نکات آموزشی برای عکاسی نوزاد

نکات آموزشی برای عکاسی نوزاد

نکات آموزشی برای عکاسی نوزاد

 

برای عکاسی نوزاد راه های زیادی وجود دارد اما یک چیزی کاملا مشخص است . آن هم این است که کار کردن با این کوچولو های دوست داشتنی ظرافت خاصی نیاز دارد که فراتر از استفاده از یک دوربین و عکاسی است .

بنابراین باید کمی در این مورد دوره و آموزش ببینید تا بدانید چگونه باید با آن ها با ظرافت برخورد کنید .

در این مقاله شما را با جنبه ی حساس عکاسی نوزاد آشنا میکنیم .

 

اگر تا به حال یک نوزاد را در آغوش گرفته باشید احتمال زیاد متوجه منظورمان میشوید .

استخوان های نوزادان بسیار ظریف و شکننده است .

بنابر این زمانی که میخواهید آن ها را بپیچید و یا جابه جا کنید باید به شدت مراقب باشید تا آسیبی نبیند . پس اگر به نظرتان واجب نیست که شما آن ها را جابه جا کنید نوزادان را در آغوش مادر یا پدرشان بگذارید اجازه بدهید این مسئولیت سنگین بر عهده ی خودشان باشد .

در عکاسی نوزاد این موجودات کوچولو بسیار حساس هستند چرا که آن ها به تازگی از شکم مادرشان و آن دنیای محافظت شده در آمده اند پس احتمال زیاد بیشتر از افراد دیگری که از آن ها عکاسی میکنید باید مراقب باشید . چرا که آن ها بیشتر از هر کس دیگه ای مستعد بیماری ، سرما خوردگی و استرس هستند .

با ما همراه باشید تا جنبه های حساس عکاسی نوزاد را برایتان شرح دهیم :

 

1.عطر نزنید

 

به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی نوزاد نباید از عطر استفاده کنید . 

این نکته تنها شامل عطر ، ادکلن و یا اسپری نیست .

منظور از عطر هرگونه شامپو ، صابون و یا لوسیون معطری است که میتواند بینی های حساس نوزادان را اذیت کند .

عطر تندی که به مشام نوزاد میرسد باعث میشود که او عطسه کند و اگر این اتفاق بیوفتد غالبا نوزادان حین عکاسی نوزاد بی قرار میشوند و آنوقت شما نمیتوانید به راحتی عکاسی را ادامه دهید .

 

2.قبل از شروع عکاسی نوزاد دست های خود را بشویید

 

این نکته جزو مهم ترین نکات قبل از شروع عکاسی نوزاد است .

شاید با خود بگویید من قرار نیست با نوزاد تماسی داشته باشم و ... ولی احتمال اینکه به وسیله هایی که قرار است با نوزاد در تماس باشند دست بزنید خیلی بالاست پس حتما قبل از شروع عکاسی دست هایتان را بشورید و ضدعفونی کنید .

 

3.میکروب وارد آتلیه نوزاد نکیند

 

اگر مریض هستید ، سرما خورده اید و یا به هر دلیلی احتمال میدهید که با برقراری ارتباط با نوزاد ممکن است باعث شوید او مریض و بیمار شود ابدا آن روز در جلسه ی عکاسی نوزاد شرکت نکنید .

 

4 . دمای اتاق را تنظیم کنید

 

همانطور که در مقاله ی قبلی هم چندین بار گفتیم مهم ترین نکته در عکاسی نوزاد گرم نگه داشتن اتاق است چرا که شما اکثر اوقات عکس هایی که از نوزاد به ثبت میرسانید عکس های لختی هستند و اینگونه اگر دمای اتاق پایین باشد احتمال سرما خوردن نوزاد خیلی بالا است .

 

 

 

دکمه تماس با ما