عکاسی کودک با کودک خجالتی

عکاسی کودک با کودک خجالتی

عکاسی کودک با کودک خجالتی

 

در عکاسی کودک شما گاها با کوچولو هایی مواجه می شوید که بسیار خجالتی هستند و عکاسی کودک از آن ها تا حد زیادی سخت است . این مدل بچه ها به راحتی راضی به عکس گرفتن نمی شوند و شما برای عکاسی کودک از آن ها باید به روش های دیگری روی بیاورید .

بچه های خجالتی حین عکاسی کودک سعی می کنند خودشان را پشت پدر و یا مادر خود قایم کنند و علاقه ای به جلوی دوربین آمدن ندارند .

و این کار آن ها قطعا شرایط را برای شما سخت و دشوار می کند اما نگران نباشید این مشکل قابل حل است و شما قادر خواهید بود تا از آن ها عکس کودک بگیرید .

 

اگر در عکاسی کودک با کوچولویی خجالتی مواجه شدید ابتدا باید خودتان را معرفی کنید .

سعی کنید با او مانند یک آدم بالغ رفتار بکنید . این کار به او این احساس را می دهد که شما او را به عنوان یک بزرگسال می بینید و این حالت بسیار برای بچه ها خوشایند است .

هم سطح سوژه ی کوچولویتان بشوید و شروع به صحبت کردن راجع به کارهایی که آن روز می خواهید انجام دهید کنید و در انتها حتما او را آگاه کنید که اگر همکاری کند در آخر عکس های زیبایی خواهد داشت .

وقتی سوژه ی شما بداند که چه کاری می خواهید انجام دهید کم کم حالت راحت تر و ریلکس تری پیدا می کند و در انتها به آرامی خجالتش را نیز کنار میگذارد و راحت میشود و شما می توانید عکس های طبیعی و زیبایی از او بگیرید .

 

نکته : زمان عکاسی کودک از کوچولویی که خجالتی است سعی کنید فضای بیشتری به او بدهید .

کودکان خجالتی غالبا علاقه ای به نزدیک شدن به افراد ندارند و ترجیح میدهند فاصله شان را با غریبه ها حفظ کنند . پس زمانی که سوژه ی شما یک کوچولوی خجالتی است سعی کنید از او فاصله بگیرید چرا که اگر نزدیکش بشوید و او هنوز احساس خجالت بکند عکس های خوبی نمیتوانید بگیرید .

 

زمان عکاسی کودک سکوت نکنید 

شما باید در سوژه ی کودکتان علاقه ایجاد کنید و این ایجاد علاقه با صحبت کردن با کودک و سوال کردن راجع به او شکل می گیرد .

 

پیشنهاد من به شما این است که هنگام عکاسی کودک از کوچولو های خجالتی دنبال پیدا کردن لبخند آن ها و عکس گرفتن از آن نباشید .

حتما نباید همیشه توی همه ی عکس ها کودکان بخندند . گاهی وقت ها زمانی که پشت پدر و مادرشان قایم شده اند و دارند یواشکی اطراف را می پایند میتوان از آن ها عکس های زیبایی گرفت .

 

با کوچولو های خجالتی شما باید خیلی خاص برخورد کنید .

کودکان خجالتی غالبا وابستگی خاصی به یکی از اسباب بازی ها یا عروسک هایشان دارند . سعی نکنید آن عروسک را از دست کودک بگیرید تا عکس زیباتری داشته باشید .

این کار شما به آن ها حس بدی می دهد و آن ها ممکن است از شما بدشان بیاید و یا در شرایطی بدتر از شما بترسند . پس هیچوقت چنین ریسکی نکنید که برای داشتن عکسی بهتر کودک را از خودتان دور کنید .

باید بگذارید با هر شرایطی که کودک راحت است عکاسی کودک پیش برود .

دکمه تماس با ما