عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز

عکاسی کودک در فضای باز

 

 

زمانی که میخواهید عکاسی خارج از منزل و یا به نحوی دیگر عکاسی فضای باز انجام دهید باید تمامی شیوه هایی که در عکاسی در آتلیه کودک و یا منزل انجام میدهید و حتی نکاتی بیشتر را رعایت کنید .

 

برخلاف آتلیه کودک که شما در فضایی بسته و با امکاناتی عالی در حال عکاسی کودک هستید در فضای باز بسیار المان های دیگر هستند که میتوانند باعث اختلال در کار شما بشوند .

دمای هوا ، باد ، حشرات ، محل قرارگیری خورشید ، سروصدا و .. اینها از جمله دلایلی هستند که میتوانند عکاسی فضای باز را برای شما سخت و دشوار بکنند .

 

برای داشتن یک عکاسی کودک خوب در فضای باز شما باید به تک تک این مسائل به یک اندازه رسیدگی کنید تا بتوانید نتیجه ی خوبی دریافت کنید .

 

آتلیه کودک دارای استودیویی با نور و دمای کنترل شده است که غالبا برای زمانی که عکاس میخواهد از نوزاد عکس لختی بگیرد مناسب است .

درحالی که وقتی میخواهیم همین کار را در فضای باز انجام دهیم استرس کار دو برابر است و تمام مدت باید حواسمان به موانع غیر منتظره نظیر وزش ناگهانی باد و یا صدای بلند در سطح شهر باشد .

در نتیجه ناچار هستیم تا در تمام طول عکاسی تماما مراقب وضعیت کودک و یا نوزاد باشیم .

 

از محبوب ترین حالت های عکاسی کودک در فضای باز « کودک در سبد » است  . 

سبدی مناسب برای اندازه ی کودک انتخاب کنید و سپس پتویی گرم و نرم تویش بگذارید و نوزاد را روی آن بخوابانید .

در این حالت کودک بسیار راحت است .

اگر نگران سرما خوردن نوزادتان هستید میتوانید پوشک ، جوراب و یا شلوار تنش کنید و ادیتور در نهایت  آن ها را در حد طبیعی ویرایش میکند .

اگر تم عکسی که از کودک میگیرید حالتی سرد و زمستانی دارد میتوانید به حالت نمایشی کلاهی بافتنی نیز بر سر او بگذارید . اینگونه هم از سرما نخوردن او مطمئن میشوید و هم چهره ی نوزاد حالتی دوست داشتنی پیدا میکند .

 

اگر در مکانی قرار دارید که صداهای اضافه و مزاحم زیاد هستند میتوانید با گوشی موبایلتان آهنگی ملایم مخصوصا کودکان پخش کنید تا نوزاد دیگر صداها را نشوند و راحت باشد .

 

 

کلید اصلی یک عکاسی کودک خوب در طبیعت گرم نگه داشتن کودک در فصل های سرد است .

زمانی که کودک احساس گرما بکند خوشحال و خواب آلود  میشود و در نتیجه حالت مناسبی برای عکاسی کودک دارد .

اگر میخواهید از گرم بودن بدن نوزاد مطمئن شوید با سر انگشتتان نوک بینی و یا انگشتانشان را لمس کنید . چرا که سرد شدن بدن کودکان ابتدا از این نقاط شروع میشوند .

 

 

عکاسی کودک در ساحل

 

برای شهر های ساحلی این مدل عکس بسیار مناسب است .

عکاسی کودک در ساحل یکی از مفرح ترین و جذاب ترین انواع عکاسی ها است .

در زمان غروب خورشید شما زمان کمی را برای عکاسی کودک دارید پس باید سریع عمل کنید .

سعی کنید در یک بعد از ظهر ملایم با هوای گرم این کار را انجام دهید تا مبادا کوچولویتان اذیت شود .

 

دکمه تماس با ما