ژست دهی در عکاسی کودک

ژست دهی در عکاسی کودک

ژست دهی در عکاسی کودک

 

اگر تجربه ی کافی ای در عکاسی کودک داشته باشید قطعا متوجه شده اید که چقدر جزئیات کوچک می توانند در عکس کودک تاثیر گذار باشند و ظاهر عکس را عوض بکنند .

هنگام عکاسی کودک زمانی پیش می آید که شما در حال عکاسی از کودکی هستید که در حال خودش است و دارد بازی میکند و شما می خواهید عکس های یهویی از او بگیرید . در چنین شرایطی نیازی به ژست گیری از جانب سوژه نیست اما تصور کنید زمانی را که شما میخواهید عکاسی کودک انجام دهید و سوژه از نیت شما با خبر است و می داند که میخواهید از او عکس بگیرید .

پس کودک از حضور شما و دوربین عکاسی تان آگاه است و می داند که قصد انجام چه کاری را دارید .

در این زمان است که ژست دهی ماهرانه با آگاهی از زبان بدن وارد عمل میشود و شما باید هنگام گرفتن عکس کودک آن را نیز لحاظ کنید .

هنگام عکاسی کودک شما خودتان به راحتی متوجه میشوید که تنها توجه به چند نکته ی ریز هنگام عکاسی کودک چه تاثیر عمیقی دارد و شما با دقت به آن ها چه نشانه های ظریفی را به بیننده منتقل می کنید .

 

در عکاسی کودک شما قبل از ژست دهی به سوژه ی کودک خود لازم است که با زبان بدن آشنایی داشته باشید و آن را حفظ باشید چرا که آگاهی شما از زبان بدن به خوبی می تواند بر روی ژست دهی و بهبود عکس های شما اثر بگذارد .

 

اگر شما قصد دارید تا یک عکاس کودک حرفه ای باشید درک زبان بدن تنها فقط یک گزینه به حساب نمی آید بلکه درک آن یک مهارت حیاتی است که شما حتما باید آن را بیاموزید .

اگر آن را نادیده بگیرید قادر به ایجاد عکس های زیبا با ژست های منحصر به فرد از کودکان نخواهید بود .

 

سه مورد حیاتی ای که شما هنگام ژست دهی برای عکاسی کودک باید در نظر بگیرید :

 

چشم ها

بینی

قفسه سینه

 

تمام این سه مورد را شما می توانید رو به سمت دوربین و یا گاهی وقت ها دور از دوربین قرار دهید .

با استفاده از این سه آیتم شما می توانید تنها با چند جهت گیری مختلف چندین ژست متفاوت ایجاد کنید و چندین عکس مختلف به بیننده ی خود عرضه کنید .

 

چندتا از این ترکیبات را با هم می بینیم :

 

چشم ها بینی و قفسه رو به سمت دوربین

 

عکس کودک

 

در این مدل عکس ها سوژه ی شما از وجود دوربین آگاه است و با دوربینی که دست شما است و خود شما ارتباط برقرار می کند .

 

نکته :

لازم است بدانید که مغز انسان ها به گونه ای طراحی شده است که با نگاه کردن به یک عکس در وهله اول به صورت و چشم ها نگاه میکند . پس بیشتر وزن بصری عکس بر روی این دو آیتم است و شما باید به آن ها بسیار دقت کنید .

 

 

چشم ها و بینی دور از دوربین عکاسی و قفسه ی سینه سوژه به سمت دوربین

 

البته این مدل ژست گیری بیشتر مختص به حرفه ی مدلینگ است و شما در آتلیه عکاسی کودک خیلی به اینجور موارد برخورد نمی کنید . اما اگر سوژه ی شما به گونه ای بود که پتانسیل ژست گیری به حالت مدلینگ را داشت دریغ نکنید و حتما از او بخواهید آن را امتحان کنید .

 

 

چشم ها و بینی و قفسه ی سینه سوژه دور از دوربین عکاسی کودک

 

 

 عکاسی کودک

 

این ژست غالبا یک روش برای شبیه سازی یک عکس یهویی است که شما با علم به اینکه کودک از حضور شما آگاه است آن ژست را به او می دهید و عکس کودک می گیرید .

این ژست ها غالبا به درد زمانی میخورد که کودک در حال بازی در طبیعت است .

 

 

چشم ها و بینی رو به دوربین و قفسه ی سینه دور از دوربین

 

 عکس کودک

 

وقتی در یک عکس چشم ها و بینی و قفسه سینه سوژه رو به دوربین عکاسی کودک باشد تصویر رسمی به نظر میاید اما این مورد راحت تر است و میتوان گفت نوع دیگری از یک پرتره سنتی است .

 

 

غلامحسین محبی
همه دنیازیباست ،باید دید از چه زاویه ای چه دیدی عکس گرفته شده؟مهربان باشیم.
دکمه تماس با ما