نکات مفید برای عکاسی کودک

نکات مفید برای عکاسی کودک

نکات مفید برای عکاسی کودک

 

همانطور در مقاله های قبلی هم گفتیم عکاسی کودک یکی از سخت ترین مشاغل دنیا است که عملکرد خوب در آن نیازمند داشتن دانش و مهارت بالایی است .

اما با تمام این سختی ها عکاسی کودک میتواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد .

رشد کودکان بسیار سریع است و شما برای آن که بتوانید این دوران آن ها را به یادگار داشته باشید بهترین کار عکاسی از آن ها است .

اولین قدم تا اولین روز مدرسه شان را دوست دارید که ثبت بکنید .

اگر تنها کمی خلاقیت به خرج دهید به راحتی میتوانید این عکس های معمولی را به عکس هایی خاص و منحصر به فرد تبدیل کنید .

 

میتوانید از فعالیت کودکان استفاده کنید و آن ها را نشان دهید .

در زندگی تازه آغاز شده ی کودک دلبندتان ممکن است روزهای خاصی وجود داشته باشند که شما دوست داشته باشید حتما از آن ها یادگاری داشته باشید و ثبتشان کنید .

اگر موقعیتی که میخواهید از آن عکاسی کنید به گونه ای است که جمعیت داخل کادر تصویر زیاد هستند تا جایی که امکانش هست بهتر است از یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم کردن استفاده کنید .

در حالت آماده باش قرار بگیرید و زمانی که فرزندتان در مرکز کادر تصویر قرار گرفت پس زمینه را با یک عمق میدان کم از از فوکوس خارج کنید و عکس بگیرید .

اگر موقعیت فرزندتان به گونه ای است که مدام در حال تکان خوردن و حرکت کردن است باید دوربین را در حالت ورزشی قرار دهید تا بتوانید عکس های بهتری بگیرید .

 

تفاوت بزرگی که عکاسی کودک با عکاسی بزرگسال دارد این است که شما در عکاسی کودک اغلب در حال ثبت و به رخ کشیدن معصومیت کودکان هستید و در بزرگسالان اینگونه نیست .

سوال هایی از او بپرسید که کنجکاوش کند و مجبور شود به آن فکر کند و جوابتان را بدهد . این ها حالت هایی هستند که کودکان معمولا معصومانه ترین چهره از خودشان را نشان شما میدهند و چنین تصویری هر بیننده ای را جذب میکند .

 

از اتفاقات روزمره در منزلتان عکس بگیرید .

به عنوان مثال کودک را به حمام برده اید و او دارد آب بازی و شیطنت میکند . این صحنه بهترین صحنه برای گرفتن عکس های زیبا و بامزه است . پس دوربین تان را بردارید و پس از تنظیمات لازم عکاسی کودک را آغاز کنید .

 

گاهی پیش می آید که مراسمات خاصی پیش رو دارید مانند هالووین که در آن ها کودکان لباس های خاص و زیبایی میپوشند و هر کدامشان به گونه ای خاص و منحصر به فرد هستند .

این مراسمات بهترین زمان برای گرفتن عکس های جدید و خاص است که شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با هر سال تکرار کردنشان و سپس در کنار هم قرار دادنشان یک آلبوم زیبا بسازید .

 

 

عکس کودک

دکمه تماس با ما