نکات مفید برای اولین جلسه عکاسی خانوادگی

نکات مفید برای اولین جلسه عکاسی خانوادگی

نکات مفید برای اولین جلسه عکاسی خانوادگی

 

 

عکس های خانوادگی غالبا خیلی پر طرفدار هستند و برای سال های زیادی بسیار ارزشمند خواهند بود .

حوزه ی عکاسی خانوادگی یکی از با ارزش ترین حوزه های عکاسی هست که برای برخی از عکاسان تازه کار و مبتدی میتواند کمی دلهره آور باشد .

در عکاسی خانوادگی شما باید سریعا و در یک مدت زمان کوتاه با خانواده ای که میخواهید از آن ها عکاسی کنید ارتباط برقرار کنید و صمیمی بشوید تا بتوانید راحت تر کار عکاسی را انجام دهید .

در عکاسی خانوادگی قطعا شما با یک یا دو کودک قرار است سر و کله بزنید پس از قبل باید خودتان را آماده ی سختی های فراوان بکنید چرا که عکاسی کودک در کنار عکاسی خانوادگی بسیار بسیار دشوار تر خواهد بود .

 

از کجا باید شروع کنیم ؟

 

در عکاسی خانوادگی هنگامی که سوژه ی شما تنها کودک خانواده است و میخواهید عکاسی کودک انجام دهید باید خودتان را هم سطح کودک قرار دهید .

تا سطح چشم های او پایین بیایید . با این کار نتیجه ی کار شما عکس های جذاب تر و حرفه ای تری میشود .

 

از نقطه فوکوس مرکزی استفاده کنید .

تنظیمات فوکوس بر روی سوژه کمی گسترده است اما بهترین گزینه برای زمانی که در حال عکاسی خانوادگی هستید استفاده از فوکوس مرکزی است .

اگر مبتدی هستید سعی کنید با همین تنظیمات جلو بروید و کم کم وقتی یک زمانی بگذرد خودتان متوجه می شوید که این تنظیمات برای کار شما مناسب است یا باید تغییرشان بدهید .

 

دیافراگم مناسب برای آن فضا را پیدا و انتخاب کنید

 

تنظیمات دیافراگم شما برعکس تصور عموم تنها بستگی به نور فضای شما ندارد بلکه تحت تاثیر سبکی که برای عکاسی انتخاب کرده اید نیز قرار می گیرد .

 

سرعت شاتر

 

با کمی عکاسی در یک جلسه عکاسی خانوادگی خودتان متوجه خواهید شد که برای یک عکاسی خانوادگی شما به سرعت شاتر بیشتری احتیاج دارید .

سرعت شاتر مناسب برای شروع 1/250  ثانیه است .

این سرعت شاتر برای تکان خوردن کودکان داخل عکس کودک و یا خانوادگی به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد .

اما اگر می خواهید با سبک دویدن و یا ورزشی بگیرید باید یک سرعت شاتر بسیار سریع تر مانند 1/800 را انتخاب کنید .

 

ایزو

 

در حین عکاسی خانوادگی خودتان به آرامی متوجه می شوید که چه سرعت شاتر و چه دیافراگمی مناسب عکاسی شما هستند اما بهتر است که ایزوی دوربین را بر روی ایزوی خودکار قرار دهید .

در چنین شرایطی این بهترین تصمیم است .

 

فرمت عکس

 

قبل از شروع عکاسی تنظیمات را حتما انجام دهید تا دوربین عکس ها را با فرمت Raw ذخیره کند .

 

برای خودتان هنگام عکاسی کودک محدودیت هایی تعیین کنید 

 

این کار به چشم های شما کمک میکند تا هنگام عکاسی به دنبال جزئیات و حالت هایی بگردید که میخواهید آن ها را ثبت کنید و در نهایت شما با عکس هایی بسیار بهتر و زیبات تر مواجه خواهید شد .

 

دکمه تماس با ما