چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۲ )

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۲ )

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۲ )

 

 

با قسمت دوم عکاسی کودک حرفه ای با ما همراه باشید !

 

۴. به ایزو توجه کنید !

ایزو درواقع همان حساسیت به نور دوربین است که بین تنظیمات دوربین میتوان گفت تا حدودی از همه مهم تر است .

 همانطور که از اسمش پیدا است این آپشن تعیین میکند که دوربین چه میزان نسبت به نور حساس باشد .

به طور کلی نحوه عملکرد ایزو به این صورت است که هرچقدر فضایی که شما در حال عکاسی کودک در آن هستید تاریک تر باشد باید ایزوی بالاتری بر روی دوربین تان اعمال کنید و دقیقا همینطور برعکس . هرچقدر که فضای شما پرنور تر باشد باید از ایزوی پایین تری استفاده کنید . به عنوان مثال اگر در حال عکاسی کودک در یک روز آفتابی هستید بهتر است که از ایزوی ۱۰۰ استفاده کنید . اما باز هم تمامی این اعداد اکتسابی هستند و شما باید با تجربه ی فراوان آن ها را بدست بیاورید .

 

۵. فوکوس

همیشه مسئله ی فوکوس را جدی بگیرید !

فوکوس در عکاسی بسیار مهم است . بهتر است سعی کنید از فوکوس خود دوربین استفاده کنید . 

زمانی که شما درحال عکاسی کودک هستید بهتر است بر روی صورت کودک فوکوس بگیرید و حدالامکان بر روی چشم های سوژه . اینگونه عکس شما عمق پیدا میکند و این کار باعث میشود پس زمینه ی عکس کودک شما تار و محو شود و خود کودک با وضوح کامل در عکس بیوفتد .

 

۶.ترکیب بندی عکس کودک را فراموش نکنید 

 

ترکیب بندی عکس کودک را غالبا عکاسان فکر میکنند موضوع پیچیده ای است و باید حتما تحت آموزش های جدی و سخت قرار بگیرند تا بتوانند آن را بیاموزند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و شما در این زمینه باید تا حدی به چشم های خود و حواس بصری تان اعتماد کنید .  هیچ استاد عکاسی ای به شما روش های ترکیب بندی نمیتواند بیاموزد چرا که ترکیب بندی هیچ حالت ثابتی ندارد و مدام در حال تغییر است و شما نسبت به عنصر های موجود در کادر عکستان باید ترکیب بندی های خوب را به وجود بیاورید . وگرنه ترکیب بندی هیچ چیز ثابتی نیست و شما تنها باید آن را خلق کنید .

 

و درنهایت نکته ی آخر 

 

۷. ادیت عکس کودک

 

حتما پس از تمام شدن عکاسی کودک عکس هایتان را ویرایش کنید و تنها به رنگ ها و نور دوربینتان اکتفا نکنید . بعضی وقت ها نیاز است که شما کمی دست در عکس هایتان ببرید تا بتوانید زیبایی های آن ها را نشان دهید .

دکمه تماس با ما