آموزش عکاسی نوزاد قسمت ۲

آموزش عکاسی نوزاد قسمت ۲

آموزش عکاسی نوزاد ۲

 

نکاتی کاربردی در مورد عکاسی از نوزاد در آتلیه نوزادی

 

در مقاله ی قبلی با عنوان آموزش عکاسی نوزاد ۱ راجع به نکات مفیدی برای عکاسی نوزاد صحبت کردیم که شما هنگام عکاسی نوزاد میتوانید از آن ها استفاده کنید تا کارتان سریع تر و روون تر پیش برود .

 

امروز نیز ادامه ی مقاله ی گذشته را برایتان آورده ایم . با ما همراه باشید با آموزش عکاسی نوزاد ۲ .

 

قبل از جلسه عکاسی نوزاد حتما سعی کنید یک تایم کوتاهی را با نوزاد تنهایی بگذارنید . نوزادان نیز مانند خردسالان نیازمند توجه هستند . بعد از اینکه یه مدت زمان کوتاهی را با نوزاد به تنهایی و در آرامشش و سکوت بگذرانید خودتان به خوبی متوجه می شوید که بدخلقی های نوزاد کم تر میشوند و او تا حد زیادی آرام میشود .

و دقیقا در این زمان ترس شما از بابت همکاری نکردن او صفر میشود . و آنوقت متوجه میشوید که زمان آن رسیده است که عکاسی نوزادتان را آغاز کنید .

 

توجه به رفتار نوزاد

 

مهم است که شما شش دونگ حواستان پیش نوزاد باشد و عکس العمل های او را مدیریت کنید .

به عنوان مثال زمانی که می بینید نوزاد بیدار شده است و دارد با شیرینی لبخند میزند بهترین زمان است که عکس خانوادگی بگیرید .

پس سریعا لباس های پدر و مادر را برای عکس خانوادگی انتخاب کنید و عکاسی کنید .

و سپس وقتی که عکس خانوادگی را گرفتید حال میتوانید مجددا نوزاد را بخوابانید و عکاسی نوزاد را آغاز کنید .

برخی از عکاسان به مشتری های خود پیشنهاد میدهند تا قبل از آمدن به آتلیه نوزاد کوچولو را به حمام ببرند و وقتی بیرون آمد به او شیر بدهند تا به خواب عمیق و راحتی فرو برود . 

اینگونه عکاسی نوزاد بسیار راحت تر میتواند باشد .

 

قطعا زمانی که نوزاد خواب است عکاسی نوزاد برای شما راحت تر است .

به عنوان مثال زمانی که شما میخواهید عکس کلوزآپ برای عکس های ترکیبی از نوزاد بگیرید زمانی که او خواب باشد بسیار راحت تر میتوانید این کار را انجام دهید تا زمانی که بیدار است .

 

یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط با نوزاد حرف زدن با او است .

با صدای آرام و ملایم دم گوشش صحبت کنید و نوازشش کنید .

این کار باعث میشود تا او از حضور یک غریبه نزدیک خودش احساس پریشانی نکند و راحت تر حضور شما را در کنار خودش بپذیرد و به شما عادت کند .

 

اگر دیدید نوزاد در حالت خواب آلودگی است چند دقیقه به او مهلت دهید تا خوابش عمیق شود چرا که اگر خواب آن ها عمیق نشود حتی در حالت سایلنت دوربین عکاسی نوزاد صدای شاتر دوربین میتواند او را بد خواب کند و باعث شود از خواب بپرد .

و به یاد داشته باشید که هرگز او را قبل از اینکه خوابش عمیق شود تکان ندهید و اول اجازه دهید به خوبی به خواب برود و سپس اقدام به جابه جایی اش برای قنداق کردنش کنید .

 

دکمه تماس با ما