عکاسی کودک نوپا

عکاسی کودک نوپا

عکاسی کودک نوپا در آتلیه کودک

 

 

 

عکاسی از کودکانان نوپا از سخت ترین انواع عکاسی کودک است .

دقیقا زمانی که میخواهید یک جا بی حرکت بنشینند تا شما بتوانید عکسی زیبا بگیرید آن ها از جایشان بلند میشوند و یا تکان میخورند و ژستی که بهشان داده اید را خراب میکنند و دوباره از سر نو باید کارتان را شروع کنید .

 

کودکان نوپا به هیچ کاری به اندازه ی تکان خوردن و داشتن جنب و جوش علاقه و تمایل ندارند .

و علاقه ی بسیار عجیبی نسبت به نگاه نکردن به دوربین دارند . اللخصوص زمانی که قصد دارید نگاهشان را در کادر دوربین داشته باشید چشم هایشان را از لنز دوربین میگیرند و به جای دیگری نگاه میکنند .

 

در ادامه با ما همراه باشید تا بیاموزید چگونه به جای عکس هایی با لبخند های مصنوعی تصاویری طبیعی و زیبا از کودکان بگیرید .

 

جای مناسبی برای نشستن کودک فراهم کنید

 

حال منظور از جای مناسب چی است ؟

وقتی میگوییم فضا یا جایی مناسب منظور فضایی است که توجه کودک را به قدر ی جلب کند که او با میل و رغبت بنشیند و بی حرکت به شما اجازه ی عکاسی از خود را دهد .

میتوانید از برخی از وسیله ها مانند : تاب ، اسب چوبی ، موتور چوبی ، ماشین ، کنده ی درخت ، چهارپایه های جذاب و .. استفاده کنید .

 

نکته ی قابل توجه در این کار این است که شما باید قبل از نشاندن کودک دکور را تکمیل و دوربین را کاملا آماده کرده باشید که به محض نشاندن کودک بتوانید از او عکس بگیرید .

چرا که کودکان نوپا اکثرا کم طاقت هستند و به هیچ وجه بیشتر از چند ثانیه ی کوتاه طاقت یک جا نشستن را ندارند پس تا حد امکان شما باید سریع عکاسی کنید .

 

در عکاسی کودکان نوپا همان چند ثانیه ای که کودک یک جا می ایستد هم غنیمت است چرا که در هر حال بهتر از عکاسی در زمانی است که او دارد جست و خیز میکند .

 

 

حواس کودک را به شی ای پرت کنید 

 

این روش را غالبا برای کودکان کم سن و سال تر استفاده میکنیم .

حتی میتوانید به جای یک وسیله ی خاص و جذاب از یک خوراکی استفاده کنید گاهی وقتا خوراکی بیشتر جواب میدهد .

 

بعد از یک جا نگه داشتن کودکان نوپا شما با یک چالش جدید یعنی معطوف کردن حواس او به خودتان روبرو میشوید .

 

در این شرایط میتوانید از وسیله و یا خوردنی مورد علاقه ی کودک نوپا استفاده کنید .

آن را در دست کودک بگذارید و همینکه خواست سرش را بالا بیاورد و خوشحالی اش را با شما قسمت کند از او عکس بگیرید .

 

اگر این روش جواب نداد میتوانید آن شی و یا خوراکی جذاب را پشت سرتان و یا کنار دوربین بگیرید و اینگونه توجه کودک را به لنز دوربین و طرف خودتان جلب کنید و سپس عکس بگیرید .

 

عکس کودک

دکمه تماس با ما