تراز سفیدی در عکاسی کودک

تراز سفیدی در عکاسی کودک

تراز سفیدی در عکاسی کودک

 

تراز و یا همان white balance چیست ؟ 

شرایط مختلف با منابع نوری متفاوت باعث میشوند که رنگ سفید تصویر شما به رنگ های مختلفی دیده شوند .

اما نکته قابل توجه این است که مغز ما هنگام دیدن یک عکس کودک به خوبی تغییرات را تصحیح میکند و خودش را با آن تطبیق می دهد .

مثل زمانی که در فضای باز درحال عکاسی کودک هستید و سپس میخواهید بعد از یه مدت کوتاهی ادامه عکاسی کودک را به داخل آتلیه کودک و یا منزل ببرید .

در این زمان هنگام ورود شما به آتلیه کودک و مواجه شدن با یک فضایی متفاوت از لحاظ رنگ و نور چشم شما سریعا خودش را با تغییرات تطبیق میدهد .

عکس کودک در فضای باز

زمانی که میخواهید عکاسی کودک انجام دهید ابتدا باید تراز سفیدی را تنظیم کنید و برای اینکار ابتدا باید به دوربین بفهمانید که سوژه ی کودک شما توسط چه منبع نوری ای روشن شده است . اگر منبع نوری تان را به اشتباه برای دوربین مشخص کنید آن هم در هر شرایط نوری متفاوتی یک نتیجه کاملا متفاوت به شما تحویل می دهد .

 

همانطور که از اسمش مشخص است . هدف از این کار سفید نشان دادن اجسام سفید و خنثی سازی هرگونه عامل ناخواسته که توسط منبع نوری ایجاد میشود است تا همه ی رنگ ها به رنگ اصلی خودشان دیده بشوند .

 

اگر هنگام عکاسی کودک تنظیمات دوربین را بر روی ذخیره ی فایل raw گذاشته اید پس نیازی نیست خیلی در خود دوربین عکاسی با تنظیمات رنگ و نور سروکله بزنید چرا که زمانی که عکس کودک را با این فرمت ذخیره کنید آن فایل حاوی تمامی اطلاعات عکس کودک شما است و میتوانید به راحتی بعدا در فتوشاپ آن را ادیت و ویرایش کنید .

 

با دوربین های دیجیتال و حرفه ای شما بهتر میتوانید عکاسی کودک با تراز سفیدی مناسب انجام دهید چرا که در این نوع دوربین ها سیستم های پیشرفته ی تراز سفیدی وجود دارد که درنهایت خروجی بهتری میتوانند به شما تحویل دهند .

 

در موقعیت های مختلف منبع نورهای مختلف باعث میشوند تا نور های متفاوتی به وجود بیایند و بر روی سطح اجسام بتابند و بر آن ها اثر بگذارند . مثلا طلوع خورشید و نور شمع هاله ای نارنجی رنگ بر روی اجسام میندازد در حالی که سپیده دم باعث میشود یک رنگ آبی بر روی تصاویر شما نقش ببندد .

 

ذهن ما انسان ها به طور کاملا خودکار تفاوت های رنگی را درون عکس کودک جبران میکند و ما یک پرده ی سفید را در تصویر به هر حال سفید می بینیم چه زیر نور شمع باشد و چه در زیر نور یک عدد مهتابی .

اما دوربین عکاسی کودک اینگونه نیست و آنقدری باهوش نیست و درک کند آن برگه ی سفید همیشه سفید است . چه در زیر نور شمع و چه در زیر نور مهتابی .

عکس کودک در فضای باز

 

دکمه تماس با ما