عکاسی کودک ( پرتره )

عکاسی کودک ( پرتره )

عکاسی کودک ( پرتره )

 

 

 

عکاسی از آن دسته هنر هایی است که لحظات تلخ و شیرین انسان ها را به ثبت میرساند و برای آن ها خاطره میسازد .

 

به دلیل اینکه الان گرایش های مختلف عکاسی از هم جدا شده اند و هر یک تبدی به یک تخصص جدا شده اند حال اصول و قواعد حاکم بر هر تخصص نیز حرفه ای تر شده است .

 

عکاسی کودک از آن تخصص ها است که به دلیل شیرینی زیادی که دارد برای بسیاری از عکاسان حرفه ای جذاب به نظر میاید و همه دوست دارند حتی شده امتحانی هم سری به آن بزنند .

 

با اطمینان میتوان گفت که کودکان از زیبا ترین و جذاب ترین سوژه ها برای عکاسی هستند که در حالت ها و ژست های مختلف میتوانید از آن ها عکاسی کنید .

 

به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم حتما عکاسی کودک در منزل را نیز حتما بیاموزید .

 

برای اینکه شما بتوانید عکس های زیبا  از کودکان بگیرید باید به یک سری نکات ریز دقت کنید تا خروجی کار نهایی تان باب میل تان باشد .

 

برای این منظور باید اساسی ترین نکته ی عکاسی کودک یعنی خلاقیت و خوش ذوق بودن را به اضافه ی صبر و آرامش زیاد داشته باشید .

 

اگر میخواهید عکس های زیبا و تر و تمیزی از کودکان بگیرید باید به پس زمینه کادر عکس تان دقت کنید تا آیتم اضافه ای در کادر نباشد .

برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به عکس های آتلیه کودک بیندازید  . البته توصیه میکنیم خیلی به کیفیت عکس های آتلیه کودک دقت نکنید چرا که در آتلیه کودک عکاسان از بهترین و به روز ترین لنز ها استفاده میکنند که این خود باعث کیفیت بالای عکس های آن ها میباشد .

 

 

آموزش صحیح و اصولی عکاسی کودک امری بسیار مهم است چرا که علی رغم شیرینی زیاد این کار ، کار عکاسی کودک کاری بسیار دشوار و پر زحمت است که اگر شما عاشقش نباشید عملا نمیتوانید در این  حرفه موفق شوید و یا مدت طولانی ای دوام بیاورید .

 

 

در آتلیه کودک شما اغلب با کودکانی سر و کار دارید که کم سن و سال هستند و به همین دلیل صبر و تحمل زیادی ندارند و در حین انجام کار زود خسته میشوند که این به ضرر شما و حرفه تان است .

اگر شما به این مشکل توجه کافی نشان ندهید نتیجه ی نهایی عکاسی کودک ابدا باب میل شما و والدین کودک نخواهد بود .

 

برای گرفتن عکس پرتره به چه نکاتی دقت کنیم ؟

 

خیلی حیف است که یک آلبوم عکس کودک پر و پیمون داشته باشید اما داخل آن چندتا عکس پرتره از کوچولویتان نباشد .

 

در عکس پرتره جزئیات و ظرافت ها و زیبایی های چهره ی این فرشتگاه زمینی به زیبایی مشخص میشود که همین دلیلی قانع کننده برای داشتن عکس پرتره از فرزندانتان است .

 

هنگام گرفتن عکس پرتره ، عکس هنری شما باید بیش تر از هر چیزی به نور محیط توجه کنید .

نور اگر بیش تر از حد نیاز باشد ممکن است چشم های کودک را اذیت کند و باعث آسیب دیدن او بشود . باید میزان نور استفاده شده استاندارد باشد و از یک زاویه ی مناسب به صورت کودک بتابد . 

 

در کل هدف از گرفتن عکس پرتره نشان دادن زیبایی ها و احساسات چهره ی کودک است .

به همین دلیل حالت های صورت کودک است که اساس یک پرتره ی خوب را تشکیل میدهد .

 

برای همین بهترین زمان برای گرفتن عکس پرتره از کودکان زمانی است که چهره ی آن ها در حالت طبیعی شان قرار دارد و هیچ گونه نشانه ای از مصنوعی بودن حالت آن در چهره ش معلوم نیست .

 

 

عکس کودک

دکمه تماس با ما