگر بدانید چگونه باید کار را انجام دهید درواقع کاملا کافی هستند و شما میتوانید با تنها همین تجهیزات کم به راحتی عکس های حرفه ای و زیبا بگیرید .

 

سعی کنید خودتان را با برنامه نوزاد هماهنگ کنید . به عنوان مثال زمانی که فکر میکنید تایم خوابش است و اگر بخوابد خواب عمیقی پیدا میکند آن زمان بهترین وقت برای عکاسی نوزاد است .

به دنبال نور خوب بگردید و ببینید که نورهایی که در آن مکان عکاسی نوزاد دارید از کدام سمت می آیند و منبع شان کجا است چرا که نور ها باعث ایجاد سایه میشوند و شما لازم است برای درست کردن سایه های زیبا و حذف سایه های زشت در عکس بدانید که زاویه تابش نورتان چگونه است و از کجا نور را به دست می آورید .

دکمه تماس با ما