نکات مفید برای عکاسی کودک و ثبت اولین لحظات او

نکات مفید برای عکاسی کودک و ثبت اولین لحظات او

نکات مفید برای عکاسی کودک و ثبت اولین لحظات او

 

 

از فوق العاده ترین تجربیات زندگی زمانی است که شما شاهد اولین قدم های کودک خود ، خوردن اولین غذای جامد ، اولین سینه خیز رفتنش و یا اولین بار که از یک بازی لذت میبرد .

این یک تجربه فوق العاده است .

اما در چنین لحظاتی شاید اکثر پدر و مادر ها به این فکر افتاده باشند که این لحظات را ثبت کنند تا در آینده نیز آن ها را به یادگار داشته باشند . چرا که عکاسی کودک و ثبت لحظات شیرین و به یاد ماندنی آن ها بسیار لذت بخش است .

 

عکاسی کودک یکی از لذت بخش ترین کار های دنیا است  . مهم نیست سوژه ی شما فرزند خودتان است و یا یک مشتری که به آتلیه کودک شما مراجعه کرده است ، شما با رعایت برخی نکات ساده ولی اساسی میتوانید در عکس هایتان تفاوت های چشم گیری ایجاد بکنید و از این تفاوت ها لذت ببرید .

 

در عکاسی کودک شما باید همیشه حاضر و آماده برای گرفتن عکس کودک از او باشید .

 

با گذشت زمان و به مرور بزرگ تر شدن فرزندتان شما میتوانید برخی از رویداد های مهم زندگی او را پیش بینی کنید . این پیش بینی تا حد خیلی زیادی به شما کمک میکند تا بتوانید راحت تر انتظار این اتفاقات را بکشید و بهتر بتوانید ثبت و ضبطشان کنید .

 

همیشه سعی کنید دوربین را نزدیک خودتان و در دسترس نگه دارید !

مهم نیست دوربین مورد استفاده تان چی و از چه نوعی است بلکه مهم است که همیشه آن را نزدیک خودتان نگه دارید !

چرا که لحظات ناب و زیبا برای عکس گرفتن همیشه زود گذر هستند و تا شما به خودتان بیایید تمام شده اند !

 

میتوانید دوربین را تو اتاق نشیمن و روی طاقچه و یا میز نگه داشت تا در هر زمانی به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت .

نکته ی مهم دیگر این است که حتما دوربین را از قبل کاملا آماده کرده باشید و تنظیمات آن را به خوبی درست کرده باشید .

 

هنگام پیدا کردن موقعیت مناسب برای عکاسی کودک یادتان باشد که حتما حتما هم سطح کودک عکس بگیرید . این یکی از نکاتی است که شما را از یک عکاس آماتور که هیچی از عکاسی نمیداند متمایز میکند .

عکس گرفتن از بالای سر کودک و یا پایین تر از باعث میشود عکس پرسپکتیو نازیبایی به خود بگیرد که شاید یک مبتدی دوستش داشته باشد اما از دید یک عکاس حرفه ای این اصلا چیز قشنگی نیست و عکس را به شدت زشت میکند .

 

اگر زمانی احساس کردید که الان زمان مناسبی برای عکاسی از کودکان است سریع دوربین عکاسی را بردارید و موقعیت را ارزیابی کنید برای پیدا کردن بهترین نور ممکن در آن لحظه .

این کار به شما کمک میکند تا بتوانید عکس هایی بهتر و مطمئنا زیباتر از کودک خود ثبت نمایید .

عکس کودک

دکمه تماس با ما