نکات عکاسی کودک در آتلیه کودک

نکات عکاسی کودک در آتلیه کودک

 

 

عکاسی کودک کار بسیار دشواری است که هر کسی قادر به انجام آن نیست و اغلب برای انجام دادن آن به آتلیه کودک مراجعه میکنند تا بتوانند عکس های خوبی از فرزند خود داشته باشند . 

کودکان غالبا حوصله ی ژست گرفتن و ایستادن روبروی دوربین عکاسی کودک به مدت طولانی را ندارند و به همین علت است که عکاسی کودک غالبا کار سختی است و تنها کارکنان حرفه ای آتلیه کودک قادر به انجام آن هستند .

هنگام عکاسی کودک اکثر آن ها همش در حال ورجه وورجه و تکان خوردن هستند به همین علت غالبا عکس هایشان تار و خارج از فوکوس هستند .

اما نکته ای که برای یک عکاسی کودک خوب باید مد نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان از کودک هنگام عکاسی در آتلیه کودک و یا منزل نخواهید که به دوربین شما نگاه کند . این حرف بدترین خواسته ای است که میتوانید از کودک هنگام عکاسی کودک بکنید .

چرا که بیشتر کودکان غالبا علاقه ای به حرف گوش کنی از بزرگ تر هایشان ندارند و اگر پشت هم اصرار به آن حرف نیز داشته باشید بدتر میشود و لج میکنند .

عکاسی کودک یک جور به تصویر کشیدن شخصیت و انرژی درونی و زیاد کودکان است که شما باید با تلاش فراوان آن را به دست بیاورید و ثبت کنید .

مهم ترین نکته در عکاسی کودک این است که شما قبل از شروع عکاسی و زمانی که کودک پایش را داخل آتلیه کودک میگذارید شروع به ارتباط برقرار کردن با او بکنید و با او دوستی صمیمی ای ایجاد کنید .

به گونه ای رفتار کنید که کودک با شما احساس راحتی بکند و معذب نباشد . چون برخی از کودکان هستند که طول میکشد تا با یک فرد غریبه اخت بگیرند و بتوانند با او صمیمی بشوند .

در حین برقراری ارتباط با کوچولو سعی کنید حتما صبور باشید . این را مطمئن باشید که اگر در ارتباط گیری با کوچولو عجله کنید او متوجه عجله ی شما میشود و این حس او را مضطرب و معذب میکند . در نتیجه تمام زمانی که دارید برای ارتباط برقرار کردن با او میگذارید از بین میرود و هدر میشود . پس در وحله اول باید صبور باشید و این را مطمئن باشید که در آخر نتیجه ی این صبرتان را خواهید دید .

 عکس کودک

از بهترین زمان هایی که میتوانید از کودکان عکس کودک زیبا بگیرید زمانی است که آن ها مشغول بازی با اسباب بازی ها و عروسک هایشان هستند .

هنگام عکاسی کودک پس زمینه ی شما اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل قبل از مشغول کردن کودک پس زمینه ی مناسب عکاسی کودک را فراهم کنید و سپس شروع به عکاسی کنید 

بهتر است برای عکاسی کودک در آتلیه کودک از لنز هایی با فاصله کانونی بیشتر استفاده کرده و یا زوم کنید .

دقت کنید هنگام گرفتن عکس پرتره از کودک حتما بر روی چشمانش فوکوس کنید . 

البته می دانیم که به دلیل حرکات زیاد کودکان این کاره سختی است اما نتیجه ی آن بسیار شیرین خواهد بود .

پس تلاشتان را بکنید !

 

عکس کودک 

دکمه تماس با ما