عکاسی کودک

عکاسی کودک

عکاسی کودک در فضای باز یا  منزل

 

 

در رشته ی عکاسی ، از جذاب ترین سوژه ها ، عکاسی کودک است .

 

خلق لحظه های شاد و زیبا که کودک بازی میکند و خوش میگذارند و ثبت این لحظات خوشحال کننده که کودک حالات مختلفی از خودش را نشان دوربین میدهد میتواند بهترین و هنری ترین عکس ها را خلق و ثبت نماید .

 

عکاسی کودک یک شغله سرشار از انرژی مثبت و درکل بسیار لذت بخش برای عکاسان هستش اما کار چندان راحتی نیست و نیاز به توانایی و حوصله و صبر زیاد برای ثبت بهترین عکس ها دارد .

 

برخی از پدر و مادر ها عادت دارند تا هر کجا و هر لحظه ای که هست دوربین دستشان باشد و خودشان از فرزند دلبندشان عکاسی کنند اما مشکلاتی سد راهشان هست که مانع کارشان میشود .

مشکلاتی اعم از  نداشتن دوربین حرفه ای ، عدم توانایی در ترکیب بندی مناسب  ، نداشتن مکان مناسب برای عکاسی ، رعایت نکردن تنظیمات مناسب نور و .. 

 

حتی گاهی اوقات بوده اند کسانی که با وجود داشتن دوربین حرفه ای و خوب هم باز از پس عکاسی کودک شان برنیامده اند و در نهایت تصمیم گرفته اند کودکشان را به آتلیه کودک ببرند .

 

حال این سوال مطرح میشود که اگر شما میخواهید خودتان از کودک تان عکاسی کنید بهترین جا کجا است ؟‌

بهتر است در منزل این کار را انجام دهید و یا در فضای باز ؟‌

 

مطمئنا خودتان میدانید که عکاسی در فضای باز ، جایی که نور خوب وجود دارد  بسیار بهتر از عکاسی در فضای بسته ای مانند خانه های آپارتمانی این روز ها است .

 

چرا که عکس هایی که شما در منزل گرفته اید را هر قدر هم دستکاری  و ادیت کنید باز هم کمی مصنوعی خواهد بود اما عکاسی در فضای باز نوری طبیعی و یکنواخت دارد که این باعث زیباتر نشان دادن عکس میشود .

 

علاوه بر تمام حسناتی که عکاسی در فضای باز با نور طبیعی خورشید دارد لازم است اشاره کنیم به تنها بدی آن .

با عکاسی در فضای باز اگر نور خورشید بیش از حد زیاد باشد و نتوان آن را با ادیت درست کرد این مسئله عکس های شما را خراب میکند .

 

پس برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار این است که بهترین فضا و کادر بندی را برای عکاسی کودک انتخاب کنید تا کمتر با نور زیاد خورشید به مشکل بر بخورید .

 

 

از دیگر حسن های عکاسی در فضای باز ، فضای تقریبا بزرگ و نامحدودی است که کودک در اختیار دارد و میتواند به راحتی بالا و پایین بپرد و شیطنت های مخصوص سن خودش را انجام دهد .

 

و در مکان های این چنینی که باز هستند محدودیت شما هم کم میشود و میتوانید ایده های بیشتری را عملی کنید و عکس های بیشتر و بهتری با تنوع زیاد بگیرید .

 

عکس گرفتن از لبخند کودک بعد ها به شما نشان میدهد که کودک از عکاسی لذت برده است پس سعی کنید حین عکاسی بیشتر با کودک صمیمی شوید به گونه ای که بتوانید به راحتی باعث لبخند زدن او بشوید .

 

دکمه تماس با ما