اصول عکاسی کودک

اصول عکاسی کودک

اصول عکاسی کودک 

 

اولین نکته ای که شما هنگام عکاسی کودک و نوزاد ی که متعلق به خودتان نیست باید رعایت کنید این است که حتما قبلش صحبت کوچکی با پدر و مادر داشته باشید و بگذارید دستتان بیاید که میزان حساسیت والدین چقدر است و شما باید به چه مواردی که برای آن ها مهم و حیاتی است اهمیت دهید .

وقتی قلق پدر و مادر کوچولو دستتان آمد حالا وقت عکاسی است اما قبل از آن باید دوربین مناسبی برای عکاسی از کودکان داشته باشید .

اگر قصد خرید دوربین عکاسی دارید تا با آن از کودکان عکاسی کنید در وحله اول باید به این نکته دقت کنید که دوربین عکاسی تا حالت عکاسی کودک داشته باشد .

اینگونه کار شما تا حدی راحت تر میشود . چرا که این حالته عکاسی تقریبا بهترین حالت را برای عکاسی کودک برای شما مهیا میکند .

برای فعال کردن این حالت غالبا میتوانید در قسمت scene mode دوربین عکاسی تان آن را پیدا کنید .

 

البته اگر زمانی دوربین خوبی را پیدا کردید که حالت عکاسی کودک را نداشت فقط به این دلیل از آن نگذرید . حتما آن را خریداری کنید . در عوض میتوانید با کمی یادگیری تنظیمات دیافراگم و شاتر خودتان مود مورد نیاز را تولید کنید و در هر مکانی با هر نوری که میخواهید عکاسی کنید .

 

به اضافه اینکه برای چنین تنظیمات دلبخواهی شما نیاز دارید تا دوربین تان امکان تغییر اندازه دیافراگم و سرعت شاتر و ایزو را در اختیارتان بگذارد تا بتوانید به راحتی عمق میدان کم ایجاد کنید و اینگونه سوژه تان را از پس زمینه ی عکس تان جدا کنید .

 

اگر سوژه ی عکاسی شما کودک است مسئله ای ندارد اما اگر میخواهید از نوزاد عکاسی کنید حتما به خاطر داشته باشید که نباید نور فلش به چشم های نوزاد برخورد کند پس شما باید یا نور فلاش دوربین تان را خاموش کنید و یا اگر از نور های جانبی استفاده میکنید آن ها را به گونه تنظیم کنید که به جای نور مستقیم از بازتاب شان استفاده کنید .

 

عکس کودک

دکمه تماس با ما