چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۱ )

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۱ )

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای ( قسمت ۱ )

 

بسیار هستند پدر و مادر هایی که توانایی بردن کودکان خود به آتلیه کودک را ندارند اما قطعا دوست دارند عکس های زیبا از فرزندانشان بگیرند . 

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله برخی از نکاتی که عکس های کودک شما را زیبا میکنند را به شما بیاموزیم .

با ما همراه باشید !

 

۱. همیشه دنبال نور خوب بگردید

 

مهم ترین و اصلی ترین جنبه در عکاسی کودک و کلا در عکاسی نور است .

شما همیشه باید قبل از شروع عکاسی ابتدا نور خوب را پیدا کنید تا بتوانید درنهایت عکس های زیبا و جذاب و حرفه ایی خلق و یا ثبت کنید .

مهم است بدانید که فرقی ندارد سوژه ی شما کودک است و یا بزرگسال و یا یک جسم بی جان . بلکه شما باید به نوری که به آن سوژه میتابانید توجه و دقت کنید .

نور شما برای عکاسی کودک میتواند یک لامپ ، نور خورشید که از پنجره میاید و خود نور مستقیم خورشید باشد و یا حتی در مواردی خاص نوری که از یک آینه بازتاب شده است .

 

به عنوان مثال شما هنگام عکاسی کودک باید مراقب باشید که نور شما از بالای سر سوژه به آن نتابد . این زاویه از تابش باعث میشود عکس شما خراب شود و سوژه ی شما بدریخت در عکس میفتد . سعی کنید کودک را کمی عقب تر ببرید تا نور کمی به چهره اش بتابد و شما بتوانید یک عکس زیبا تر بگیرید .

نکته ی دیگر این است که اگر از عمد قصد گرفتن عکس سیلوئت ندارید هیچ گاه منبع نورتان را پشت سر سوژه قرار ندهید . چرا که این اتفاق باعث میشود سوژه ی شما کاملا تیره بیوفتد و هیچی از چهره اش معلوم نشود .

 

 

۲. بیاموزید مثلث نورگیری را !

 

مثلث نورگیری درواقع همان سه تا تنظیمات اصلی نور در دوربین عکاسی شما است که شما باید هنگام عکاسی کودک به آن ها توجه کنید .

ایزو ، دیافراگم و سرعت شاتر

به این سه عامل در برگیرنده ی نور مثلث نورگیری می گوییم .

هرکدام از آن ها مبحث های جدایی هستند که شما باید به طور کامل همه را بیاموزید .

اما اگر فکر میکنید این مبحث برایتان پیچیده است و یا علاقه ای به یادگیری آن ندارید تنها دوربین را روی حالت اتوماتیک بگذارید و اجازه دهید خود دوربین عکاسی تنظیمات نور را نسبت به نور محل عکاسی کودک برایتان تنظیم کند .

 

 

۳. به زمان استفاده از فلش دقت کنید

 

فلاش همیشه بر روی دوربین وجود دارد و شما هر زمانی که بخواهید میتوانید از آن استفاده کنید اما این به این معنا نیست که شما تمام عکاسی کودک خود را با استفاده از فلاش پیش ببرید بلکه باید دقت کنید که تنها زمانی فلاش را وارد کارتان کنید که هیچ نور مناسب دیگری در محل عکاسی کودک تان وجود نداشته باشد وگرنه استفاده از فلاش در یک محل با نور مناسب کاری کاملا غیر حرفه ای است .

عکس کودک

 

عکاسی کودک

دکمه تماس با ما