4 نکته برای داشتن عکس کودک بهتر

4 نکته برای داشتن عکس کودک بهتر

4 نکته برای داشتن عکس کودک بهتر

 

در مقالات قبلی به این نکته اشاره کردیم که عکاسی کودک از چالش برانگیز ترین انواع عکاسی ها است .

اما میتوان گفت شغل پر هیجان و شیرینی است که خستگی در آن معنا ندارد و شما هر لحظه تجربه ی جدیدی به دست میاورید که این خیلی هیجان انگیز است .

در این مقاله 4 نکته ی  ساده برای شما مطرح می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید عکس های زیبا تر و حرفه ای تری از کودکانتان بگیرید .

 

1.هر روز از کودکان عکس کودک بگیرید

 

این اولین و  مهم ترین قانون در عکاسی کودک است که شما باید حتما به آن توجه کنید .

زمانی پیش میاید که شما صحنه ی زیبایی از کودک خود می بینید و سریع دوربینتان را برمیدارید تا این صحنه را ثبت کنید . اما او با دیدن دوربین سریعا حالتی مصنوعی به خودش می گیرد و دیگر عکسی که شما از او می گیرد جذابیت یک عکس طبیعی و یهویی را ندارد .

اما این مشکل راه حل دارد .

اگر شما هر روز از فرزندتان عکاسی کنید دیگر دوربین برای او چیز عجیب و تازه ای نیست و با دیدن آن تعجب نمیکند و نمیخواهد که به آن توجه کند درنتیجه واکنشی در مقابل دوربین شما نشان نمی دهد و این گونه شما میتوانید یک عکس طبیعی و زیبا از او بگیرید .

کودکان اگر به حضور دوربین عادت کنند از آن پس در مقابل آن ها راحت خواهند بود و به راحتی کار خودشان را انجام می دهند و درنتیجه شما میتوانید به راحتی از آن ها عکاسی کودک کنید .

 

2.لباس های ساده به او بپوشانید

 

لباس های کودک داخل عکس کودک نباید آنقدری توجه جلب کند که توجه اصلی را از روی کودک بردارد . 

پس اگر بتوانید یک لباس ساده ولی زیبا داشته باشید و تن او کنید اینگونه میتوانید عکس بهتری داشته باشید .

تا توجه و تمرکز بیننده ی تصویر را به جای لباس کودک به خود کودک بدهید .

 

3.در زمان مناسب عکاسی کودک کنید

 

کودکان زمان خوب و بد دارند . یعنی در یک تایمی از روز خلق و خوی خوبی ندارند و تقریبا میتوان گفت بداخلاق هستند اما در بعضی از زمان ها بسیار خوش رو هستند و میتوان گفت اوقات خوش آنهاست .

بهترین کار برای گرفتن عکس های خوب از کودک این است برای عکاسی زمان بندی نداشته باشید . چرا که اینگونه کودک را مجبور می کنید که کاری که شما میخواهید را انجام دهد و در چنین موقعیت هایی کودکان غالبا خلق و خویشان برمیگردد و کمی آزرده خاطر میشوند .

پس باید صبر کنید تا زمان مناسب عکاسی کودک پدیدار شود .

 

4.خونسرد باشید

 

در عکاسی کودک یک نصیحت ساده باید به شما کرد .

سخت نگیرید و استرس نداشته باشید .

هرچقدر در عکاسی کودک استرس بیشتری داشته باشید باعث میشود که به مرور عصبی بشوید و این حالت مطمئن باشید که به کودک نیز انتقال پیدا میکند و زمانی که حالت عصبی شما به او نیز سرایت کند آن وقت است که دیگر نمیتوانید به راحتی خلق و خویش را عوض کنید .

عکس کودک

دکمه تماس با ما