تکنیک های عکاسی کودک حرفه ای ۱

تکنیک های عکاسی کودک حرفه ای ۱

تکنیک های عکاسی کودک حرفه ای ۱

 

 

 

در عکاسی کودک همه چیز بستگی به ذوق و سلیقه ی شما دارد . و نکته ای که عکاسی کودک را برای شما شیرین می کند استفاده از نکات و ترفند هایی است که هر عکاس حرفه ای از آن ها استفاده میکند و در آثارش آنها را به کار میبرد .

اگر شما یک عکاس تازه کار هستید که به تازگی در یک آتلیه کودک مشغول به کار شده اید و میخواهید عکاسی کودک را به صورت حرفه ای بیاموزید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید !

 

عکس هایی با شاتر طولانی

 

تصاویری که با شاتر طولانی ثبت میشوند غالبا بسیار اعجاب انگیز و خاص هستند  .

مثل زمانی که کودک روبروی یک وسیله بازیه متحرک در شهربازی ایستاده است و آن را تماشا می کند . یا زمانی که کودک ثابت یک جا ایستاده است و تنها با تکان دادن دستش با فشفشه در دستش بازی میکند .

عکس کودک

تکنیک عکاسی کودک با شاتر طولانی :

 

بهتر است قبل از فراگیری علم عکاسی با شاتر طولانی معنی سرعت شاتر را بیاموزید .

سرعت شاتر از مبتکرانه ترین ابزار در دوربین عکاسی است که شما به عنوان یک عکاس حرفه ای در زمینه عکاسی کودک با کنترل مناسب آن میتوانید به راحتی عکس های به یاد ماندنی ای ثبت کنید .

اما اگر بخواهیم یک تعریف ساده از سرعت شاتر ارائه دهیم می توانیم بگوییم سرعت شاتر به سرعت باز و بسته شدن یا به عبارت دیگر به مدت زمانی که نور به داخل دوربین عکاسی راه پیدا میکند میگوییم .

 

واحد سرعت شاتر ثانیه و کمتر از ثانیه است .

 

برای ثبت نمونه عکس های بالا شما باید از حرکت اضافه دستانتان بکاهید و در صورت امکان از یک سه پایه برای اینکار استفاده کنید .

گفتنی است که در ثبت چنین عکس هایی سوژه باید حدالامکان ثابت باشد و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد .

در برخی از دوربین ها شما این کار را دارید که به صورت کاملا دستی شاتر را با فشار دست خودتان کنترل کنید و با فشردن دکمه آن را باز و بسته کنید .

 

تصاویر بوکه در عکاسی کودک

 

حتما تا به حال این کلمه به گوشتان خورده است .

بوکه !

بوکه چیست ؟

اصطلاح بوکه درواقع در عکس هایی به کار میرود که سوژه ی اصلی شما جدا و کنده شده از پس زمینه ی خود دیده میشود .

چرا چنین حالتی پیش می آید ؟

به این علت که در عکس های بوکه شما سوژه ی کودک خود را از پس زمینه جدا می کنید و این کار با تار و بلور کردن پس زمینه ی کادرتان انجام می دهید .

عکاسی کودک

 

عکس کودک

 

اصطلاح بوکه درواقع یک واژه ی ژاپنی است که به معنی تار کردن و یا بلور کردن منبع نوری در پس زمینه ی عکس که فاصله ی زیادی با سوژه ی کودک شما دارد است .

بوکه یکی از جالب ترین تکنیک ها در عکاسی کودک است که اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید میتوانید عکس کودک های بسیار زیبایی ثبت کنید

 

در عکس های بالا تمامی بوکه ها به صورت دایره ای هستند که شکل معمول و پیش فرض تمامی لنز ها است .

اگر شما شکل بوکه ی مورد نظرتان را روی یک کاغذ ببرید و بر روی لنز بچسبانید شکل بوکه های تصویرتان نیز مانند شکل مورد نظرتان میشود .

عکس بوکه

عکس بوکه

عکس بوکه

 

دکمه تماس با ما